- Gaming notebook topik
- Milyen asztali médialejátszót?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: várakozásokat felülmúló számok
ph Szinte megduplázta az előző évi látogatószámot a kiállítás, mutatva, hogy van momentum az iparágban.
-
The First Descendant - A legújabb fejlesztői videó a végjátékra összpontosít
gp Hosszú várakozás után jövő hónap elején végre megkapjuk az akciójáték teljes változatát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
"Pontosabban a toyotának nincs elég erőforrása, mert nincs neki lekötve"
Ez nem lekötés kérdése, hanem az eröforrások ésszerü felhasználásának a kérdése.
Mivel jár jobban az emberiség? Ha 60 KWh akkuból gyártok egy BEV-et, amivel kiváltok egy ICE-t, vagy ha ugyanennyi akkuval gyártok 30 HSD hibridet, ami ugyan bocsát ki CO2-t, de kivált 30 ICE-t.
Az elsö esetben megtakarítok mondjuk 8 liter benzin elégetésekor keletkezö CO2-t 100km-enként, a második esetben meg legalább 60 liternyit, majdnem nyolcszor annyit."rájöttek hogy óriási gázban vannak"
Ja, rájöttek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
8th
addikt
Már hiányoztál. Mondjuk nekem nem de valakinek biztos. Szokásos nulla információt tartalmazó demagóg baromság némi beszólással fűszerezve. Vicces gyerek vagy te.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
btprg
senior tag
Tudom hogy vallási fanatikusokkal felesleges vitatkozni, de ha a te elképzelésed szerint "felébredne" Európa, akkor összeomlana a társadalom, és kb. 100 évet esnénk vissza az életszínvonalban... Szerencsére az emberek nagy része még nem agyhalott (mű)környezetvédő. Az elektromos autó eladások 95+ százaléka kizárólag amiatt született meg, mert a jó hangos fogalmatlan hülyék azt hiszik hogy ezzel majd megmentik a bolygót, a cégek meg ennek a jó hangos tábornak akarnak benyalni, nehogy megszólják őket. A gyártók meg persze szívesen eladják jó drágán ezeket a használhatatlan szarokat, mint "a jövőt".
Ha jobb lenne, akkor nem kéne állami támogatás, kamuzöld porhintés, ellehetetlenítések, betiltások, magától mindenki ezt akarná venni. De jelenleg sokkal drágábban sokkal használhatatlanabb, és ennyi, ezen nincs mit magyarázni. (Csodálom hogy még nem kezdenek jönni a környezetbarát, motor nélküli mosógépek, ahol te tekerheted kézzel, hogy forogjanak benne a ruhák, mindezt egy normál mosógép árának kétszereséért Biztos nagy siker lenne, venné ezt is a sok sötétzöld állat.)Bármennyi ilyen álságos szarságot is találnak ki, a nyugati életszínvonal hosszú távon akkor is fenntarthatatlan marad, de mindig lesznek cégek, akik megkopasztják a magukat környezetvédőknek képzelő konzumidiótákat.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Alaaf Pi
aktív tag
A minőség és a mennyiség kivitelezhető, egy már tapasztalt autógyártónak. A Toyota az, mind minőséget, mind mennyiséget tud gyártani. Ahhoz, hogy valamit fejlesszen, azt nem kell utcára vinnie addig, amíg nem érzi arra érettnek. Nekik belefér a garázsban reszelés, nem minden autógyárnak amúgy, az tény. elektromos hajtás terén amúgy van már tapasztalatuk, elég sok. Alkatrészeket megfelelően összeválogatni meg a piac fejlettsége alapján lehet, amihez nem kell a piac fejlesztését finanszírozni, ha megteszik mások.
#104 dabadab:
Miért kéne törvényszerűen gagyinak lennie az első szériának? Elektromos hajtással, rekuperációval, minden elemmel van már igen gazdag tapasztalata a Toyotának.#107 ricsi99:
A kőolaj a hetvenes évek óta folyamatosan húsz harminc év múlva fogy el.[ Szerkesztve ]
-
petymeg
addikt
-
SindaNarmo
tag
Konkrét példát írtam.
A buszállomásnak 1500kW-os trafója van. nem bír többet. Ha 15 busznál több van bent akkor már korlátozni kell a töltést, és ennél több szokott bent lenni. Nem beszélve hogy az állomás is fogyaszt.
