- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós kamerák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Melyik tápegységet vegyem?
- Hobby elektronika
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
-
Újabb Redmi Watch 5 érkezett
ma A Lite modell AMOLED panelt, BT hívást és GPS-t kínál fillérekért.
-
Legújabb retró beszerzésem - 3Dfx Voodoo4 4500 32Mb
lo Kezdenek fogyi ezek a kártyák, pontosabban a 4 és 5 széria kártyái már lassacskán igen ritkának számítanak. A korábbi...
-
Előrendelői előzetesen a LEGO Horizon Adventures
gp Korábban már kiszivárgott a megjelenési dátum, a Sony az éjszaka folyamán ezt megerősítette.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #Morcosmedve #17895 üzenetére
Annyi. 632,9 MB
De ha vártok egy picit mindjárt megnézem, hogy megegyezik-e a két fájl.
Szerk.:
Ugyanaz, csapassátok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel ez egy ömlesztett driver, így ezt célirányosan kell telepíteni, vagyis manuálisan pipáljátok le a nem szükséges komponenseket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #17909 üzenetére
Ahogy fentebb írták az AMD settingset kell felrakni. Ennyi.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #17913 üzenetére
A hátrány annyi, hogy nem éred el azokat a funkciókat, amiket az tartalmaz, de ha nem kell, akkor nyilván nem muszáj telepíteni. A driver anélkül teljesen üzemképes, az app csak egy külön extra program.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Semmiféle hivatalos árcsökkentés nem történt. Karácsony előtt persze a kereskedők és a gyártók akciózhatnak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A VRAM attól függ, hogy hány bites lesz a busz. Ha 2048, akkor 8 GB lesz rajt, ha 4096, akkor 16 GB.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HBM2-nél az számít, hogy melyik csomagot gyártja majd tömegesen a Hynix. Egyelőre úgy néz ki, hogy a 4 GB-ost, tehát az elején leginkább ebből kell főzni. Mindegy, hogy nem kell 16 GB, akkor sem biztos, hogy lesz elég 2 GB-os csomag.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #18283 üzenetére
VR-re is kell sok memória. Ellenben sokkal jobban kell egy olyan szoftverréteg, amely az aktuális API-k VR-re vonatkozó limitációit valahogyan lecseréli. Az AMD Mantle interoperability-vel dolgozik. Csak és kizárólag azért tudnak olyan késleltetést elérni a LiquidVR-ben amilyet, mert van egy Mantle-jük. A többiek azért nem tudják ezt, mert nincs saját API-juk kicserélni a D3D/Vulkan/OpenGL input assemblert. Addig nem is fogják elérni az AMD késleltetési értékeit, amíg a Microsoft és a Khronos elő nem áll a VR-re tervezett API-kkal, vagy nem csinálnak maguknak egy saját API-t.
A VR tökéletes működését PC-n ma 80%-ban szoftveres tényező akadályozza, aki ezeket limiteket valahogy, bárhogy le tudja cserélni, hardvertől függetlenül előnyt kap.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Capsaicin
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - itt leírtuk, hogy anno elmondták, hogy van a Radeon Software, ami változatlan név marad, és minden drivernek lesz egy családjelölése. A Crimson az első család, és már akkor elmondták, hogy lesznek új családok, ha a driver sok módosítást fog tartalmazni. A következő családnév úgy néz ki, hogy Capsaicin lesz. Gondolom azért alakul így, mert ebben már lesz Vulkan és HSA 1.0. Ezért kaphat új nevet. A GDC miatt elképzelhető, hogy bekerül az OpenCL 2.1 is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én inkább arra vagyok kíváncsi, hogy mi lesz benne. A legújabb tesztdriver már elég jól működik DX12-ben. Annyit tudok, hogy ezt kell használni a következő hetekben érkező async compute játékokhoz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #18358 üzenetére
A közeljövőben az Ashes of the Singularity és a Hitman. Bár eltérő async implementációt használnak. A Hitman esetében ez nem kapcsolható, tehát a motor dönti el, hogy aktív lesz vagy sem, és arra szolgál, hogy bizonyos effektek bekapcsolása gyakorlatilag ne járjon semmilyen sebességvesztéssel. Ez a tipikus compute offload implementáció. Az AotS megoldása már egy kicsit speciálisabb. Gyakorlatilag egy állandó idle átfedés, amelyet egyébként manuálisan ki lehet kapcsolni. Ez az implementáció kompatibilis az NV hardvereivel is, így nem jár majd radikális teljesítménycsökkenéssel az aktiválása. Néha még javít is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz füles_ #18404 üzenetére
Igen. De ez a fejlesztői verzió. A kereskedelmi nem csak pirosban lesz. A hűtő egyébként nem mindig kapcsol be, csak ha már van egy minimális terhelés. A Tiki esetében egy aktív GPU-val nem is működik, úgy konfigurálta az FN.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #45185024 #18463 üzenetére
Bár ez szabály szerint rendben van, de nem vagyunk kőszívűek. Volt már rá példa, hogy valaki visszajött és megjavult. Ha nem sikerül, akkor meg ki lesz tiltva megint és többet nem jöhet vissza. Azt se higgyétek, hogy nem tudjuk, hogy a ki kiknek a másodregje. Nem csak nektek tűnik fel, maximum nem tudjátok, hogy ki jött vissza.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Computexen sosincs igazi launch. Bemutató van.
Asztali pacal még nem is létezik a gyártók útitervében. Mobil és profi szinten van tervezet rá. Erről ma írok bővebben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #18982 üzenetére
Nem feltétlen. Az órajel egy necces kérdés. Különböző módszerekkel lehet javítani az elérhető órajelen extra tranzisztor beépítésével. Ilyet alkalmaztak régen a GeForce-ok, amikor magas volt a shader órajel, de a magórajel nem, mert csak az ALU-kat tervezték ehhez. Szóval az órajel kérdése mindig egy balansz és figyelembe kell venni az elkölthető tranzisztorokat, illetve az architektúra skálázhatóságát. Akkor érdemes a magasabb órajelet megcélozni, ha a felhasznált rendszer maximális konfigurációja beleütközik a skálázhatósági limitbe. Ezt alapvetően a memóriamodell határozza meg, és ilyet nem sokszor váltanak a cégek. Ha skálázódna a rendszer, akkor a magas órajel nem előnyös, mert extra tranzisztorokba kerül és jobban növeli a fogyasztást, mintha csak az ALU-k száma nőne.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #18988 üzenetére
Speed bumpokba. Ilyeneket használt az NV a G80-GT200-as időszakban, hogy a shader órajel magas legyen. Viszont ezt azért tették meg, mert eleve kevés szállal dolgozó alapot terveztek a G80-hoz. A Ferminél új memóriamodellt terveztek, így ott már eldobták a magas órajelet. Most a Pascal esetében ez azért térhet vissza, mert a memóriamodell a végét járja, így akkor sem tudnak felfűzni 6 GPC-nél többet a belső buszra, ha nagyon akarják. Ergo be kell tervezni a magasabb órajelet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #18996 üzenetére
Azok régik, de a problémák mindig ugyanazok egy GPU tervezésénél. Van egy alapvető memóriamodell, aminek van egy skálázhatósági limitje. Ha azt eléred, akkor nem tudod tovább tervezni az architektúrát. Ezért nincs a Fermi óta olyan GPU-ja az NV-nek, amelyben 6-nál több GPC van. Ennyit bír a belső busz és a felépített memóriamodell. Na most ez nyilván nem sok így 2016-ban, vagyis vissza kell hozni a G80-GT200-as tervezési filozófiát, amikor a hardvert magas órajelre tervezték. Ez is extra tranzisztorokkal jár az ALU-kba épített speed bumpok miatt, de legalább valamennyire túllépsz a skálázódási limiten. Ezek olyan dolgok, mint a processzoroknál az órajelre való gyúrás. Ott is lehetséges magas órajelű dizájnt tervezni, csak extra tranzisztorral jár.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD oldalán is lesz jelentős. De az órajelemelésnek van egy hátránya, mégpedig a fogyasztás. Sokkal kézenfekvőbb több ALU-val és kisebb órajellel elérni a ugyanazt a teljesítményt, mert az kisebb fogyasztást eredményez. A GCN memóriamodellje jóval újabb, így jóval tovább skálázódik az alapdizájn. Valószínűleg ezeket a trükköket az AMD is be fogja vetni akkor, amikor a dizájn skálázhatósága a végét fogja járni. Most még elég ha megélnek abból, hogy tranzisztorkímélőbb az alapkonstrukciójuk.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ, hogy melyik programban. Ha ezt a rendszert tényleg belerakják hardveres rásegítéssel, mint ahogy azt az utóbbi hetekben erősen pletykálják, akkor szétverhet mindent az olyan programokban, amely nem jól optimalizál a háromszögek kivágására, mivel itt jóval kevesebbet fog dolgozni a Polaris, mint minden más.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #19063 üzenetére
Ha tényleg kivágja az áteresztett, de nem látható háromszögeket, akkor az nyilván előny, hiszen azok nem jutnak el a raszterizálás fázisig, vagyis nem akkor dől el, hogy nem látszanak, amikor már ki lett számolva minden rájuk.
A másik meg gondolom a prefetch. Nyilván nem mindegy, hogy előre betölti az adatokat, vagy utólag tart az egész ~10-100 ns-ig.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én a hogyanra vagyok kíváncsi, mert ez azért nem egyszerű. Nem véletlen, hogy áteresztik a GPU-k a fals pozitívokat. Bitang komplex hardver kell azok kiszedésére, ami nem biztos, hogy megéri a tranzisztort. De ha megcsinálják tényleg jóra, akkor azzal durván alázni fognak, különösen a minimum fps-ben.
(#19073) rocket: 350 dollártól van performance.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KAMELOT #19104 üzenetére
Legacy API-ban CrossFire van (OGL, DX9/10/11), explicit API-ban multiadapter (Vulkan, DX12), míg VR-ben Affinity multiGPU (Mantle-LiquidVR).
A hagyományos legacy AFR többet nem fog jól működni, mert sok a programokban az interframe kommunikáció. Erre a problémára jött a multiadapter az új API-kban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van még egy titkolt részlet erről a kártyáról, amiért többért adják, mint két Fury X-et, amire két Fury X nem felel meg. De ezt majd csak holnap.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #19145 üzenetére
Ha valaha kártyát akarnak kapni, akkor annak nem az a módja, hogy minden bejelentés előtt megszegik az NDA-t. Persze lehet sírni, hogy jaj de kicsesztek velük, de ebben vastagon benne vannak most is, hiszen a korábbi büntetés elfogadása helyett kirakták az AMD press decket, a leaked képekkel együtt. Ha azt hiszik, hogy jót csináltak, akkor nagyon tévednek, ez ugyanis az NDA megsértése, ismét, már megszámolni nem lehet, hogy hányadik alkalommal.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #19147 üzenetére
Miért ne kapnának a fontosabb oldalak? A 1st tier oldalak kapnak, és ha azokat a kártyákat visszaadják megy a 2nd tier partnereknek (köztük elvileg nekünk is). A Radeon Pro Duóból nincs hiány, mert eleve azért nem jelenet meg márciusban, hogy a Tiki devgépeket le tudják szállítani a fejlesztőknek. Ez gyakorlatilag megjelenés előtt 1000-1500 közötti terméket jelentett.
Vannak olyanok, akik nem kapnak, de ők azért, mert NDA-t sértettek. Na most ezt vagy lenyelik, vagy azt csinálják, mint a TPU, hogy újra megsértik az NDA-t és sírnak, hogy velük mindig kicsesznek.A Radeon Pro Duo a piac leggyorsabb VGA-ja. Se ellenfele, se hasonló terméktámogatási rendszert élvező konkurense nincs. De akkor sem fognak azoknak az oldalaknak szállítani, amelyek korábban megsértették az NDA-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #19149 üzenetére
Na pontosan erről beszélek. Ír egy hírt az oldal egy olyan e-mailre hivatkozva, amely eleve az NDA szabályain belül van megosztva a médiával. És aztán csodálkoznak, hogy nem kapnak hardvert. Na ugyan miért? Nem tetszett a tesztelő feje, vagy azért, mert NDA-n belül küldött e-mailek tartalmát osztják meg. Olyan tartalmat, amely igazából azt írja le, hogy a termék hova lesz pozicionálva, és ez az infó nem mehetett volna ki tegnap.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rocket #19150 üzenetére
Mindkettőhöz van CF profil a 16.4.2-es meghajtóban (ami már meg is jelent), csak megint úgy beszéltek erről, hogy fogalmatok sincs, hogy a terméket hova szánják, mert még nem tudhatjátok a belső információk hiányában, amelyek még nem közölhetők az NDA miatt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rocket #19156 üzenetére
Azt sem szabad leközölni.
De a TPU számtalanszor NDA-t sértett. Azért tudom, mert sokszor nézem azt az oldalt, és sokszor arra lettem figyelmes, hogy én tudom rosszul az NDA-t, vagy tényleg kirakták korábban az információkat. Azt hiszem az elmúlt évben úgy 7-10-szer sértették meg a szabályokat. Legalábbis ennyiszer biztos felkaptam a fejem arra, hogy ennek nem szabadna még kint lennie.
Nincs ilyenjük. Egy megjelenés előtti terméknél csak azt kérik, hogy azzal a meghajtóval teszteljünk, amit adnak, és ha lesz új, akkor bizonyos dolgokat teszteljünk újra még az NDA előtt, ha lehet.
Ennek a terméknek a célpiacon nincs versenytársa, tehát teljesen lényegtelen izmozni. Közelében nincs semmi, ami ugyanazt felkínálná.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rocket #19159 üzenetére
VR gamer kártya. Persze megveheted normál gamingre is, de akkor már jobban jársz két Fury X-szel. Normál gamingre egyébként ma nem érdemes multi GPU-t venni, mert az explicit API-val már nem befolyásolható ezek működése, így mindig a programfejlesztő feladata lesz, hogy megírja rá a támogatást. Szinte sosem fogják megírni megjelenésre, vagy akár sosem fogják megírni. Például az Epic már bejelentette, hogy ők csak az IGP+dGPU kombókat fogják támogatni. Nem mondom, hogy ez jó, de kiállnak és vállalják a döntésüket. Innentől kezdve a dual GPU a VR-hez való.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #19162 üzenetére
A Division motorja nem igazán kompatibilis az AFR megoldásokkal, ergo nem lesz sosem tökéletes. Lesznek olyan helyek, ahol a skálázódás negatív lesz. Emiatt vezette be a DX12 és a Vulkan az explicit multi GPU-t, hogy a fejlesztőknek ezeket a problémákat legyen lehetősége kezelni, mert a hackes (CF/SLI) megoldások ezekkel az új leképezőkkel már nem működnek jól. Van ahol skálázódnak és van ahol nem. Ezért nem érdemes ma normál gamingre két GPU-t venni. Hasonló okból nem jelent meg a GeForce GTX 980 dual verziója, mert az meg VR-hez kevés egy specifikus API nélkül, tehát nem tudtak volna célpiacot adni neki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #19164 üzenetére
Ahogy akarod tesztelni, de igazából ez nem lényeges. Az egész kártya egyrészt a tartalomkészítőknek szól, akik nem fognak tesztet olvasni, hogy megvegyék, mert kell nekik a legjobb VR teljesítmény, amit elérhetnek. Másrészt a kártyák zömét a Falcon Northwest, a Maingear, a CyberPower és a többi hasonló OEM fogja megvenni. Ezért készül a termékek zöme léghűtéssel, mert ők olyan verziót kértek. Nekik az volt a fontos, hogy ki tudjanak adni egy brutális VR konfigurációt a VR startra, és ehhez kellett a Radeon Pro Duo.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz westlake #19165 üzenetére
Ki más biztosítana egy hardvert a megjelenés előtt, ha nem a gyártója? Van más, akinek van belőle?
A legtöbb oldal el sem kéri a hardvert, ha nem kaphatnak hozzá szabad kezet. Például mi sem. Annyi belefér, hogy a drivert ők adják, de más nem.
Az AMD-nél úgy megy az egész, hogy a cég küld egy konferencia linket, hogy hallgassuk meg az előadásukat. Aztán adnak egy ftp elérést a driverekhez, és tesztelhetünk. Esetleg, ha kell valami szoftver, akkor kérhetünk tőlük. Tulajdonképpen a feltétele a tesztnek annyi, hogy hallgassuk meg, amit ők mondanak és azt a drivert használjuk, amit adnak. Másba nem szólnak bele. Hasonló az NV-nél is.
Az egyetlen különbség, hogy az AMD-nél vannak mérnökök is, akik direkten válaszolnak a kérdésekre, míg az NV-nél csak marketingesek érhetők el.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rocket #19168 üzenetére
A VR-ben nincs CF vagy SLI, vagy bármiféle AFR elvű hackelt feldolgozás. Nézz utána, hogy ez hogyan működik. Az VR-ben a több GPU-s módot a LiquidVR Affinity mGPU módja biztosítja. Ez DX11, DX12 és Vulkan alatt működhet. Ma egyelőre csak DX11-re és DX12-re van támogatás, mert Vulkanra még nincs Mantle interoperability, de a nyáron lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tuti a 384 bit, ha erre gondolsz. Maga Raja Koduri ismerte el, hogy a Tongában 384 bites busz van 32 ROP egységgel. A GCN-t már a kezdetek óta úgy tervezik, hogy külön van választva a ROP és a memóriacsatorna.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konkrét fotó miatt kérdezgették az AMD-t, hogy most az a 6 darab blokkból kettő micsoda. Egy ideig terelt az AMD, de aztán Raja elmondta, hogy valóban igaz az a pletyka, hogy a Tonga 384 bites, de mivel nem tudtak neki megfelelő pozíciót találni a termékskálán, így 256 bitesként adták ki az összes verziót.
(#19208) Petykemano: Mert sávszélességre van nagyobb szükség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ilyenek előfordulnak, amikor a 90 fokkal el kell forgatni. Ilyenkor nem terveznek külön blokkokat a memóriavezérlőhöz, hanem az eszközszint szerinti blokkok szempontjából a síkon nem egymás mellé, hanem egymás fölé helyezik őket. Ezek valójában ugyanolyanok egységek, csak másképp vannak fizikailag elrendezve. Ha nem így csinálnák, akkor az eszközszint szempontjából kétféle memória I/O-t kellene tervezni. Egy normált és egy 90 fokkal elforgatottat.
Biztos arra van szükség. Csak túl közel került volna a 390-hez egy 384 bites Tonga.
A GCN-es alap egészen más teljesítménytartományra tervezett rendszer, mint a fermis alap, amire az NV épít. Az NV nem tud 6 GPC blokk fölé menni, míg az AMD simán tud skálázni a GCN-nel 12 hasonló blokkig is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lesz GDDR5X-es Polaris 10. A gond igazából azzal van, hogy a Micron olyan mennyiséget, amivel piacot is lehet szerezni csak Q3-tól tud biztosítani. A gyártóknak szükséges 12-14 Gbps-os lapka még a kísérleti gyártás fázisában van. A 8 Gbps-os viszont tömeggyártás alatt. Arra lehet építeni nagy mennyiségben is.
Egyébként a GDDR5X-et nem támadom, de értelmetlen irány, mert semmilyen memóriával kapcsolatos problémát nem old meg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez azért bonyolultabb ennél, mert nagyon sok tényező befolyásolja a tranzisztorszámot. Például az AMD-nél a GloFo egy kérdőjel a HDL és a HPL szempontjából, mert a TSMC-hez csak HDL van portolva, de a GloFo esetében használható HPL dizájn is, ahogy használják is az IGP-ik. Ez azért döntően befolyásolja a tranyósűrűséget.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A lényegét kérdőjelezem meg. A GDDR5X ugyanazokat a problémákat hordozza, amit a GDDR5 és előtte a többi memória. Ergo ugyanúgy megy a memóriafal jelensége felé. Az önmagában nem jó, hogy kísérleti gyártáson lévő memóriákat kell használni a VGA-khoz, és még úgy is csak 10 GHz az effektív órajel. A kísérleti gyártás nagy problémája, hogy nagyon korlátozott az ellátás. A tömeggyártás alatti GDDR5X memóriák viszont valószínűleg nem voltak jók. Talán nagyobb volt az interferencia, mint amire számítottak. Ez azért valószínű, mert az interferencia általános probléma volt a Micronnál 45 cm-es NYÁK alatt, jó persze azok 12+ GHz-es memóriák voltak. Elképzelhető, hogy 10 GHz az a határ, ahol még kezelhető megfelelő árnyékolással a jelenség. Az is kérdés, hogyan viselkedik 256+ biten.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen