- Videós, mozgóképes topik
- Gaming notebook topik
- Androidos tablet topic
- TCL LCD és LED TV-k
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Három oldalról üveggel határolt minitorony huppant le az Antec tervezőasztaláról
- Milyen monitort vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
-
PROHARDVER!
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Onderon #72151 üzenetére
Másnak is írtam, nem csak neked. És nem csak most.
Annyi a különbség hogy egy nyomkövetési oldal bejegyzéseinek a képe, amit a nyomkövetőben mi is meg tudunk nézni, vagy olyan kép aminek teljes képernyő tartalma releváns az annyira azért nem egyforma. Nálam nem is egy kép volt a hozzászólásban.De igazad van, írhattam volna azt hogy a nyomkövetési bejegyzések, ha lehet ne képként, hanem vagy a nyomkövetési azonosító megadásával vagy a kereső oldali adat linkelésével kerüljenek bele a hozzászólásba.
[ Szerkesztve ]
-
kovacsdavid8
tag
14 napon belüli elállásnál indok nélkül jogod van elállni a rendeléstől! a teljes európai unión belül érvényes! tök mindegy, hogy az ali szabályzatában mi van... ez európai uniós jogszabály, jogszabály pedig magasabb rendű mint egy cég - adott esetben az ali - saját szabályzata, márpedig ha innen (lengyelből) postázzák, akkor kell ott lennie egy oda bejegyzett cégnek vagy fióktelepnek, és erre az eu-s jog vonatkozik. tehát ha b*szakszik, azaz nem tartja be ezt a 14 napos elállási jogot, akkor két dolgot tehetsz: európai fogyvéd, és ők hajtják be a pénzt, vagy írsz a banknak és beinkasszóztatod velük... ezerszer csináltam, több országban, még usában is... ha alátámasztod, hogy nem teljesült a szolgáltatás, vagy indokolatlanul kaptak le zsét a számládról, akkor működik az inkasszó, az nem csak eu-s szisztéma... szerk: itt adott esetben ugye azt támasztod alá, hogy a 14 napos elállási jogodat semmibe vették.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz kovacsdavid8 #72156 üzenetére
Tényleg nem érted hogy az elállási jog miként működik, mondogatod a jogszabályt, de el kell olvasnod és értelmezned. Itt a segítség alább, néhány dolgot aláhúztam és ezután szerintem fölösleges itt erről agyalnia, aki igénybe akarja venni az majd mérlegeli.
Elállási jog
Fogyasztóként meggondolhatjuk magunkat és visszaléphetünk a vásárlástól az interneten rendelt termék átvétele után?
Igen, a fogyasztó és vállalkozási közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján úgynevezett elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illet meg bennünket internetes vásárlás esetén, és e jogot néhány kivételtől eltekintve minden esetben gyakorolhatjuk.Mi az az elállási jog?
Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására és kipróbálására, továbbá, hogy kizárólag az eladó által egyoldalúan meghatározott információkra támaszkodhatunk a vásárlás előtt.Határon átnyúló vásárlás esetén is megillet minket az elállási jog?
Igen, amennyiben az Európai Unió bármely tagállamából vásárolunk, az uniós jogharmonizáció eredményeképpen egységesen megillet minket az elállási jog. Lényeges tudni, hogy 2011-ben került elfogadásra a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelv, melynek egyik legjelentősebb újítása, hogy a korábban előírt 7 napról az Európai Unióban egységesen 14 naptári napra növekedett az elállási jog határideje. Ennek megfelelően tehát a már említett 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet is 14 naptári napban határozza meg a fogyasztót megillető elállási jog határidejét.Kell-e indokolnunk a szerződéstől való elállásunkat?
Nem, a szerződéstől való elállásunk esetén nem vagyunk kötelesek a kereskedő kérésére magyarázatot adni az elállás okára. Tehát a szerződésnek megfelelő, hibátlanul működő és a rendeltetésszerű használatra alkalmas, illetve az egyszerűen „nem tetsző” termékek esetén is gyakorolhatjuk elállási jogunkat. Természetesen az esetek többségében az elállásra az adhat okot, hogy a kiszállított termék mégsem olyan, mint amilyennek a honlapon közölt leírás alapján elképzeltük, vagy bármilyen okból nem felel meg az elvárásainknak. Fontos jogszabályi garancia, hogy az eladó elállási jogunk gyakorlását nem kötheti semmilyen korlátozó feltételhez.Mely időponttól gyakorolhatjuk elállási jogunkat?
Termék (például könyv, elektronikai cikkek stb.) megrendelése esetén a termék átvételétől (több termék rendelése vagy több darabból álló termék esetében az utolsó termék/darab átvételétől), míg szolgáltatás igénybevétele (például interneten közzétett apróhirdetés, interneten megrendelt kábeltelevízió előfizetés) esetén a szerződéskötés után kezdődik az elállási határidő.Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?
A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésének napjától számított 14 naptári napon belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a 14 napos határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.Milyen formában kell közölnünk a szerződéstől való elállásunkat az eladóval?
Elállási szándékunkat szóban (telefonon), postai úton (célszerű tértivevényes levélben), e-mailben, valamint a vonatkozó Korm. rendelet mellékletében szereplő nyilatkozatminta felhasználásával is kifejezésre juttathatjuk, akkor is, ha a kereskedő az elállási jog gyakorlásának valamelyik formáját a honlapon közzétett általános szerződési feltételekben kizárja.
Amennyiben a vállalkozás lehetővé teszi számunkra, hogy az elállási szándékunkat a honlapján keresztül is bejelenthetjük (pl. online bejelentő nyomtatvány segítségével), akkor ebben az esetben a vállalkozás köteles tartós adathordozón (pl. e-mail útján) haladéktalanul visszaigazolni a nyilatkozatunk megérkezését. Az utólagos bizonyíthatóság érdekében javasolt, hogy elállási nyilatkozatunkat elsősorban az eladónak a webáruház honlapján közzétett e-mail címére küldjük el. Természetesen, amennyiben a vállalkozás rendelkezik üzlethelyiséggel vagy vevőszolgálattal, elállási nyilatkozatunkat személyesen is átadhatjuk és az eladóval igazolt módon átvetethetjük. Az elállási nyilatkozatunkban mindenképpen utaljunk arra, hogy a hatályos jogszabályok által biztosított, az internetes kereskedelemben is irányadó indokolás nélküli elállási jogunkat (és nem például a hibás teljesítéssel összefüggő szavatossági vagy jótállási jogainkat) gyakoroljuk.De van egy másik jog, a kettő nem azonos:
Mi az a felmondási jog?
Amennyiben megrendelést követően a vállalkozást kifejezetten arra kérjük, hogy a szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés teljesítését még a tizennégy napos elállási hatásidő lejárta előtt kezdje meg, és ezt követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót nem elállási jog, hanem felmondási jog illeti meg. Ebben az esetben a már teljesített szolgáltatás értékétől függően a kifizetett összeg arányos részét vagyunk jogosultak visszakérni.[ Szerkesztve ]
-
Jar
tag
válasz kovacsdavid8 #72156 üzenetére
(Ersténél működik az inkasszó azzal a szépséghibával, hogy rendőrségi feljelentést kellett tennem, amikor egy külföldről hazaérkezés után az autókölcsönző cég minden indok nélkül emelt le egy összeget a kártyámról.)
https://youtu.be/UL7yJtYR_kw?si=5II7Zro1GjkXewT3
-
kovacsdavid8
tag
hogyne érteném már! most abban van a kavar, hogy technikailag egybe lett véve, mert ő most a rendelést mondta le (még feladás előtt!), törölte, még külön üzenetben is jelezte az eladónak, hogy nem kell neki. az meg mégis feladta... én meg elállásnak hívtam ezt, de a kettő technikailag más, az igaz, de a lényeg ugyanaz: jogos a chargeback! a csomagot meg ne vegye át! sőt a rendelés lemondása még jobb, mert így visszaküldenie sem kell.
Jar: chargeback szerencsére mindenhol működik, ez világszintű szisztéma.
téma részemről befejezve -
dzf007
senior tag
Van még valaki rajtam kívül aki a 11.11 rendelt csomagokat várja?
-
vandor01
őstag
válasz dzf007 #72164 üzenetére
akad par darab holland postas.... es akumulatoros rendelésem....
de legalabb mar feladtak es uton van....
miutan 2-3 hetet ucsorgott az elado raktarabanCSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
-
Myers
senior tag
válasz dzf007 #72164 üzenetére
Van persze. Nem pont 11.11-én rendeltem, de még abban az akcióban (talán 11.17-én?). Nekem azért szállingóznak a csomagok. Nem szoktam nézni, hogy hol tartanak, csak hívogat az Express One futár.
A legtöbbjének 12.11 lett volna a szállítási határideje.
Érdekes, hogy néhol már lehetett igényelni a késés miatti 1 dolláros kupont, bár nem sokra megyek vele, mert most nem rendelnék.[ Szerkesztve ]
http://www.muszaj.hu/
-
lacoka55
aktív tag
Nekem is van még 2 csomagom ami úton van nem tudom hogy megérkezik e még Order date: Nov 14, 2023
3+ os csomag Aliexpress Selection Standard 2023-11-24 23:30
Out for delivery Arrived at linehaul office utolsó bejegyzés
azóta már több csomagom megérkezett lehet hogy erről csak az adat érkezett meg a csomag meg valahol eltűnt ? -
vandor01
őstag
válasz dzf007 #72168 üzenetére
26?? ez rekorder
nekem eddig a 8db a rekorder
azert jol csinalja az Ali logisztika nem apropiizert meloznak
a 8 bol 3 free shipinges.... a masik 5-ert fizettem 37,5euronyi szallitast
Ali logisztika beszedi az eladotol az meg tolem
aztan osszecsomi majd 1 postaval kuldi.....CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
dzf007
senior tag
válasz vandor01 #72170 üzenetére
Annyit számoltam, 26 db.. másikba 10 db az is lassan jön, már az országba van ha lehet a nyomkövetőnek hinni, (Arrived at linehaul officeCarrier note: Arrived at linehual office2023-12-13 03:22:00 GMT+1) többi az csak 6 db, 4 db egybe..
26 db- os: Leaving transit country/regionCarrier note: Parcel outbound from transit facility2023-12-12 20:30:09 GMT+1
-
K1LLMy53Lf
senior tag
nekem ~25 csomagom van, amik a vámnál vannak elakadva... pontosabban megvolt a vámolás (Import customs clearance complete), csak még nem hozta el az express one... (mindegyik 158...-as vagy LP-ből lett 158...-as trackinges) legrégebbi 11.27.én jött át a vámon (1db), a többi 12.04. ill. 12.10. (4.én ~6-7db, a többi ~17-18 meg 12.10.) és eközben volt, ami 12.13án jön át és 14.én megkaptam (meg még volt pár köztes). ki érti ezt
"...Beatus Vir Qui Suffert Tentationem..." Pü-ben keress, max a topikba írj, de emial-t hiába küldesz, nem szoktam nézegetni. köszi.:) Csakis ELŐREUTALÁS esetén postázok!!!
-
Topikgazda
válasz dzf007 #72168 üzenetére
Mert aztán miért nem lehetséges? 20-30 kg-os csomag is képes elveszni, nem súly és tartalom mennyiség függő.
Tapasztalati tény hogy a 158... EO és a PNLUC.. MPL közül nem ér ide 7 napon belül a kinti logisztikától, itt nincs Arrived at linehaul office bejegyzése vagy az Import customs clearance complete után 14 napon belül nem kerül át a szállító céghez azoknál 95 %-al esélyes az elvesztése.
Én már újból megvettem azokat ami 12.04-én még mindig az EO-nak történő átadásra várnak és a jövő héten meg is fog érkezni.De gondolom ez a 26 darabos akkor nem ilyen azonosítós, mert emezek nem tranzitolnak, 2-3 napon belül itt szoktak lenni, ha tranzit az bizony akár 30 napos érkezésű is lehet. Ezeknél még inkább nagyobb arányú az elvesztési lehetőség.
[ Szerkesztve ]
-
djsunstealer
aktív tag
Sziasztok!
Nálam ez az utolsó csomag, ennél volt már sokkal rosszabb is szeptember környékén, mikor 1 hónapig meg sem mozdult egy másik cuccom, aztán mégis megkaptam némi csúszással. Szóval a türelem nagy erény.
Az 1$-os kuponokat már begyűjtöttem.Apropó V/!
A "limited offers" nálam működik a My coins-ra kattinva. Ha ez még aktuális.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz djsunstealer #72175 üzenetére
Nálam úgy megy most, hogy a érme gyűjtés Earn more coins szekcióban van a Browse limited offers
Előjött, szóval nálam is megvan az eredeti helyén.[ Szerkesztve ]
-
katy2018
kezdő
Sziasztok!
Van olyan valaki aki nov. 24-e körül az országba érkezett Aliexpress Selection Standard csomagokat megkapott? Vissza olvasgattam, de konkrétat senki nem írta, hogy megkapta volna.
Előre is köszönöm a válaszokat. -
asynur
tag
Nálam is van egy több darabos összecsomagolt ami: "29 Nov 2023 19:43 Import customs clearance complete " státuszban van, EO-s tracking-el, parcelsapp-on nézve.
Nem nagyon érdemes stresszelni rajta, van még ~60 nap védelmi idő, ha januárban sem ér ide akkor valszeg bukó, addig lehet csak hátra van tolva és nem hozzáférhető a nagy dömping miatt.
Persze jó lenne ha nem veszne el pont erre mentek a kuponok, valamint több dispute-ot nyitni sem akkora élvezet de ez van. (az 1$ kuponokat legalább már sikerült behúzni)[ Szerkesztve ]
-
Onderon
senior tag
-
asynur
tag
Nem tudom ti mikor rendeltétek, de szerintem nem fogja engedni a refundot még azzal az indokkal, hogy nem érkezett meg (az enyémet meg is néztem nekem jan 15. előtt nem lehet, nov 15. volt a feladás).
Persze lehet, chaten megoldják, de én speciel még várnék. -
mzso
veterán
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest