- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Milyen RAM-ot vegyek?
- E-book olvasók
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen monitort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen asztali médialejátszót?
Hirdetés
-
Újabb országba vihet akkumulátorgyárat Elon Musk
it Miközben Kínában adatközpontot építhet Elon Musk és a Tesla, addig Indonézia kapcsán akkumulátorgyár felépítését fontolgatják.
-
Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
ma Hosszabb szoftveres támogatás és garancia, az Android Enterprise ajánlott irányelvek kipipálása megvan.
-
Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
ph A Surface Laptop és Pro hamarosan megjelenő iterációi a 45 TOPS-os NPU-val érkező Snapdragon X platformra épülnek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hi!King
őstag
válasz #52931072 #300 üzenetére
Nem az autók lettek drágák, hanem a pénzünk ér sokkal kevesebbet a 2010-es évek majd a Covid alatti zéró kamatkörnyezet és pénznyomtatás miatt. Persze csak az elmúlt években jött elő ténylegesen a termékek áraiban, de megvoltak az előzményei.
Idővel meg fogják szokni az emberek, hogy míg korábban vehettél 2-3 millióért egy Dacia-t, 5 millióért egy Fókát vagy Astrát, most már egy alap családi autó 10 milliótól kezdődik. Viszont az elektromosok pont hogy relatív olcsósodtak.
-
#52931072
törölt tag
Egyszer nyílván, de amíg egy csepp olaj jön a földből, addig az olajcégek keresztbe feküdnek. Az autóipar fejlődését nem lehet csak luxusautók gyártására alapozni. Amennyiben komolyan érdekelne valakit odafent, már régen kitiltották volna a kétüteműeket, hagyományos benzin, dízel autókat, nem kolytolna a képünkbe a busz. Vannak köztes megoldások, hibridek, lpg, cpg, etanol stb. Egy sima lada vagy 200-szor annyi retket bocsát ki mint egy 20 éves katalizátoros.
Láthatóan benne ragadtunk a lefelé vezető spirálba.HiKing
Inkább a villanyosokhoz drágultak a benzinesek. Persze, acélos forintunk meg az áfa is benne van.
Noukoum
Nem érdekel szerinted ki vagy mi a röhejes. Ha lusta vagy értelmezni amit leírtam ott van a mégse gomb a küldés mellett.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Az autók átlagos ára meredeken emelkedett mindenhol.
Például Németországban az új autók átlagára 10 éve 27 ezer euró volt, most 37 ezer. Az átlagos vásárlási ár ennél magasabb. Amerikában az átlagos vásárlási ár az 50 ezer dollár közelében van.Szóval de, folyamatos árnövekedés van az autóknál, bőven az infláció feletti mértékben. Az új autók egyre kevésbé megfizethetők tőlünk nyugatabbra is. Nem véletlen, hogy Európa egyik legnépszerűbb új autója a Dacia Sandero.
-
Hi!King
őstag
válasz #52931072 #304 üzenetére
A helyzet az, hogy de, pont az a stratégia működik, amit a Tesla csinált eddig, hogy először luxusautókat gyárt, aztán jelent meg az egyre olcsóbb modellekkel, jelenleg ott tartva, hogy a nyugati középosztálynak megfizethető szintre került. Előtte az elektromos autózás kis városi autókról szólt, amikre nem volt kereslet, mivel aki megengedhette volna magának, az inkább benzines luxusautót vett, és kicsi, kényelmetlen, gyenge és 50-100 km hatótávolságú elektromos autót még sokadiknak sem. Ezzel szemben a Tesla olyat dobott a piacra, ami drága, menő a kinézete, gyors, erős és viszonylag nagy, megfelelve az amerikai gazdagok igényeinek, csak belső égésű helyett elektromos kivitelben.
Idővel meg nyilván nem lesznek drágábbak az elektromos autók a benzinesnél, dízelesnél, illetve az infrastruktúra is lesz olyan, mint a benzinkút hálózat most.
-
Hi!King
őstag
Ez 37%-os emelkedés, miközben az infláció 20% volt ezen idő alatt Németországban. Csak azt felejted el, hogy nem ugyanazon autók ára növekedett ennyit 10 év egyébként nagyrészt szárnyaló gazdasági növekedése alatt, hanem egy autó kerül átlagosan ugyanennyivel többe, most nem ugyanolyan új autókat vesznek mint akkor.
-
#52931072
törölt tag
Ebben mondjuk van valami, láthatóan az első (de reméljük nem az egyetlen gyártó) akiről elhiszem, hogy komolyan veszi a dolgot. Lenne piaca egy 100 km-es városi rohangáló autónak is, csak nem a jelenlegi árakon. Nagyon kell valami hatékonyabb energiatárolási forma, ami gyanítom valamelyik olajtársaság trezorjában várja, hogy kifogyjon az olaj.
-
Hi!King
őstag
válasz #52931072 #308 üzenetére
De a 100 km-es városi rohangáló autó azelőtt, hogy a luxus szegmensbe betette a lábát az elektromos autózás, a mostaninál is jóval drágább volt, ezért is nagyon kevesen vették, és mivel nagyon kevesen vették, nem tudott növekedni a volumen az olcsósodáshoz. Ezzel szemben a tényleg luxus szegmens beindította ezt a piacot. Így lesz relatív olcsó városi szaladgálós autó is. Dacia Spring 8 millió Ft, ez nem olcsó, kb. egy kompakt méretű fapad benzines autó ára, miközben azoknál jóval kisebb, de ha így folytatódik a tendencia, olyan 5 év és azonos kategóriában egy árban lesznek a benzinesek és az elektromos autók.
-
Hi!King
őstag
válasz #52931072 #311 üzenetére
Nem cáfolta meg, mert teljesen más a szituáció. Az elektromos autózásban is lesz olcsó tömegautó, de nem lehetett onnan kezdeni, mivel az autó már egy létező tömegtermék, és nem lehetett nagy mérethatékonyság hiányában betörni egy bizonyos szempontból még nem elég jó technológiával, mivel eleinte túl drága lett volna a célközönségnek. Így viszont lassan ugyanott lesz árban az EV, mert fentről le tudott csorogni.
-
#52931072
törölt tag
Le tud, majd, egyszer, talán, reméljük. Valszeg kínai lesz az első, musk oda vitte a gyártást, lekoppintják, egyszerűsítik, olcsón tömeggyártják. A régi japán recept szerint
A szuzuki is úgy született, szétkaptak egy golfot, jó-jó csak marha bonyolult. “Csináljatok valami ilyesmit, csak olcsóbb legyen gyártani és 10 évig ne robbanjon le!”[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Úgy értem luxuscikk volt egyértelműen, mert egy sportautó kialakítás volt, csak elektromos, ami nyilván messze nem annyira funkcionális mint az azt követő modellek, ebben az értelemben luxus volt, nem úgy mint egy Rolls Royce.
De persze lehet vitatni ezt a fogalmat, a lényeg, hogy az első modell a felső osztályt célozta meg, a második a felső-közép osztályt, és jelenleg már a nyugati középosztály veszi a Tesla-kat. Ez a stratégia sokkal inkább működött, mint az őket megelőző villanyautóknál az, hogy városi kisautókkal próbálkoztak, amelyekhez közel olyan pénztárca kellett volna mint a Roadsterhez, cserébe aki meg tudta volna fizetni, az minek vett volna ilyet.
-
emelhu
aktív tag
Azért egy kis autó nem kellene hogy az elérhetetlen gazdagság szintje legyen
Kiváncsi lennék, mekkora gazdasági összeomlással járna ha mindenki tömegközlekedik és emiatt kiesnek munkaórák, el sem vállalnak munkákat emberek, mert nem fér bele a napba, stb. Nem is léteznek KKV-k, mert múködésképtelenek autó nélkül, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- ASUS routerek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Politika
- Horgász topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Honda topik
- További aktív témák...
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill,WWAN 4G,Win11
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB
- Hama Ultraslim Fali konzol (TV)
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 12,9 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal DEÁK TÉRNÉL Átvehe
- Női városi bringa (Sierra City)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen