- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Megkezdődött a DFR technológiás OLED monitorpanelek gyártása
- Szamurájbarát az új GeForce driver
- Megjelent az EasySMX okostelefonok mellé szánt, multiplatformos kontrollere
Hirdetés
-
Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
ph 55 hüvelykes transzparens képernyőket kap a Great Train eXpress (GTX) új szupergyors vonala.
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
WitchSpring R - Nyár végén jönnek a konzolos kiadások
gp A remaster kiadás tavaly ősszel debütált PC-n, hamarosan végre újabb platformokra is befut.
-
PROHARDVER!
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
asysoft
aktív tag
Sziasztok!
Dispute folyamattal kapcsolatban lenne kérdésem. Egy hónappal ezelőtt rendeltem Aliról (első rendelésként) egy USB kábelt, ami meg is érkezett, de a csomagban két darab telefontartó volt. Mobil kliensből egyből indítottam egy dispute-ot, anélkül, hogy felvettem volna a kapcsolatot előtte az eladóval. (Ma már nem így tenném, de zöldfülüként még nem volt számomra magától értetődő. Tudom, RTFM - mentségemre szóljon, hogy a kliens erre nem figyelmeztet.) Mivel a formon nem volt az esetemre 100% illő opció, ezért a "Functions are not as described"-ot választottam, leírva, hogy mi a problémám, csatoltam képet a bontatlan csomagról valamint a tartalmáról is.
Pár nappal rá jött egy email, hogy elutasítják a kérelmem, mivel az érvénytelen, "buyer didn't show the shipping label under the logistics waybill" indoklással. Ezt pótoltam, de azóta is "Dispute Escalated - Waiting for response" státuszban van a kérésem.
Próbáltam már updatelni a szöveget, átállítani az okot ("Missing some goods Update Reason"-ra - alighanem ez találóbb), de a státusz nem változik, a határidő pedig közeleg.
Kérdésem, hogy mit kéne tenni? Előre is köszönöm a válaszokat! -
Elthan
csendes tag
Szia. Tényleg nálam volt a probléma. De nem volt elég a sütik, meg a gyorsítótár törlése, mert akkor sem volt jó. Az se volt jó, hogy töröltem a firefox-ot és újra telepítettem. Az sem jött be, hogy firefox törlés és profil törlés és újra telepítés. Valamiért a Chrome se volt jó ebből a szempontból. Berágtam és töröltem az egész op.rendszert. Felraktam egy Linux Lite-ot. Most jó minden.
Egyébként kb 1 éve a maestro kártya hibába is belefutottam, de megoldottam egy erste virtuális visa kártyával. Mindenesetre köszönöm a tanácsokat. -
Elthan
csendes tag
válasz asysoft #20951 üzenetére
Szerintem próbálj az eladóval beszélni. Azzal kellett volna kezdeni is! Általában többre megy az ember, ha alkudozik velük.
Júliusban jártam úgy, hogy vettem egy jó minőségű üvegpolctartót kb. 3,6 euro értékben. Helyette küldtek egy komplett gépkocsi kárpit szerelő készletet (vagy valami ilyesmi volt a neve) jóval több értékben. Fényképeztem csomagot bontatlanul, kibontva egymás mellé a a csomagot és a benne lévő terméket, illetve közelről, a postai cimkét, hogy látszódjon a rendelési szám, a súly név, cím és egyebek. Ezt elküldtem az eladónak a reklamációmmal, hogy nekem ez nem kell, meg nem is ezt rendeltem. Ellenőrizte, majd 2 nap után elnézést kért. Megegyeztünk, hogy bejelölöm, hogy megérkezett, de nem értékelem. Ezt azért harcoltam ki, hogy ha át akar verni, akkor utólag negatívra értékelhessem. Így gondoltam. Megvettem megint a polctartót, de nem fizettem ki. Ő átállította az árat 0,01 dollárra és azt fizettem ki. Megérkezett a polctartóm, a kárpitos készletet meg eladtam egy karosszériásnak. Plusszal szálltam ki belőle és nem kellett az Ali-nál sem panaszkodnom. -
m0ski
aktív tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.
Párom rendelt augusztusban 2 terméket, amihez TN-t is kapott. Ezek szerint 08.19-én elindult Kínából, és azóta utazik.
Időközben lejárt Protection Time, dispute-ot nyitottam, de mivel a tracking még mindig azt mutatja hogy a csomag utazik, úgy tűnik vesztésre állok az Alival szemben is. Az eladónak írtam, hogy ennek már rég az országban kellene lennie, erre azt válaszolta, hogy válasszam indokként, hogy a csomag elveszett. Viszont ilyen indokot nem látok a dispute opcióknál.
Van esélyem a pénz visszaszerzésére?
A másik kérdés:
Időközben a bankkártya érvényessége lejárt, új kártyát kapott. Ha vissza is kapja az összeget, az ezek után hova fog érkezni? Érdemes lehet a bankot piszkálni, vagy totál esélytelen?Köszönöm!
-
Topikgazda
Kérd az Aliexpress döntését. Az hogy szállítás alatt az marad mind addig amíg te le nem igazolod a megérkezést, ezért nem lényeges. Egyébként a védlem lejárta előtt 5 nappal is már mehet a dispute és ha az eladó nem fogadja el a refund kérésedet akkor majd kéred az Aliexpress döntését és visszakapod a pénzed.
-
Elthan
csendes tag
A kérdésed első részére egy saját példát hoznák fel. Razer Abyssus egeret rendeltem tavaly november végén karácsonyra. Megérkezett Magyarországra, de hozzám nem január második felében lejárt volna az idő. Az eladó arra a kérésemre, hogy a a védelmi időt hosszabbítsa meg nem válaszolt 2 napig. Így kénytelen voltam dispute-t nyomni az utolsó órában. Indoklásom az volt, hogy nem érkezett meg. Nekem is írogatott az eladó minden félét, hogy vonjam vissza a dispute-t, de nem tettem. Megegyezés nem történt, így az Ali visszautalta a pénzt. 1 hét múlva megjött az egér. Nagyon jó azóta is azt használom. Felvettem a kapcsolatot az eladóval és utólagosan vissza utaltam neki az árát. Van aki ezt nem teszi meg, de én azért megtettem, mert nem Ő a hibás, hanem a sz.r magyar posta.
Tehát dispute-t ne vond vissza ne csinálj semmit, védelmi idő lejárt visszautalják a pénzt. Ha megjönne, akkor vedd fel az eladóval a kapcsolatot és fizesd ki neki, ha gondolod. Azért az első körben mielőtt lejárna írjál legközelebb neki, hogy hosszabbítson. Mellesleg akkoriban itt kaptam a fórumon én is ezt a tanácsot és bevált.[ Szerkesztve ]
-
m0ski
aktív tag
Az eladó is azt írta, hogy válasszam azt hogy a csomag elveszett, de olyan nincs.
A felkínált opciók közül alapvetően ezt tartottam helyénvalónak
Protection time running out, package is still in transit
Package was returned by shipping company
No tracking informationMit kellett volna választanom?
A saját rendeléseimmel még nem jártam így
szerk: miután rendes TN-t kaptam, így a no tracking info szóba se került. RB*SG a TN és Ali Standard Shipping volt a szállítási mód.
[ Szerkesztve ]
-
Elthan
csendes tag
Előbb beléptem megnézni az említett vitám. Én ugyanezt választottam, de simán az ali vissza utalta. Bár lehet azért nem problémáztak, mert A4 kategóriába soroltak. Ezt nem tudom. Nem lehet, hogy arra gondolt az eladó, hogy "No tracking information"? Tudom, hogy az másra vonatkozik, de hátha erre gondol. Néha elég őket megérteni, hogy mit akarnak.
-
Topikgazda
Akkor leírom egyértelműen, válaszd ezt az okot: No tracking information.
Indoklás: 08.22. óta item sent abroad és nincs változás a nyomkövetésben, tehát nincs új információ.
Mert itt nem az kérdés hogy van nyomkövetési szám vagy nincs, hanem vannak-e információk.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Valami nem jó, nem szoktuk megvárni hogy lejárjon, meert akkor ugrik az igazi dispute, úgy két hete volt egy próba, 5 nappal előtte már lehetett nyitni, én az utolsó két napot javasoltam eddig, de semmikép utána, mert a legjobb esetben csak a 15 nap "megérkezési" idő utáni lehetőség van vagy semmi, mivel lejárt az idő.
[ Szerkesztve ]
-
m0ski
aktív tag
Én se szerettem volna ennyire kicentizni, de hiába hiába próbáltam dispute-ot nyitni, a rendszer folyamatosan azt mondogatta, hogy várjak 10.10-ig, meg egyébként is still in transit.
Gyanítom, hogy ha mondjuk China Post-os TN lett volna, akkor simán nyitok 4-5 nappal lejárat előtt.szerk: direkt megnéztem, China Post-os rendelésemre, ahol még 30 nap van vissza, simán tudnák dispute-ot nyitni. Szóval valahol mégiscsak összefüggésben lehet a TN típusával, illetve hogy mennyire követhető.
[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
válasz Petrov144 #20913 üzenetére
Ha az itteni user nevednek van köze a valódi nevedhez: a Pety is lehet egy Petrov. Érdemes volna az emaileden is jelszót változtatni, megnézni, hogy nem kaptál-e jelszóemlékeztetőt mostanában (email, facebook fiók). Ha pl. nagyon egyszerű jelszót adtál meg akár az alinál, akkor még véletlenek sorozata is lehet (pl. bizonytalan volt az email címében, és a Tied hasonló az övéhez).
-
Avicularia
veterán
Ma megérkezett a livolo kapcsoló, amiről írtam. Normál kínai postás tracking volt hozzá. Ma csönget a postás és a kezembe nyomja a dobozt aláírás nélkül. Aztán meg is jelent a trackingnél, hogy a címzett postaládájába kézbesítve.
Eddig úgy volt, hogy TN-es küldeményt sose hozott ki házhoz a postás, mindig be kellett menni érte a postára és igazolni magamat, csak úgy adták oda a cuccot. (Nem magyarban élek) Ha TN nélküli volt a cucc, akkor bedobta a postás, ha befért az ajtón lévő nyíláson. Ha nem akkor hagyott róla értesítőt, de az ilyen küldeményt bárkinek odaadják a postán, aki bemegy az értesítővel a kezében személyazonosság igazolása nélkül.
Most már úgy néz ki van rendes TN-el postaládába bedobós cucc is, de vita esetén elég problémás lehet ez, ha mégse kapnám meg a csomagot. -
Matthisa
tag
Sziasztok!Nem tudom,hogy buktam e a dolgot,Júniusban rendeltem egy eladótól 6000 Ft értékben,de azóta se kaptam semmit?!Nyitottam egy vitát, majd kért még időt és kitolta időkorlátot, én vissza vontam a vitát(lehet itt szúrtam el).Eltelt egy hónap,még most sincs semmi, most ezt dobja az open dispute-ra:
-
Topikgazda
válasz Matthisa #20975 üzenetére
Lejárt a védelmi idő 09.15-én, ekkor még van 15 nap utó dispute-ra, mert a 15.-i zárás úgy értendő, hogy a rendszer zárja vásárlást.
A szöveg ugyan az a help képernyőn hogy order confirmation...., de nem csináltak külön szöveget a védelmi idő lejárta miatti záráshoz.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz viktorhu #20983 üzenetére
A rossz szándék jó szándékhoz vezetne? Ha a szállító veszíttette el, hiába kap negatív értékelést, kérni fogja a törlését, mivel önhibáján kívül nem kapta meg a vásárló. Ha meg 2* is elküldte abból egy neki szintén veszteség, nem fog még egyet elküldeni, sem a pénzt visszaadni.
Egy havi szinten 500-2000 eladásos eladónak 1 negatív értékelés nem számít. Én nem látom, hogy ebből ki lehet még hozni valamit. -
viktorhu
veterán
Ha időben nyitott volna dispute-ot, akkor is az eladó felelőssége lett volna, hogy nem érkezett meg a küldemény. A küldeményt pedig a feladó tudja a postán reklamálni, szóval a lehetőség nála van, nem a vevőnél. Semmiképpen nem tartom rosszindulatnak ráírni az eladóra, hogy még mindig nem jött meg a csomag, és megállapodni, hogy pl. paypalra küldje vissza a pénzt (mivel dispute-ban már nem lehet), cserében ő meg megrendeli tőle újra ugyanazt a csomagot, és ha még pending értékelés van, akkor az mindenféle fenyegetés nélkül ösztönözni szokta az eladókat (van a fordítottja is, amikor vouchert ajánlanak a full ötös értékelésért, szóval nem kicsit fontos nekik a dolog).
-
Topikgazda
válasz viktorhu #20985 üzenetére
Azért az előző hsz-ben lévő megfogalmazás csak fenyegetésre utal: viszont egy negatív feedback lehetősége erősítheti a jó szándékot.
Ha nem írod meg neki, hogy ez van kilátásban akkor hatástalan és mivel nem értékelt eddig az függőben van 15-ig így is.
Nem az eladónak való írást tartottam rosszindulatnak, az értékelésre vonatkozott.
De gondolom próbálta felvenni a kapcsolatot, de nem jött össze. -
zsolx
tag
Eddig ha a rendelt termék nem érkezett meg időben, dispute után az ali utalta a vételárat.
Eddig, most viszont itt szarakodik velem az eladó hogy várjak már még 25 napot, azután 20, legutóbbi levele szerint 15-öt és majd azután találunk valami megoldást. Ja, 62 nap telt el a rendelés óta.
Ez valami új dolog? -
Topikgazda
Emlékeztető a fenti részekből a dispute során az eladó viszont ajánlatára:
2. Nem fogadjuk el, a Reject (elutasít) gombra nyomunk, ez esetben az AliExpress fog dönteni a vitában.
3. Olyat ajánlat jön, hogy várjunk még egy kicsit, emeli a vásárlói védelem idejét, máshogy kárpótol stb. akkor a balszélen a Cancel dispute (dispute megszakítása) gomb. Ez valójában az lesz, mint ha nem is indítottunk volna dispute-t. Ezért amíg él a vásárlói védelem, lehet másik dispute-t kezdeményezni.
-
tomazin
veterán
elég sok időt rászántam, de nem találom az infót...(pedig 100%, hogy már kérdezte más is, de nem jövök rá hogyan kellene keresnem)
tehát rendeltem egy pákát elsején, amit emberünk még mindig nem adott fel, sőt erre még 35napja van. ráírtam, hogy mikor szándékozik feladni, amire készséggel válaszolt, hogy majd mert
"As the China National Day and the China National Conference is approaching, this month the customs inspection is very strict, electric goods is difficult to transport, so there will be delays, are you willing to wait?"
Na az egy dolog, hogy ez egy nagy bs (ezt ma reggel írta), mert a nesönel déj már nem apprócsol, de hogy ne is tudjak belefutni ilyenbe mégegyszer, hol látom, hogy mennyi ideje van feladni? Mert akárhogy keresem nem találom. (biztos kiveri a szemem, de terméknél csak az estimated delivery timeot látom)[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz tomazin #20991 üzenetére
A 35 nap az sok, max 15 lehet. Ez van kiírva: Awaiting Shipment 35 days xx hours...?
Ha ez az estimated delivery szöveg akkor már azt jelölte be hogy szállítva.
De nem is azt írta, hogy még nem adta fel, hanem késlekedések vannak a szállításba.
Ez igaz is, mert hétfőtől zúdultak az ő vámhivatalába az előtte héten, a nemzeti ünnep alatt megvásárolt termékek, biztos igaz a feldolgozás késlekedése. A Világ minden tájára mennek a csomagok, azért náluk is van a hirtelen nagy tömeg miatt kapacitás probléma. Nem hazudott, légy egy kicsit belátóbb.Egyébként meg itt láthatod:
[ Szerkesztve ]
-
tomazin
veterán
most annyi 10 nap után
Awaiting Shipment
Processing Time remaining: 35 days 10 hourscsak az a kérdés, hogy ezt látom-e valahol a termék oldalán, hogy az ilyenre rá se nyomjak, vagy csak vásárlás után látom
mod: semmi gond nem lenne, ha egy belátható idő lenne, amíg feladja. tudom, hogy rosszkor rendeltem meg és a héten kezdtek el processelni a dolgokat, de keddre már minden csomagom útnak indult (és ott nem is 45nap volt beállítva, hanem 15 a feladásra)
mod2: azt megrendelés után látom. megrendelés előtt ki tudom szűrni az ilyet?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz tomazin #20993 üzenetére
Van aki a Product details végén sorolja fel hogy miként teljesíti a dolgokat. Viszont a fizetés után rögtön látod és 45 percen belül egyszerűen törlöd a vásárlást, ha ez nem lenne megfelelő. Jó a pénzt azt pár nap múlva kapod vissza.
Egyébként az AliExpress központilag 10 nappal megemelte a határidőket a múlt heti vásárlásokra.[ Szerkesztve ]
-
Pancsermeste
őstag
A múltkori értelmezhetetlen üzenet után ezt kaptam:
"Dear friend,
We are so sorry to hear that you still have not receive the package
But please do not worry, as a responsible seller, we would like to give you full refund
Plesae open dispute
But if you receive the package somedays later, please give back the money to us
Thank you in advance
Best regards"
Viszont, én már nyitottam erre disputot 2 napja, mert lejárt a vásárlói védelem, és amire a fenti üzenetével egy időben válaszolt, melyben nem fogadta el a refundot, hanem kérte, hogy töröljem a dispute-ot, és várjak még türelmesen.Most akkor mi a teendő?
-= Pancsermeste® =-
-
nyikszi
őstag
Sziasztok! Új vagyok még ezen a téren és rögtön vettem három dolgot. Kettőre jött is másnap a válasz, hogy feladva. De van egy tétel, amire ez van a pay success fül alatt:
Order Number:
xxxxxxxxxxxxx8Status:
The supplier is processing your orderReminder:
Your order will be automatically cancelled if the seller fail to ship your order in 6days 18hours 21minutes 29seconds .Extendelhetem és Cancellationozhatom.
Most tényleg a feladásra van egy halom napjuk? Azt hol látom, mert itt nem látok olyat, amit fentebb írtatok.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest