- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Autóhifi
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Lamborghini – Lian Li együttműködés
- iPad topik
- ASUS blog: hátra a csatlakozókkal!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- ViewSonic VX2779-HD-Pro: megfizethető gamer monitor
Hirdetés
-
ASUS blog: hátra a csatlakozókkal!
ph Az kanyargó kábelek lerontják a PC belsejének kinézetét, és a szellőzést is akadályozhaták. Az ASUS remek megoldást kínál ez ellen.
-
Spanyolországban kezd a Vivo V40 5G és V40 Lite 5G
ma A V40 az első középkategóriás telefon, mely a Zeiss-szel való együttműködés keretein belül fejlesztett kamerákkal szereltek fel.
-
Befellegzett az Alone in the Dark rebootját fejlesztő csapatnak
gp A játék vegyes értékeléseket kapott, de nem gondoltuk azt, hogy ez lesz a sztori vége.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kinder
senior tag
Tesla Model 3 Performance 2020-am van.
Az áradások előtti héten voltam Olaszországban vele, 4 nap-3 éjszaka, 2700 km-t mentünk, Bp-Velence-Rimini-SanMarino-Firenze-Bologna( Lambo-Ferrari-Pagani)-Bolzano-Kuffstein, (a német limitless autobahn visszafelé 260kmh)--Bécs-Budapest útvonalon.
398 kW kellett, 90k HUF, 10 megállás a töltésre, egyenként 15 perc volt, ÉS EBBŐL 8 alkalommal az autó várt ránk, mert kávé/hamburger/pisi szünet volt. Azaz 2x15 perccel volt több, mint egy 1000+ km-t tudó szuperdízel, mert bármivel mész, 4 főnek akkor is kell kaja/pia/ürítés.
Végig a megengedett legnagyobb sebességel, az olaszoknál meg a faluk között nem 50 km/h, hanem mentem a helyiek után 90-100-al. Végig légknodi, nulla spórolás.
Légyszíves meséld el nekem, melyik szuperdízel, vagy szuperhibrid hozná ezt ki 90.000 Ft-nál messze jobb áron, mert ez kb 4,5 literes fogysztásnak felel meg úgy, hogy ha esetleg a kis falukban tudsz tankolni 600 Ft-ért literjét, de mivel én autópályák mellett "tankoltam", ott a laza 2 euró / liter feletti árat számold.[ Szerkesztve ]
-
petymeg
addikt
Meg fog oldódni ez a zsúfoltság: ilyen árú autókat nemigen fog magának megengedni sok ember. (8.8 milla egy kis Dacia, azzal nemigen vágsz neki külföldnek) A felső 10 % majd autózgat, a plebs meg ül a seggén otthon. Majd utazgatnak a Metaverzumban.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
Szlovákiában volt hogy Magas-Tátrában is voltunk egy naposat, ott már azért nagyobb a távolság, ráadásul ha Budapestről nem Kassa felé mész autópályán, hazafelé vadveszélyes (konkrétan volt már ebből balesetünk), szóval nem biztos hogy célszerű késlekedni és sötétben hazaindulni.
Tényleg negyed óráról beszélünk, meg arról, hogy akár addig is tölthet az autó, amíg a parkolóban áll, ti meg túráztok. Ugye az EV-nek ez is előnye. Rátolod a betápra, aztán elvan magának. Persze nem most, 2023-ban, de 10 év múlva tuti minden parkolóban lesz erre bőven lehetőség. Most meg ott az SC a tátra mellett is. Chopok nyilván most még nagyon gané, olyan szlovákos, de felfejlődnek majd, ha lesz rá igény. Schladmingban a hotelek parkolójában tucatszám van már EV töltő.
Igen, egyetértek hogy idővel fejlődni fog az infrastruktúra, de én a jelenlegi állapotról beszélek.
Azt hiszem, hogy perpill a töltőhálózat idomul az aktuális igényekhez. Ha ennél jóval nagyobb lesz az EV darabszám, akkor épül még. Erre utaltam azzal, hogy könnyen skálázható (nem csak teljesítményben, darabszámban is).
...nyári turistaszezonban mennyire tömve vannak a pihenőhelyek, pedig nem mindenki áll meg sűrűn, és nem mindenki sokat, ha csak 15 percre sokkal több autó állna meg, mert mind elektromos lenne, már egy-egy ilyen pihenőhelynek is többször akkorának kellene lennei vagy több pihenőhely kellene.
Fordítsuk meg: most gyakran hosszú sorok állnak a kutak előtt, mivel a kútfej önmagában hatalmas beruházást igényel, szóval kevés van belőle. EV töltőből meg rakhatsz annyit, amennyit akarsz, némi elektronika, meg réz. Persze feltételezve azt, hogy a betápot már kiépítetted, de azt tekintsük fix költségnek.
A másik, hogy az sem mindegy hol állsz meg, tehát ha mondjuk félúton van egy jó hely pihenésnek, pisilésnek, sofőr váltásnak, de ott nem tudsz valamiért tölteni, akkor már lehet hogy 2 megállás lesz belőle. Vagy télen 3 vagy 4.
Na jó, de ez most, a benzinesnél is áll. Nincs minden szép pihenőhelyen kút. Ez már tényeleg a kákán is csomót esete.
Nyugaton a Tesla valami 40 ezer EUR (most megnéztem, LR 50k)? Egy közepes család fél évi fizetése talán.
[ Szerkesztve ]
-
Plusz ha etikett, akkor necces lehet ha felmegyünk 1 vagy több napra, addig a töltőn a kocsi és foglalja a helyet.
Szerintem eljuthatunk arra a szintre, hogy minden parkolóhoz kapsz majd egy 10 amperes töltőt. Rászúrod, feltölt, aztán csepptöltés, vagy ahogy beállítod. A wallboxok ára tuti le fog esni, ha átmegy tömegtermelésbe a dolog. A helyet meg úgyis foglalod, hiszen parkolsz egy placcon.
Nem a kútfejekről beszéltem, hanem a parkolóhelyekről és a forgalomról a pihenőkben, ha csak 2-szer annyian állnak majd meg, egyenként kétszer annyi ideig, akkor csak parkolóhelyből 4-szer annyi kell a pihenőknél, és a ki-be járás is problémás lehet.
Persze, értettem, erre írtam, hogy ehhez skálázódik majd a rendszer (és könnyebben, mint egy benzinkút). Meg hát, eddig se csak tölteni álltak meg a népek, hanem pihit tartani, akkor már rá is szúrhatják kicsit a gépet. Perpill nem értem, hogy miért nőne ezeknek a parkolóknak a terhelése önmagában az EV-ktől. Picit gyakrabban kell tölteni őket, mint a benzineseket, de azért eddig se 1 seggel nyomott le valaki 1000 kilit, hiába volt alatta dízel Passat. Mondjuk az én Rav4 dízelem pályán úgy 550-600-at bír eleve 1 tankkal.
...ahol Ausztriában parkoltunk, magánföldön kijelölt 6-8 autós parkoló, ahol volt egy becsületkassza parkolási díjnak, egy fadoboz, közelben nem volt elektromosság.
Okké, de azért abban is megegyezhetünk, hogy minimum 50 kilométeres körzetben azért volt a fejletlen Ausztriában egy publikus elektromos töltő. Mármint az ne legyen már érv, hogy a mező közepén nem tudsz tölteni, ezért az EV szar. Basszus, tankolni se tudsz a mező közepén.
Perpill kompromisszumos a szitu ilyen extrém esetekben, átlagembernek már most sem. De ahogy számolgattam, már én is elég jól tudnék élni egy Model Y-nal, pedig tényleg gyakran megyünk hosszúkat.
[ Szerkesztve ]
-
sirály12
őstag
Ha jól tudom már van erre megoldási törekvés. A terv az lenne, hogy a szolgáltató bizonyos %-ig használhatja a hálózaton lévő az elektromos autók akkuit(töltés-merítés) persze bizonyos feltételek mellett. Persze ilyenkor az autós valami kompenzálást kapna. Ezzel lehetne egy bizonyos mértékben simítani a hálózatra kapcsolt megújulók termelésének hullámzását. Hogy elterjed-e az a jövő kérdése.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
cucka
addikt
Valószínű, hogy 1-2 évtized múlva a parkolók többségénél alaptartozék lesz egy lassú töltő. Európában ugye 12 évük van az ICE autóknak, szóval kb. 25-30 éven belül teljesen ki fognak kopni. Szóval ezek nem a ködös távlati jövőbe vesző tervek, hanem lényegében itt van a küszöbön.
Egy elektromos autó pedig nem csak egy szűk rétegnek felel meg elsődleges autónak. Ha tudod otthon tölteni, és nem az a fő cél, hogy keletre hosszú utakat tegyél meg, akkor már most is megfelelő elsődleges autónak. Ez azért a felhasználók jelentős részére igaz, nem csak egy szűk rétegre.
A keleti infrastruktúra gyorsan fejlődik, szóval az egyetlen szűk keresztmetszet a parkolói tölthetőség. Ami valamennyire szabályozói kérdés. Én pl. biztos nem adnék ki építési engedélyt semmilyen új társasházra, ha a parkolóban nincs legalább előkészítve az elektromos töltő helye minden egyes parkolóhelynél.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
kizárt hogy a többségén valaha legyen elektromos töltő.
A dolgok jelen állása szerint Európában 30 év múlva lényegében nem lesz belső égésű autó az utakon. Szóval egészen biztos, hogy a panelház előtti parkolók többségénél lesz töltő. Valószínűleg ezek nem gyorstöltők lesznek, és pont úgy fogsz fizetni a töltésért egy mobil alkalmazásban, mint ahogy most is fizetsz a parkolásért. -
Shadowbull
addikt
Én Münchenben élek, saját tulajdonú sorházban, és nem tudok itthon tölteni. Biztosan kiépíthető lenne a duplexbe egy töltő, sok tízezer euróért, persze akkor a bringákat nem tudnánk hova tenni.
Utcán nincs töltő, szerintem nem is lesz mostanában, mert semmiféle szándék nincs rá. Pár utcával arrébb vannak töltők, most még használható lenne, mert alig vannak elektromos autók, de ha ilyen ütemben terjednek a villanyautók, akkor ott is közelharc lesz.Sűrűbben lakott környékeken meg eleve esélytelen.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Oké, feladom.
Ugyanezt toltam pár éve 100%-ig, mint te. Vagy meggyőződésből, vagy dacból. Nem is tudom. De azért idővel sokat fejlődött az infra, az EV-k, és most már azt gondolom, amit. És igen, hoztál példákat, én meg leírtam, hogy már ma is létezik 10-70 gyorstöltés 15 perc alatt. Ha neked ez a 15 perc kompromisszumos, akkor elfogadom. De hogy ez nem általános, abban egészen biztos vagyok.
-
cucka
addikt
Panelházak között szoktak lenni kialakítva parkolók. Ott tuti biztos lesznek töltők. A technológia lényegében már adott, igény pedig lesz rá.
30 év az sok idő. Magyarországon a Westel pontosan 30 éve kezdte el kiépíteni a legelső GSM hálózatot, aztán nézd meg, hol tartunk most.
A tömegek számára elérhető digitális fotózás kb. 25 éves. Az otthoni szélessávú internet hálózatot 20-25 éve kezdték el kiépíteni.[ Szerkesztve ]
-
Nem, egy turbó dízel SUV-ot. Lassan 4 éve vettem, akkoiban az EV-k még messze nem jártak ezen a szinten, és nekem sem volt ennyi pénzem. De a következő autóm biztosan egy Model Y lesz, mert már most is egész jól kiváltaná ezt a kocsit. Az én esetem speciális, mert vállalkozó vagyok, szóval az EV lízingje objektíve jobb deal is, mint egy belsőégésűé. Ettől függetlenül az utcánkban már vannak EV-k.
Csak épp még nincs meg az igényeimnek megfelelő elektromos autó, és a hozzá tartozó infrastruktúra. Persze sokkal jobb a helyzet, mint pár évvel ezelőtt, de még van hova fejlődni.
Alapvetően erre akartam kifuttatni a beszélgetést. Igen, vannak még hiányosságok, de mi is kb. egy ugyanolyan tömbházban élünk, mint ti (régi szockó tégla), és a környéken azért már előbukkannak a töltőhelyek. Illetve érdemes nyitott szemmel járni, van a Lidlben is. Télen eljárok edzeni a közeli plázába, ott a parkolóban bőven vannak már elektromos töltőpontok. Erre utaltam azzal, hogy a meglévő szokásainkon kell változtatni. A jövőben nem benzinkútra járunk majd tankolni/tölteni, hanem elmegyünk edzeni a plázában lévő terembe, addig felszúrjuk a töltőre a kocsit. Kicsit olyan ez, hogy mindenhol töltőhelyek lesznek, amerre a szem ellát. És tényleg látszik ez a tendencia.
Pl. mit kezdjek azzal, ha nálatok a közelben van 3 elektromos töltő is, ha nálam, meg sok más lakótelepen nincs?
Szerintem érdemes rákeresned, mert simán lehet, hogy van. Én itt a közelben az elműről és a lidlről tudtam, meg ugye a plázáról 5 percre. Aztán gyors google maps keresés, és kidobott még ezeken kívül is többet. Ha pedig nincs, akkor igen, neked ebben a pillanatban nem jó választás egy EV. De 1-2 év múlva biztosan lesz már nálatok is töltési lehetőség a közelben.
Hja, ez nálunk is gond. Ugye ezek alá a házak alá nem épültek garázsok, egyszerűen azért, mert nem volt ennyi autó. Fogalmam sincs, hogy ezekben az esetekben mi a megoldás a töltésre, de biztosan ki lesz valami találva. Tudom is én, lesz 10 hely, ahol a töltés időtartamára parkolhatsz csak, ez felügyelve van, és jön a bünti percdíj alapon, ha tovább vagy ott. Szóval ez technológiailag már most is megoldható, csak szabályozói akarat kérdése. Ugye most még azért nincs ilyesmi, mert nincs is rá igény.
#200Alaaf Pi
Nem lesz olyan, hogy csodaakku. A jelenlegi technológiát reszelgetik, váltanak ki bizonyos alapanyagokat, évente pár %-ot fejlődve. Azt hiszem, hogy nincs is valódi igény a csodaakkuval járó előnyökre. Mármint érted, amit írtam is, 15 perces gyorstöltés most is van. Ez a legtöbb embernek már bőven elég.[ Szerkesztve ]
-
Lehet áttervezni az életet, de én jobban szeretem, ha nem technológiai kompromisszum határozza meg az életünket.
Fordítsuk meg a dolgot: aki otthon tudja tölteni az EV-jét, annak meg az a kompromisszum, hogy el kell gurulni a benzinkútig belsőégésűvel. Én azt állítom, hogy átlagos esetben ma már ez a kompromisszum elhanyagolható a töltőhálózat mérete, és a gyorstöltés sebessége miatt. Meg hát egy 500km-600km-es akkupakkal milyen gyakran kel töltőre járni városi-országúti használatban? Hetente-2-hetente? Pályára meg ott a gyorstöltés.
Meg van 1 km-re egy Penny, ahol van töltő, ott meg nem hagynám az autót, nem véletlenül...
Jó, csak azért bevásárolni mindenki szokott, te is, ahova praktikusan kocsival mész. Ne ragadjunk le a Lidlnél, te írtad a Pennyt, de nagyjából már minden áruházban és plázában van töltőpont.
Ez a töltés idejére otthagyni az autót is azért necces, mert nem kényelmes. Ha valahová autóval megyek vagy valahol leteszem, akkor oda céllal megyek, ami valameddig tartani fog, és ha jelentősen hosszabb egy töltésnél, nem szeretnék X percen belül visszamenni és átparkolni máshová.
Szerintem ennek a gyakorlata kialakul. Ezek eleve nem gyorstöltők lesznek, szóval hosszú idő a töltés is. Illetve nem 0-100-ban kell gondolkodni! Elgurulsz valahova, vásárolsz fél órát, közben töltesz valamennyit. Az átállás szerintem is kényelmetlen, de ez megoldódik, ha mondjuk minden parkolóhoz lesz valami töltőpont. Most ugye még szűkösebb a kínálat.
[ Szerkesztve ]
-
Nyilván aki otthon tudja tölteni, annál jogos. De aki nem, annál mindenképpen plusz kényelmetlenség, ahhoz képest is, hogy útban valahová 3 perc alatt megoldja.
Inkább csak arra akartam rávilágítani, hogy ez a kompromisszum/kényelmetlenség fogalom relatív. Nekem a belsőégésűmmel is kényelmetlen elkeccsölni a kútig a ház elől, ennyi erővel a közeli töltőn is hagyhatnám. Ha nálatok lesz töltő, akkor ugyanez lesz a helyzet. És az is fontos még, hogy nem létezik olyan megoldás, amely mindenki számára kompromisszummentes. Ez lehetetlen. Olyan létezik, amely a többség számára a legkisebb kompromisszummal jár. Azt hiszem, hogy ilyen értelemben az EV-k már kezdik elérni, és hamarosan be is előzik a belsőégésűeket. Ugyanis az a felhasználás, amire te, vagy én használjuk a verdát nem általános, hanem speciális.
Feleségem egy ideje autóval jár munkába
Nálunk az irodaházban a mélygarázs már tele van EV töltőkkel. És azt is elhiszem, hogy pont a feleséged munkahelyén nincs így, de ez biztosan változni fog. -
Hát, erre írtam, hogy a Model 3 LR pályán nyáron 450, télen 350. Ismétlem, elfogadom, hogyha neked nem elég, hoztam példát a mi esetünkre: 1 irányba 650 km síelés Ausztriába, és a dízellel is megálltunk félúton inni egy üccsit. Ebbe már belefért volna egy 15-20 perces töltés, ahol megint szinte tele az akku. 600-700-at az utasok sem bírnak 1 seggel, igénylik általában a kinyújtózást.
...nagy eséllyel olyan parkolóba érkezel, ahová nem célszerű közel üres aksival érkezni
Hát, ilyen hosszú út után jellemzően a szállásra érkezel, ahol vagy van töltési lehetőség, vagy van valahol a közelben. Másnap úgyis gurulsz a kocsival, és rátöltesz kicsit. Megbeszéltük, hogy a Tátra mellett van SC is, van más töltő is. Igen, 1 napos kifeszített trip esetén be kell kalkulálni egy negyedórás megállást. De oda mondjuk nem is autópálya tempóban mész, merthát nincs is autópálya (esetleg ha Kassának mész körbe). Erre a tényleg nagyon-nagyon réteg felhasználásra még mindig jobb egy dízel Passat. De ez olyan szinten nem tömegigény, hogy nem is méretez erre senki sem autót.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Az autók átlagos ára meredeken emelkedett mindenhol.
Például Németországban az új autók átlagára 10 éve 27 ezer euró volt, most 37 ezer. Az átlagos vásárlási ár ennél magasabb. Amerikában az átlagos vásárlási ár az 50 ezer dollár közelében van.Szóval de, folyamatos árnövekedés van az autóknál, bőven az infláció feletti mértékben. Az új autók egyre kevésbé megfizethetők tőlünk nyugatabbra is. Nem véletlen, hogy Európa egyik legnépszerűbb új autója a Dacia Sandero.
-
#52931072
törölt tag
Ebben mondjuk van valami, láthatóan az első (de reméljük nem az egyetlen gyártó) akiről elhiszem, hogy komolyan veszi a dolgot. Lenne piaca egy 100 km-es városi rohangáló autónak is, csak nem a jelenlegi árakon. Nagyon kell valami hatékonyabb energiatárolási forma, ami gyanítom valamelyik olajtársaság trezorjában várja, hogy kifogyjon az olaj.
-
#52931072
törölt tag
Le tud, majd, egyszer, talán, reméljük. Valszeg kínai lesz az első, musk oda vitte a gyártást, lekoppintják, egyszerűsítik, olcsón tömeggyártják. A régi japán recept szerint
A szuzuki is úgy született, szétkaptak egy golfot, jó-jó csak marha bonyolult. “Csináljatok valami ilyesmit, csak olcsóbb legyen gyártani és 10 évig ne robbanjon le!”[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
it A Toyota szerint a tisztább autózást nem lehet csak elektromos autókkal elérni, ehhez ugyanis nincs elegendő erőforrás.
- Asztalos klub
- Mesterséges intelligencia topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Politika
- Horgász topik
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Küszöbön lehet végre a Beyond Good & Evil: 20th Anniversary Edition megjelenése?
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- BenQ PD3205U 4K Tervezői Monitor!32"/99% sRGB/Pantone/AQCOLOR/Type-c/Mac Ready/Beszámítás!
- Samsung Odyssey G8 Ívelt Ultrawide Oled Monitor!34"/Oled/WQHD/175hz/0,1ms/Freesync-G-sync/Beszámítás
- Ahh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Ohh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 8GB 256GB SSD FHD IPS
- PlayStation 4/Slim/Pro konzolok teljes karbantartása, pasztázással Thermal Grizzly 1 órán belül!!