Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Janicka

    újonc

    Rendeltem kínából ruhákat, melyet Adidas logóval lettek szállítva, és a vámon elfogták őket, mint hamis ruhák.

    Jeleztem a hatóságnak, hogy hozzájárulok a termékek megsemmisítéséhez.

    A hatóság írásban jelzett 10 nap után, hogy a terméket megfogják semmisíteni júliusban.

    Viszont kaptam ügyvédtől is levelet, hogy fizetnem kellene egy nagyon nagy összeget 100 ezer felett, illetve egy nyilatkozatot, hogy átvállalom a raktározási és megsemmisítés költségét.

    Természetesen hozzáteszem, hogy a ruhákat összesen 80 dollárért rendeltem körülbelül.

    Kell-e valamit csinálnom az ügyvédes papírral kapcsolatban? Az interneten olvastam, hogyha nem fizetem be, akkor polgári peres eljárást indíthatnak esetleg, de én összesen 8 darab ruhát azt is jóhiszeműen.

    Valaki járt már így hamis márkával kapcsolatban?

  • V/

    Topikgazda

    válasz Janicka #24535 üzenetére

    Kezdem az első kérdéssel: Bizonyíték a hatóság szerint a hamis termékre mi lenne?

    Ha nem kereskedelmi a mennyiség sehol nem vizsgálják a küldemény tartalmát. A 8 db az nem minősül kereskedelemi mennyiségnek, egy 4 fős családban azért szoktunk ennyi pólót venni.
    Egyébként meg mivel bizonyítják, hogy hamisítvány? Tovább akarod adni vagy saját használatra vetted?
    Kínában nem lehet árulni Adidas terméket? Milyen törvény tiltja, hogy onnan vásároljak? Ki az a barom aki azt állítja hogy ez törvényellenes?

    Valójában te belefutottál egy olyan postai alkalmazottba akit ez az ügyvédi iroda fejpénzzel honorál, hogy keressen már olyan csomagokat, ahol tudnak átverni embereket.

    Tény az hogy a vámosoknak kell bizonyítani a hamisságot.
    Mi van ha a kereskedő igazolja a termék eredetét? Lásd amit írtam, hogy Kínai boltokban is van és vásárolható Adidas, Nike termék.
    Mi az hogy esélyt sem adnak erre hogy a beszerzés jogszerűségét igazold? Mióta nem ismerik az EU-s Vámkódex szabályait?
    Azt is bizonyítani kell, hogy te eladásra vettél pólót, nem pedig saját használatra. Kereskedőként üzleti tevékenység keretében vásároltál vagy a magánszemély AliExpress profiloddal, saját kártyával fizettél vagy céges kártyával?
    No ezen dolgok figyelembe vétele valójában nehezükre esik és visszaélnek azzal, hogy félnek az emberek tőlük.
    Peres eljárás és hol a bizonyítékuk? Ha megsemmisítik akkor már azt hazudnak, amit akarnak.
    De te jogszerűen és nem hamisítványt vásároltál.
    Adjanak igazolást arról, hogy ez hamisítvány, mert te máshogy nem tudod a kereskedőn behajtani a vételárat. Maga az eljárás ténye az kevés, kell egy olyan hivatalos nyilatkozat, hogy a termék valami alapján hamisítvány.
    Ha a kereskedő igazolja, hogy egy Adidas nagyker volt a beszállító, akkor a vámeljárás szabálytalan volt, nem hasra ütve kell alkalmazni a jogszabályokat. A Vámkódex alapján a Vámhatóságnak téged kárpótolni kell.
    Egy ügyvédi irodának ismerni kell azokat a szabályokat amire hivatkozik és nem fenyegetni. Valójában ez a cég ebből él és az esetek 85 %-ban kamuznak. A postai dolgozó meg visszaél a munkakörével.

    De én azért egyszerűsíteném a dolgot.
    Felvenném a kapcsolatot az Adidassal, hogy az X ügyvédi iroda a nevükben eljárva a véleményem szerint jogtalanul a fentieket csinálja.
    Van-e rá felhatalmazás az Adidas részéről? Erősítsék meg hogy Kínában nem lehet Adidas terméket forgalmazni, így ott csak hamisítványt lehet megvenni.
    Vegyék fel a kapcsolatot az AliExpress tulajdonosával az Alibaba céggel és tisztázzák ezt velük.
    De jó eséllyel én jogszerűen vásároltam és amiatt hogy a nevükben járt el a magyar hatóság és az említett ügyvédi iroda, szíveskedjenek a veszteségemet megtéríteni.

    [ Szerkesztve ]

  • bul07

    nagyúr

    Van egy gondom
    Rendeltem egy eladótól háromszor 1 kesztyűt [link]
    Az első megjött, de nem jó méretett küldött
    Leveleztünk megegyeztünk hogy 1$ engedménybe egy másik termékre(ami oké de nekem abból is volt már sok így csak tűzoltás volt) , ami már meg is jött
    Megjött a második is de az is méret hibás volt, hagytam a fenébe nem reklamáltam

    Viszont a harmadik kesztyű nem jött meg, én meg el is felétkeztem róla így Finished lett lejárt a 60nap
    De ügyet még tudtam rá nyitni, 69nap telt el a vásárlás óta
    Írtam neki hogy nem kell újraküldés full refundot kérek

    De állandóan ezt válaszolja
    So sad that you opened a dispute,
    We checked with China post for it:
    1)It holds on International Letter post items operation Center, the transit postal is dealing now.
    They will deliver the parcel to you within 15-20 days.
    2)Please kindly cancel the dispute and wait patiently ,ok?
    Please don't worry about your money or items.
    Note: Just CANCEL it, don't accept the dispute

    Én vagy kétszer válaszba megírtam hogy visszatérítést akarok és hogy nem kell újraküldés se
    Viszont nem merek rányomni semmilyen lehetőségre mert már Finished az állapota és félek hogy annyi

    Nem tudom mit írhatnék még neki
    Jól gondolom ez alapján hogy ha 21-ig levelezgetünk akkor utána ali dönt?
    Automatikus vagy rá kell nyomni valamire?
    Lehet válaszolok még egyszer de mintha falnak "beszélnék"

    [ Szerkesztve ]

    ( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

  • V/

    Topikgazda

    válasz bul07 #24537 üzenetére

    Leírtam az Összefoglalóba, hogy mit kell tenni, ha nem tudsz az eladóval megegyezni. Az automatikus döntést nem szoktuk megvárni.
    3. AliExpress probléma kezelés, dispute indítás

    [ Szerkesztve ]

  • bul07

    nagyúr

    válasz V/ #24538 üzenetére

    3pontban és a 3pontban linkelt írásban sehol nem szerepel hogy mi történik ha eléri a dátumot(Pirossal bekereteztetettet)

    Így az írás nem segített semmit(legalábbis a mostani kérdéseimre)

    A kérdés továbbra is áll, gondolom biztos lesz olyan fórumtárs aki tud rá válaszolni és akar is
    Ha 21-ig levelezgetünk akkor utána ali dönt? (Igen<->Nem)
    Automatikus vagy rá kell nyomni valamire? (Automatikus nem kell semmire nyomni<->Nem automatikus rá kell nyomni a "&@&@" gombra)

    Amúgy ugyan úgy egy hozzászólás ha a kérdésre kapok választ mintha egy kioktató válasz jön hogy olvasd el az összefoglalót

    Meg ugye tapasztalati véleményt is vártam volna hogy mit írhatnék neki?
    (Csendben jelzem meg privátba kaptam tanácsot és tapasztalati leírást, nagy kérdés hogy miért nem mertre itt leírni a segítőkész fórumtárs, mint ahogy más fórumrészbe leírják)

    [ Szerkesztve ]

    ( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

  • V/

    Topikgazda

    válasz bul07 #24539 üzenetére

    Nyilván nem gondoltam hogy amit írok az kioktató lenne. :R
    Van egy gomb hogy nem fogadom el az eladó válaszát és azt választom ha amit ír nem felel meg nekem.
    Miért kellene várni az AliExpressre, ha már az első reakciója az időhúzás?
    Ha 60 napig nem érkezik meg akkor nagyobb az esélye az elvesztésnek.
    Ha nem nemzetközi postai nyomkövetési számmal küldte el, akkor a postán minek érdeklődni, hiszen nem könyveli, így információ sincs róla, ha olyan a szám akkor meg látható a nyomkövetésnél a helyzet.
    Egyébként is ha megérkezik miután a pénzt visszakaptuk, ki fogjuk neki fizetni.
    Az én javaslatom az volt a kérdésedre, hogy ne várj addig., válaszd a Reject gombot.

    Valóban nem magyaráztam el, nem latolgattam esélyeket arra hogy miként fognak dönteni, mert nem tudható előre, nem azonos recept alapján dolgoznak és minden szituáció más lehet. A javaslatom függvényében nem gondoltam hogy szükséges.
    Elnézésedet kérem, ha bővebb választ vártál.
    De ahogy most újból elolvastam már többször leírtad hogy mit szeretnél, ha az süket fülekre talált akkor erre nem igazán van válasz: Nem tudom mit írhatnék még neki
    Bármit írsz, ugyanúgy nem reagál, vagy reagál, valószínűleg nem fogja előre vinni a már eddig is elhúzódó dolgot.
    A június 21-nél a képen az van írva ha nem tud megegyezni az eladóval akkor mi közbelépünk és segítünk, ezt automatikus lépésnek kell értelmezni, ha lenne valami szükséges tevékenység a vevő részéről akkor írnák.
    De a segítség abban áll, hogy döntenek.

    A privát üzenet az meg privát üzenet, egy kérdésre hogy valaki miért úgy válaszol, nem igazán lényeges és nem kérdés, az ő döntése, tiszteletben tartjuk.

    [ Szerkesztve ]

  • bul07

    nagyúr

    válasz V/ #24540 üzenetére

    UC501*****3CN
    Ilyen számot küldött, ha jól tudom ez csak Kínán belül él

    Hát igen igazad van mire várni

    Még egy dolog
    Amikkor az ali dönt elolvassa a levelezésünket?
    Értve ez alatt az előző vásárlás levelezésére is amikor megegyeztünk a kedvezménybe
    Csak azért mert nehogy rosszul vegye ki magát hogy 3vásárlás 2probléma(Ami mondjuk 3ból 3, mert a második is ugyan olyan kicsi volt női kézre való)
    Nem akarnám hogy az ali problémás vásárlónak könyveljen el

    Szerintem megírom neki hogy nem elfogadható számomra, és ali kezébe adom a dolgot, bár ultimátumot se igazán szeretek senkinek adni

    [ Szerkesztve ]

    ( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

  • V/

    Topikgazda

    válasz bul07 #24541 üzenetére

    A dispute folyamatában küldött, kapott és az előtte folytatott levelezést látja az, aki foglalkozni fog vele. Persze csak ehhez a vásárláshoz tartozó bejegyzéseket, egy másik order id számút nem fognak vizsgálni.
    Azzal a UC501*****3CN számmal azt igazolja, hogy feladta, de másra nem használható.
    Azt kell igazolnia, hogy a terméket kézbesítették-e neked, itt még az adott országba megérkezés sem számít, mivel amíg te kézbe nem kapod, addig az eladó tulajdona és neki van jogosultsága a szállítóval rendezni a kézbesítés elmaradása problémát.
    A valódi minőségi probléma nem a vevő sara. Ha azt írja hogy 8 cm az ujja hossza és ő 3 cm-est küld, miért a vevő hibája lenne?

  • Ghard

    őstag

    A fund processing mire utal? Megjött amit rendeltem, pozitívan értékeltem az eladót, ő is engem. Ezután nem értem miért jelent ez meg a rendelésben. :F

  • V/

    Topikgazda

    válasz Ghard #24543 üzenetére

    A pénz átutalása folyamatban az eladónak, ez csak tájékoztató szöveg, nem kell vele foglalkozni.
    Amíg nem igazolod le az átvételt vagy nem záródik a vásárlás, addig a vételár az AliExpress kezelésében van, nem az eladó rendelkezik felette.

  • Ghard

    őstag

    válasz V/ #24544 üzenetére

    Éppen ezért fura, már visszaigazoltam az átvételt. Más rendelésnél még nem találkoztam ilyennel.

  • V/

    Topikgazda

    válasz Ghard #24545 üzenetére

    Néha a rendszer feléd is jelzi. De részedről minden rendben van.

    [ Szerkesztve ]

  • atyca

    senior tag

    Sziasztok!
    Dispute nélkül megegyeztem az eladóval a refundban.
    Jól rémlik,hogy le kell igazolni a cucc megérkeztét,mielőtt a pénzt visszaküldi?
    Nem igazán ad itinert a dealer.(vagy én nem látom)

    [ Szerkesztve ]

    Win11 Pro/64, MI TV Stick, Kodi 20.2 (többi az adatlapomon)

  • V/

    Topikgazda

    válasz atyca #24547 üzenetére

    Attól függ hogy mi volt a gond.
    A szöveget látva a mivel nem érkezett meg, ezt ne igazold, majd a szállítási védelem végén a rendszer zárja a vásárlást és az eladó megkapja az AliExpressnél lévő pénzét.
    De le is igazolhatod, csak akkor hülyén néz ki a dolog. Bár ha nem zavarja az eladót, akkor téged sem kell hogy zavarjon.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz V/ #24536 üzenetére

    ez ugyanolyan eset, mint az autodiagnoszika kapcsán többeknél.
    3013/2016. útmutató a szellemi tulajdonjogok védelmében bevezetendő vámhatósági intézkedésekről [link]

    Tömören összefoglalva, kb ez lehet a lényeg:
    - bárki megbízhatja a navot azzal, hogy figyelje, érkezik-e az ő jogát sértő termék.
    - ha érkezik olyan termék, akkor a jogtulajdonos képviselőjét kérdik meg szakértőként
    - az persze azt mondja jogsértő, ráadásul a nav a címzett adatait is kiadta neki, a jogvédő pedig egy fenyegető levélben küld egy meghatalmazást tartalmazó levelet arról, hogy ő járhasson el a címzett nevében. Ez nem kicsit aggájos, hiszen természetesen a címzett ellen jár el a jogtulajdonos javára. A címzettel akar kifizetni költségeket és kártérítést. Azért ez az adatkezelési és felhaszánlási gyakorlat nem kicsit aggályos...
    Ha valóban jogsértő, akkor az lehetne büntetőjogi kérdés, ha szándékosan hamisítás a cél, de alapvetően ez az egész polgári peres kérdés inkább, főleg a költségek megtéríttetése miatt.
    - a postára vonatkozó törvény szerint a címzettnek nem kerül tulajdonába a küldemény, míg át nem vette, azelőtt a feladó járhat el pl elveszett küldemény esetén is kártérítés kapcsán.
    - a jogtulajdonos képviselőjének kell kifizetnie az esetlegesen elkapott hamis küldemények tárolási és megsemmisítési költségét. Ezt persze az rá akarja verni a címzettete az átverős meghatalmazásos levele segítségével.
    - a saját véleményem szerint fontos küldeni a nav-nak egy nyiltatkozatot, hogy határidőn belül megsemmisíthessék jogi következmények nélkül. De nem az ügyvéd által küldött meghatalmazással egybekötött nyiltakozatot, hanem meghatalmazás nélkülit. Szerintem a postai törvény és a józanész kapcsán sem hozhat polgári peres eljárás negatív eredményt a címzettre nézve. Nem is feltétlen éri meg az ügyvédi irodának indítani. De azért előfordulhat, hogy példát akarnak statuálni, hogy alapja legyen a zsarolásuknak.

    Egyébként ez az egész eljárás emlékeztet a pár évvel ezelőtti botrányos német pornós zsarolólevelekre. Úgy emlékszem akkor az lett az egész vége, amikor valamelyik megfenyegetett ember bepipult, hogy belebukott a zsarolóleveleket küldözgető ügyvéd. Ott is meghatalmazást és nyilatkozatot írattak alá a torrentezővel, fenyegetve hogy egyébként beperlik, és pénzt zsaroltak ki ezzel belőle. [link], [link]

    De nem vagyok ügyvéd, csak a józan ész alapján írtam ezt. Aki beleesik ebbe, az a saját felelősségére tegyen bármit. Megbízhat ügyvédet.

    Persze valószínűleg arra játszik a zsaroló, hogy az ügyvéd is legalább annyit elkér, mint amenyit ki akarnak zsarolni. Ha egyszer valakinek akit fenyegetnek lenne elegendő elkölteni való pénze, hogy feljelentést tegyen ezért és pert indítson, akkor kiderülhetne, hogy a nav kiadja-e a személyes adaatokat a szakértőként fellépő jogvédőnek és az legális -e. Kiderülne, hogy a posta kiadta -e az adatokat és az legális -e. Kiderülne, hogy akkor most kinek a tulajdona a küldemény, ami miatt zsarolnak.

    Nekem az tűnne legálisnak, hogy a nav ne adja ki a személyes adatokat a szakértőnek. Ha a szakrétő megsemmisíttetést kér, akkor fizesse ki a költségét ő. Ha pedig a jogvédősdi kapcsán meg akarják téríttetni a költséget és perre akarnak menni, akkor a bíróság majd kikéri a címzett adatait, ha őt akarják perelni, s nem pedig a kínai eladót, ami esélytelen. Ha pedig címzett hamisításhoz gyártatta a cuccot, az már büntetőjogi kategória és akkor mindenképp a vizsgálat kell hogy induljon.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák