- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós kamerák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- RAM topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- SSD kibeszélő
Hirdetés
-
Frissült az IQOO tabletkínálata
ma Az új IQOO Pad2-t és Pad2 Pro-t egyelőre nem láttuk más brand kínálatában, persze ettől még felbukkanhatnak majd Oppo vagy OnePlus címszó alatt.
-
Computex 2024: TUF notebookok Ryzen AI-val
ph A TUF Gaming A16, és kisebb testvére, a TUF Gaming A14 a Ryzen AI 300 családot GeForce RTX grafikával kombinálja.
-
Megtévesztő AI-kampányok ellen küzd az OpenAI
it Egyre több a megtévesztő tevékenység és kampány, ami az AI segítségével készül – néhányat már elkapott az OpenAI.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #45 üzenetére
Pont azért fog teher- és személyszállításba jönni, mert az infrastruktúra kiépítése ennyire költséges, és ezeknél a felhasználásoknál egyszerűen kevesebb kell belőle.
A budapesti teljes buszközlekedést le tudod fedni 5 hidrogén töltőállomás kiépítésével.És igen, sokkal drágább kiépíteni a hidrogénes infrastruktúrát, mint az akkumulátoros töltőket. Áramot már termelünk 100 éve, és szinte mindenhol könnyedén elérhető, ellentétben a hidrogénnel, ahol a gyártást, szállítást és tárolási infrastruktúrát is ki kell építeni egy olyan anyaghoz, amit 700 bar nyomáson kell végig tartani speciális tartályokban.
Az energiatároláshoz - egyáltalán nem biztos, hogy a hidrogén előállítása lesz a nyerő ötlet. Az elektromos autózás terjedésével előbb-utóbb itt lesznek a nyakunkon milliószámra a használt autó akkumulátorok, vannak olyan ötletek, hogy ezeket be lehetne fogni az éppen fölösleges zöld áram tárolására is akár.
Igen, itt is van veszteség, de hát mire a vízbül kiveszed a hidrogént és az eljut az üzemagyagcelláig, az sem egy nagyon nagy hatékonyságú folyamat. -
cucka
addikt
válasz Shadowbull #77 üzenetére
Igen, nagy gépeknél (teherautó busz stb) el tudom képzelni, hogy olcsóbb az üzemeltetés. Főleg azért, mert az akkumulátorok súlya nem okoz problémát, és mert nem kell minden faluba töltőt kiépíteni. És kevesebb a járművek száma, tehát kevesebb üzemanyagcellára lesz szükség, amihez ugye ritkaföldfém kell.
A személyautóknál úgy néz ki, a hidrogénes technológia halva született. Sok gyártónak voltak próbálkozásai, a Toyota ki is hozta a Mirai-t, amiből szabad szemmel nem látható mennyiséget képesek eladni.
Mindezt úgy, hogy a fő támadási területük Kalifornia volt, ami egy ilyen technológia bevezetéséhez a abszolút ideális - zöld törekvések szabályozói oldalon, magukat környezettudatosnak gondoló lakosság, nagy népsűrűség, nagy számú fizetőképes ügyfél.Szóval innen nézve tűnik hatalmas kamunak, amiket a Toyota nyilatkozik a témában. Megpróbálták a hidrogénes közlekedést a Mirai-al, mondva, hogy ez a jobb megoldás az akkumulátoros autózás helyett. Hát nem jött be a tervük, ezen nincs mit szépíteni.
Nyilván az átlag kaliforniai elképesztően pazarló életet él, de attól még szeretik környezettudatosnak gondolni magukat.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #83 üzenetére
Hát én meg határozottan emlékszem, hogy pontosan ezzel a dumával reklámozták, hogy az akkumulátoros elektromos autók helyett ők ebben hisznek.
Hogy nem jött be, az látszik abból, hogy mennyi Mirai-t képesek eladni. (Vagy inkább mennyit nem, egy Tesla több autót gyárt le a délelőtti műszakban, mint a teljes éves Mirai termelés)
Meg abból is jól látszik, hogy évekkel a konkurrenciától lemaradva mégiscsak kijöttek az akkumulátoros platformmal és a Bz4x-el, vagy hogy a tökömbe hívják. És hát nem lett zajos siker, érezhető a kapkodás, hogy futnak a konkurrencia után. -
cucka
addikt
válasz Shadowbull #88 üzenetére
Az elektromos átállással kapcsolatban kapkodnak.
A belső égésűek eladásaiban továbbra is jól állnak, minden fasza, de ez 10-15 éves távlatban kevés lesz.
Ha megnézed, a japánokat leszámítva mindegyik nagy konszern teljes mellszélességgel beleállt ebbe, mindenhol gőzerővel zajlik az elektromos platformok és modellek fejlesztése. Hozzájuk képest van lemaradva a Toyota.És ezért jönnek ezzel a bullshit szöveggel, hogy szerintük a karbonsemlegességhez pont arra van szükség, amit ők gyártanak, és amiben pont nagyon jók.
És amit mindenki más csinál és ők nem annyira jók benne, na az pont nem jó a karbonsemlegességhez.
Ezt kéne elhinni nekik, ha jól értem.
Meg azt, hogy az üzemanyagcellájuk, amihez platina kell, az fenntartható. Bezzeg az akkumulátor, amihez lítium kell, ami az egyik leggyakoribb elem a földkéregben, na ott szűkösek az erőforrások.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Világos, hogy valóban vannak súlyos, megoldandó környezetvédelmi problémák. Ezt józan ember nem vitatja.
DE
Azért ne feledd, az ember által okozott klímaváltozás kb. a 60-as évek óta része a közbeszédnek. Azóta az összes katasztrófával fenyegető jóslatról elmondható, hogy nem jöttek be.Szóval hadd legyek egy kicsit szkeptikus, amikor elvárás, hogy balta arccal komolyan vegyem annak a szakmának és szaktekintélyeknek a jóslatait, akiknek eddig soha nem jöttek be a jóslataik.
-
cucka
addikt
Arra gondolok, hogy mondjuk Magyarországon túléltük a pestist, a tatárjárást, a kis jégkorszakot, a második világháborút. De bármely országról lehetne ilyen listát mondani.
És akkor ezek után nehéz őszintén hinni abban, hogy mondjuk ha további 2 fokot növekszik az átlaghőmérséklet a köv. 80 évben, az egy megoldhatatlan kihívás lesz az emberi civilizációnak, és gyorsan azonnal tenni kell valamit, mert mindmeghalunk.
Ismétlem, hátha a gyengébbeknek nem jött át. Nem tagadom, hogy valóban változik a klíma. Ennek a hatásaival, és az emiatt felmerülő problémák méretével vagyok szkeptikus.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Valószínű, hogy 1-2 évtized múlva a parkolók többségénél alaptartozék lesz egy lassú töltő. Európában ugye 12 évük van az ICE autóknak, szóval kb. 25-30 éven belül teljesen ki fognak kopni. Szóval ezek nem a ködös távlati jövőbe vesző tervek, hanem lényegében itt van a küszöbön.
Egy elektromos autó pedig nem csak egy szűk rétegnek felel meg elsődleges autónak. Ha tudod otthon tölteni, és nem az a fő cél, hogy keletre hosszú utakat tegyél meg, akkor már most is megfelelő elsődleges autónak. Ez azért a felhasználók jelentős részére igaz, nem csak egy szűk rétegre.
A keleti infrastruktúra gyorsan fejlődik, szóval az egyetlen szűk keresztmetszet a parkolói tölthetőség. Ami valamennyire szabályozói kérdés. Én pl. biztos nem adnék ki építési engedélyt semmilyen új társasházra, ha a parkolóban nincs legalább előkészítve az elektromos töltő helye minden egyes parkolóhelynél.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
kizárt hogy a többségén valaha legyen elektromos töltő.
A dolgok jelen állása szerint Európában 30 év múlva lényegében nem lesz belső égésű autó az utakon. Szóval egészen biztos, hogy a panelház előtti parkolók többségénél lesz töltő. Valószínűleg ezek nem gyorstöltők lesznek, és pont úgy fogsz fizetni a töltésért egy mobil alkalmazásban, mint ahogy most is fizetsz a parkolásért. -
cucka
addikt
Panelházak között szoktak lenni kialakítva parkolók. Ott tuti biztos lesznek töltők. A technológia lényegében már adott, igény pedig lesz rá.
30 év az sok idő. Magyarországon a Westel pontosan 30 éve kezdte el kiépíteni a legelső GSM hálózatot, aztán nézd meg, hol tartunk most.
A tömegek számára elérhető digitális fotózás kb. 25 éves. Az otthoni szélessávú internet hálózatot 20-25 éve kezdték el kiépíteni.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz SindaNarmo #225 üzenetére
Például a lokális teherszállítást eltudom képzelni így.
Olyan nagy képzelőerő nem kell hozzá, az Amazonnál több ezer elektromos furgon fut az utakon, és pár éven belül teljesen erre állnak át.A hosszú távú szállítás a kérődjeles, lokális szállításnál lényegében már eldöntött kérdés, hogy az akkumulátoros elektromos autóknak áll a zászló.
-
cucka
addikt
A nagy teherautóknál nincs is szó semmiféle erőltetett, államilag előírt elektrifikációról. Nem véletlenül.
#233Mr K
Ezek teljesen irreális tervek. Az is, hogy 2040-re el tudjuk érni a zéró emissziót, és az is, hogy a globális co2 kibocsátást pusztán európai törvényhozói szándékkal érdemben csökkenteni lehet.Legfeljebb ilyen papíron zéró emisszió lesz. Ugyanúgy, ahogy papíron a 600 lóerős Porsche Cayenne két litert fogyaszt százon.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Nem piaci alapon oldódhat meg, hanem gazdasági alapon.
Tehát akkor fogunk jobban újrahasznosítani, amikor ahhoz pénzben kifejezett érdek kötődik. Ez létrejöhet piaci folyamatok és/vagy állami beavatkozás folyamán is.Amit el kell gyorsan felejteni, azok a csillagszemű környezetvédő aktivisták fantáziái, hogy ami szerintük erkölcsös és helyes, azt majd valaki más fizesse ki. Az nem fog működni.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
A pénzben kifejezett érdek nem a magánvásárlónál jelenik meg, hanem a cégnél, aki azt az EV-t legyártotta.
Ha veszel egy üveg drága bort, akkor abból te nem realizálsz profitot.
Ellentétben mindenki, aki az üveg bor értékláncában részt vett, annak anyagi érdeke fűződött hozzá, hogy te azt a bort megvedd. -
cucka
addikt
Az autók átlagos ára meredeken emelkedett mindenhol.
Például Németországban az új autók átlagára 10 éve 27 ezer euró volt, most 37 ezer. Az átlagos vásárlási ár ennél magasabb. Amerikában az átlagos vásárlási ár az 50 ezer dollár közelében van.Szóval de, folyamatos árnövekedés van az autóknál, bőven az infláció feletti mértékben. Az új autók egyre kevésbé megfizethetők tőlünk nyugatabbra is. Nem véletlen, hogy Európa egyik legnépszerűbb új autója a Dacia Sandero.
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Autós kamerák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- OTP Bank topic
- Sweet.tv - internetes TV
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- 2.5 hdd-k notebook hdd-k 250gb-320gb-500gb-1tb wd blue, wd black, fuji, seagate
- HP Pavilion 27-ca1001nu - ÚJ - 27" All-IN-ONE PC - Ryzen 7, 16GB, 512SSD, TOUCH
- Xbox 360-ra lemezek eladóak
- Eladóak ps3-ra lemezek
- Magyar Bill! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen