Hirdetés
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Statikus nyomásra kiélezett ventilátor jött az Arctictól
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- iPad topik
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petyal
tag
Szia
Én rendszeresen használok Shiny Garage Interior QD-t, és Koch Refresh Cockpit Care-t. (nem egy autón... )
Az Interior QD nagyon matt, homogén felületet hagy, a színmélyítő hatása nem jelentős. Havonta 1x célszerű áttörölni vele a belső műanyagokat. Kiadós szer, ha rongyra fújod, majd azzal áttörlöd.
Áprilisban vettem használtam autót, nem tudom mivel takarították a műszerfalat, de foltokban fényes volt a felület. Sonax matt műszerfal ápoló többszöri használat után sem vitte el a foltokat, az SG Interioir QD viszont elsőre mattá varázsolta (de csak másnapra!!).A Koch Refresh Cockpit Care kicsit selyemfényű (tényleg csak enyhén), viszont a színmélyítő hatása kiváló és nagyon tartós. Két hónap után is jelentős a különbség egy kezelt és egy kezeletlen felület között. Ezt is rongyra fújom és azzal áttörlöm a felületet.
Én is matt-fetisiszta vagyok, ezért használom az Interior QD-t, viszont egyszer bekentem a feleségem kocsiját a Koch-hal és direkt nem szóltam neki semmit. Másnap, ahogy hazaért, azzal kezdte, hogy nem tudja, mit csináltam a kocsi belsejével, de ilyen szép még soha nem volt egy autója sem (ő sem szereti a fényes felületet).
Azóta nála csak ezt használom. Kértem, hogy hasonlítsa össze az Interior QD-vel és egyértelműen a Koch-ra szavazott.Az illata mindkettőnek néhány nap alatt elillan. Mindkét szer tisztít is, de ha nagyon koszos a felület (pl köszöb összetaposva) akkor előtte én 1:20-as GreenStarral letakarítom.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Koszos mikroszálasokat szoktátok Vanish-ben áztatni, nem árt neki?
Illetve a drágább kendők (pl. Silk Dryer) mehetnek együtt a mosógépbe a többi, akár koszosabb mikroszálassal?
-
i-sti
senior tag
Novum Forum Siculorum
-
1stVikman
senior tag
válasz Johnny1007 #41999 üzenetére
Üvegre ne!
Külső műanyagokra mehet nyugodtan. -
Johnny1007
csendes tag
Dísztárcsára lehet fújni felni tisztitókat?
Melyiket ajánljátok?
Nem szeretnék benne kárt tenni. (Dacia felni utánzatú disztárcsa.) -
polonic
félisten
Én is kerámiáznék csak sajnos nagyon sok a mosókarc a járgányon.
Amíg céges volt, addig nem figyeltek oda a mosásra.
Aztán valaki rányitotta az ajtót jobb hátsóra, horpadás van rajta. Akkor neki is tolattak, lökös nagyon picit benyomódott. Az elejéről a lökösön egy nagy kő miatt meg ledobta a festéket. Van is korábbról kép róla.Szóval javítással aztán 3 elem fényezésével kéne kezdeni, aztán polírozás vagyonokért.
6 éves a járgány. Nem tudom, hogy megéri-e rákölteni egy rakat pénzt.
Mondjuk hosszú távra tervezek vele és szinte csak utazóautónak használjuk. De akkor is. -
polonic
félisten
Egy normális polírozás az itt korábban említett helyeken bőven 100 fölött van. Az újrafényezés meg a hibák kijavítása is normális helyen, az lenne megint 100 fölött. Fényezni, javítani kell a jobb hátsót, hátsó lököst. Aztán fényezni az első lököst, ja és a motorháztetőt is a kavicsfelverődések miatt.
-
M0RGI
őstag
Székesfehérvár környékén nem szállna be valaki egy Polirtech-es rendelésbe a postaköltség megosztása céljából?
-
-
veterán
Vettem ma egy szárítógépet, és kíváncsian várom hogy mit fog csinálni a mikroszálasokkal. Volt akinek esetleg gondja volt ebből hogy gépi szárítás után még jobban szöszölt a mikroszálas, vagy volt bármilyen más gond ebből hogy géppel lett szárítva?
iPhone 13 Pro Max
-
d4nl
tag
sziasztok!
uj vitarat vettem es szeretnem ha sokaig szep napszel sarga maradna
tudtok nekem egy starter kitet javasolni kulso es belso eszkozokbol (vordok, rongyok, ecsetek stb)? mibol milyet mekkorat mennyit es es esetleg honnan.
elore is koszonom!
D -
veterán
válasz Formaster #42021 üzenetére
Hőfokot nem tudok állítani, illetve van rajta 15 féle program, úgyhogy még rá kell jönnöm hogy melyik lesz a legjobb. Bár gondolom a mikroszálasokhoz szintetikus programot kell használni? Van amúgy napi program amit lehet pamuthoz meg szintetikushoz is használni. Ki kell tapasztalni hogy melyik lesz a legjobb, mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok a végeredményre.
iPhone 13 Pro Max
-
fullextra
tag
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Budapesten vagy környékén kihez fordulhatnék bizalommal teljes autópolírozással? -
gyeniko
őstag
válasz fullextra #42027 üzenetére
Én pedig Őt ajánlom.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
i-sti
senior tag
Semmivel. Csak azzal. 3 különböző mikrószálasoknak való mosószert is megvettem.
Szárítógép nélkül egyik sem különb mint egy hagyományos jobb minőségű mosószer, ugyan úgy "ratyik" maradnak az anyagok.
Viszont szárítóval mind 3 termék egyforma remek eredményt produkál.Novum Forum Siculorum
-
Varshi
aktív tag
Turtle Wax üveg polírozó:
Hát emélkeztem rá régről, hogy nem feltétlenül a legjobb minden állapotú szélvédőre, de most egy olyan szélvédőre kentem fel, ami rengeteg kicsi pöttyszerű sérülést (kavics? meteorvihar?) kapott korábban.
Hát utána úgy nézett ki kintről, minta megszórták volna fehér festékköddel, ugyanis a fehér polírpaszta megült a kis kráterekben. Most várhatom, hogy majd kimosódjanak... -
Varshi
aktív tag
Műszerfaltisztító és -ápolók (Sonax tisztító; Mannol 6105 tisztító):
Felváltva használtam őket a két kocsi különböző felületein, a Mannol kapcsán ráadásul kicsit fostam, mert a zs+u eladó srác mondta, hogy neki foltot hagyott, mikor közvetlenül a műanyagra fújta, szóval elsőnek a rongyra fújjam (ahogy a kezelési útmutató mondja is!!)...
Az volt a fura, hogy mikor végeztem, nem lett egyenletes a felület, ezért menet közben egy piros lámpánál, mikor nem bírtam már magammal, hogy milyen szar lett az eredmény, megnyálaztam egy zsepit, és végigtöröltem a csíkos részeken: barnás színű lett a zsepi!
És nem azért, mert sötét a nyálam .
Szóval ez a tisztító hatás nekem elég kétséges. Mit csinálhattal rosszul? Vagy ezek inkább csak "ápolók", és némi matt fényt adnak, de nem a tisztító erejükről híresek? -
Varshi
aktív tag
Bőrápolók (Motip 000754; AutoGlym; Deathlon nyeregápoló) bőrkormányra:
Próbáltam már mindenfélét, de a legnagyobb bajom mindig az, hogy oké, tisztább lett tőle a kormány - amit amúgy egy sima benedvesített rongy is megoldott volna -, de utána valahogy jobban csúszik a tenyerem a kormányon!
Próbáltam már kicsit, meg sokat is, de mindig ez volt a hatás, bármelyik szert kentem fel. Van erre megoldás? -
sutszi
veterán
válasz Varshi #42032 üzenetére
Ezzel az a probléma, hogy amíg karcos valami, addig jók lehetnek ezek a megoldások. Viszont a mélyebb sérülésekre már nem alkalmazhatóak.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
válasz Varshi #42033 üzenetére
Általában minden szerre ezt írják. Tilos közvetlenül a felületre fújni.
A felületet szerintem előtte valami APC-vel érdemes eltisztítani. Az mindenképp valami szennyeződés lesz.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
válasz Varshi #42034 üzenetére
Én az IKEA-s ról hallottam jókat. De még nem sikerült kipróbálnom. Annyi viszont biztos, hogy úgy érdemes ezeket csinálni, hogy az ápolószer után egy kicsit hagyni kell, hogy beszívja. Pár órát érdemes hagyni utána. Lehetőleg nem napon, mert az nem annyira jó neki.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
i-sti
senior tag
válasz blizzrd #42035 üzenetére
Igen, mert touchless mosásra gyúrok.
Szokás szerint pénteken is lecsapattam.
Átszámítva csak 70ft volt nálam apróban így ennyiből csapattam le a port.
Port levitte, pár nagyobb dögöt is a motorháztettről, hátsó ablakon újra kilehet látni. Szóval nekem megériNovum Forum Siculorum
-
1stVikman
senior tag
válasz Varshi #42032 üzenetére
Ez ilyen. Mikroszálassal alaposan áttörölve kijön a kráterekből is az anyag.
Amúgy ez inkább egy jó tisztító, zsírtalanító szer, mintsem üveg"polírozó". :)Bőrápolót Autoglym balzsamot használok. Tisztítás, száradás, majd balzsam után hagyni kell beszívódni. Ha kicsit nyitva hagyod az ablakokat, hogy tudjon szellőzni, akkor hamarabb lesz szép matt újra a felület. Persze ha 1-2 óra múlva is fénylik valahol, ott le kell törölni a felesleget.
Teljes beszívódásra 2 napot mondanak.[ Szerkesztve ]
-
Varshi
aktív tag
válasz 1stVikman #42040 üzenetére
Szépen letöröltem, nem is csillog, semmi gond vele, a 2 napot is kábé kivártam. Csak ha száraz az ember keze, "elcsúszik" a kormányon. És mindegy, melyik, mindnél ez van.
Egyszerűen semmi nem hozza vissza megközelítőleg se azt az élményt, mint amilyen érzés a 0 km-es bőrkormány fogása. De sajnos ahogy látom, konzerválni se tudjuk.És ha már mikroszálasok:
Jól vettem észre, hogy a teszkóban "3 db-ot ~500-ért" kapható színes "mikroszálas" kendők teljesen alkalmatlanok portörlésen kívül bármire is?Csak mert mikor a YT-videóban mikroszálas kendővel törölte az ablakot az egyik ember, nekem meg olyan csíkos lett tőle, mint a zebra, hát nem kicsit voltam ideges. Belső szélvédőnél ez teljes újrázást jelentett.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Varshi #42041 üzenetére
Ne haragudj, badarság amiket írsz, nem bántásból mondom. Szóval kormány: egy nagyon alapos tisztítást kell rajta végezz, ez az egyik leginkább szennyezett, zsíros rész az autóban. Ha jól olvasom, te ápolókkal kenegeted, amitől tisztának hiszed, de ez nem így van, a kulát konzerválod konkrétan.
A bőrt minden esetben ápolás előtt tisztítjuk, a kormányt nem is akár hogy. Én itt már a bőrtisztítókat is elengedem és közepesen erős All Purpose Cleanerekkel megyek neki. Volt olyan kormánnyal dolgom, amit befújva disznózsír szerű lé csöpögött le róla. Ezt alaposan beledörgölöm mikroszálasba, ha kell 5x is megismétlem, amíg nem nyeri vissza az eredeti tapintását. Kenni nem is muszáj konzerválóval, de opcionális, ha mégis csak finoman, majd egyből tisztára törlöd.
A tecsós mikroszálasokat felejtsd is el az autóápolásban, ha az ablakkal meggyűlik a bajod vegyél natúr, ipari jellegű papírtörlőt, de ha követed a témát és beszerzel pár jó mikroszálast, fogsz kapni eligazítást, hogyan lehet szépen ablakot pucolni.
[ Szerkesztve ]
-
Varshi
aktív tag
válasz Formaster #42042 üzenetére
Szia!
Nem tudom, miért gondolod, hogy nem tisztítom le előtte. Semmiféle koszos lé nem csöpög már róla (az elején/régebben igen, tehát van before/after különbség), az AutoGlym ráadásul külön tisztítót és külön kondicionálót kínál. Bekenés után hagyom egy ideig, majd alaposan, erős körkörös "csavaró" mozdulatokkal áttörlöm, és nézem, jön-e vele kosz. Biztos rosszul csinálom persze, de majd kijavítasz.Most mondanám, hogy nézd meg, de gondolom ez nem opció.
Bár mondjuk egy 200e-t futott autó esetében nem tudom, hogyan lehet az "eredeti" tapintást visszanyerni. De mondhatnám a 0 km-es autóimat, aminél 1-2 évig kezet mostam minden beszállás előtt (!), ott is elmúlt a "friss, puha bőr" hatás, amikor szinte tapadt a kezemhez. Máshol nekem eddig azt mondták, ez ilyen, csodát nem lehet tenni, így teljesen meglepő nekem, hogy az ellenkezőjét olvasom tőled. (Nyilván a többi helyen voltak hülyék, tudom. )
Szóval nem most próbálkoztam először, sokan olvastam utána a témának, induljunk ki abból, hogy nem disznózsírra kenem az ápolót, jó?[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz Varshi #42043 üzenetére
Nem tudom hova tenni a dolgot. Ha normális szert használsz, az nem lesz egyenlő a langyos vízzel, valamint ha a mondandómat meghallottad volna és nem kötekedésnek veszed, akkor nem kerülte volna el a figyelmed, mikor direkt mondtam, hogy az általános bőrtisztítók itt már kevésnek bizonyulhatnak, főleg egy 200e-t futott autónál. A kormánnyal folyamatos kontaktban van a kezed, amit akárhogy mosol előtte zsíros lesz, majd ráégeti a nap.
Másrészt véletlen sem akartam azt mondani, hogy egy tisztítás/ápolás után új tapintású kormányt kapsz, hanem tisztát, nem csúszósat, ezért sem kenem ápolóval soha. Ha új tapintású kormányt akarsz át kell huzatnod, de szerintem egy tökéletesen tiszta is megteszi. Egy kormány nem csúszhat, ha rendesen le van takarítva és nincs összekenve utána. Ha meg nem ma kezdted a dolgot kifejezetten nem értem, mit szerettél volna a tecsós rongyokkal, az ablakpucolás viszont elnézhető dolog, sajnos kevesen értik a miértjét.
-
Petyyyyy
addikt
Nem volt időm minden mozzanatnál elkészíteni a before-after fotókat és legnagyobb bánatomra a teljes after footage is kimaradt - rámsötétedett és még ma este vissza kellett vinnem a hintót. Így íme néhány fotó, mikor eszembe jutott megörökíteni...
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Varshi
aktív tag
válasz Formaster #42044 üzenetére
Köszi a választ. Valójában a 200e-s csak egy "új" autó volt a családban, gondoltam ott nagyobb/látványosabb lesz a különbség. Alapvetően pár éves autókkal szoktam "dolgozni".
Azért írtam oda mindig a szereket, hogy lássátok/mondjátok, ha azok nem megfelelőek. Agresszív cuccal nem akarok/merek nekimenni, mert baráti körben akadt pár próbálkozás, ahol csúnyán megkezdte a kormány anyagát a szer. Ugyanez igaz a "koszradír" cuccokra: bőrre nem szabad. Alapvetően nagyon féltem az autót, és bennem van, hogy rosszabbat teszek vele,mintha nem nyúltam volna hozzá.
Azt hiszem, rossz szót használtam a "csúszós" témában. Mondok egy másik: előző kocsin újrahúzattam a kormányt, mert sérült volt. Az új - hiába dolgoztak állítólag *gyári* anyaggal - kormány tapintása is csúszós érzés lett, mert egyszerűen az az anyag nem tapadt úgy, mint az előző. Pláne mint a 0 km-es.
Más erővel kell fogni a kormányt. Így érthető, mit szeretnék elmondani? Gyakorlatilag minden tisztítás után ezt tapasztalom, és fura, hogy nem sikerül azt a "jól megfogható" érzést visszahozni, mint újkorában. Nekem az az érzésem, hogy ha a 0 km-es kormányra kennék bőrápoló szert, attól is más lenne a fogása.
Kérdezted a teszkós mikroszálast, hogy miért voltam ezzel tapasztalatlan. Hát mert 20 évig tökéletesen megvoltam nélküle , és most próbáltam ki először üvegre. (Polírhoz meg a Zaino külön applikátor párnáit használtam, szóval ott se kellett soha bevetnem.)
Üvegekhez mindig a legpuhább konyhai papírtörlőket használtam (azokat a fajtákat, amik olyan puhák, hogy konyhai papírtörlőnek nem is igazán jók ), a végén pedig szarvasbőrrel tisztítom csík- és foltmentesre. Ezzel mindig tökéletes eredményt sikerült elérnem, soha nem bénáztam vagy karcoltam vele, csak most belefutottam egy YT-videóba. Hát innen a próbálkozás.
És hát azért írtam le ezeket ide, hogy kiderüljön, ha esetleg bennem a hiba, és valamit rosszul csinálok. -
n@p@lm
őstag
Mikroszálas kendőn rajta van hogy szárítógép hanyagolandó.
Akkor most hogy? -
sutszi
veterán
válasz Petyyyyy #42045 üzenetére
Ez azért nem kis meló volt. És elég komoly a különbség. A gazdája kiszúrta a változást mikor meglátta?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Új hozzászólás Aktív témák
- GOODYEAR NYÁRIGUMI - 205/55 R16
- Foxwell NT301 - OBDII/EOBD hibakódolvasó / törlő / diagnosztiaki eszköz
- Xiaomi imilab EC 3 Okos Kültéri Kamera 12 Hónap Garancia
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- ( Csere is érdekel )Eladó laufenn G FIT 4S Négy évszakos gumi Felnivel 175/65R14