Szóval átlagban nem úgy megy hogy a busz max kapacitással feltölt, mert nem bír el annyi buszt a hálózat.Jó esetben csak az állomás marad áramnélkül, rosszabb esetben a környék is (volt már rá példa).
-
SindaNarmo
tag
Feltudnak. Ha nem töltenének fel nem működne az egész.
Csak arra akartam rá világítani hogy nem úgy működik hogy kirakok x töltőt és minden töltőn 15-30 perc alatt feltölt minden. Elég sok mindent figyelembe kell venni ilyenkor. Csak ezek nem jutnak el a felhasználóig.Pl. a fenti példából kiindulva. 15 busz tudna tölteni maxon kb ekkor egy busz 3óra alatt feltölt. de ha már 30busz akarna tölteni akkor már egyenként 6óra lesz.
Persze ez egy nagyon egyszerűsített példa, mert a buszok nem egyszerre jönnek be stb.
De amúgy tervezve van hogy kb melyik busznak mikor kell bejönnie és töltenie, hogy mire indulni kell fel legyen töltve.
Ha flotta/állomás bővítés van. Akkor van amikor egy új trafót telepítenek másik csatalkozás a külső hálózatra stb.
[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
aktív tag
Amíg nem piackész valami, felesleges piacra vinni. A piackészséget pedig a cég minőségi és egyéb döntései is meghatározzák. gondolom a Tesla sem akar pénzt keresni a Cybertruckkal, azért nem öntötte már rá a piacra.
Nézd meg a 2022-es adatokat a táblázatban és a grafikon, ha nem fogod magadtól látni, akkor felesleges róla beszélni.
#140 Tapsi:
Mert a BEV még nagyon nem kidolgozott, pláne az energiatárolás és töltés témában ahhoz, hogy az igényeket kielégítse. Teherszállításhoz pláne nem jó. Jelenleg. S a csoda akkuk már tizenöt éve minden évben talán tíz év múlva lesznek sorozatgyártásra alkalmasak.[ Szerkesztve ]
-
SindaNarmo
tag
Szerintem észre venni biztos nem fogod, mert nem raknak oda annyit hogy gond legyen, vagy csak azt veszed észre hogy fejlesztés van, aztán egyszer lesznek.
Nem vagyok villamos mérnők. szóval fogalmam sincs hogy ezek a szabad töltők hova vannak rá kötve / hogyan szabályozzák magukat ha kell. De gondolom a telepítésüknél figyelembe van véve hogy a hálózat elbírja. Ha meg nem akkor jön a hálózat fejlesztés.
Egyszerű gondolat menet alapján, az hogy elszórava/nem tömbösítve vannak töltők nem tűnik nagy problémának. Szerintem akkor jöhet elő ha pl minden parkolóhelynek rendelkeznie kellene töltővel (szerintem csak így lenne logikus az egész). De ebből is azt látnád, hogy fejlesztik a parkolót, közben kicserélik a trafót, újra kábeleznek stb. És mint egyszeri ember feltétlenül nem is gondolsz bele hogy ez pl részben a töltők miatt is lehet.
Mint ahogy azt is elképzelhetőnek tartom hogy ha saját felhasználásra lehetne venni komolyabb töltőt (nem tudom lehet-e), akkor a telek hálózatában is módosításokat kellene végrehajtani mert nem arra lett tervezve hogy kiszolgáljon egy nagyobb fogyasztót.
[ Szerkesztve ]
-
SindaNarmo
tag
Kell persze, de nem biztos hogy ilyen ütemben kellett volna, per ilyen mértékben. A marketinges szöveg úgy is az hogy minden energia hatékonyabb (szóval ez alapján bővítés nem is feltétlenül kellene). aztán az energia igény folyton nő személyre lebontva is.
Csak ezek kimaradnak abból a számításból/összevetésből. Hogy ja, mindenhova rakunk töltőt, nem is drága, nem is sok munka. Aztán a háttérben van egy tucat fejlesztés, hogy azokat egyáltalán ki lehessen rakni, amit nem látsz, mert általános fejlesztésről van szó. (nem mint pl egy benzinkútnál).
Bár ha tényleg ezek lesznek a teherszállításban is, akkor ne legyen kétséged hogy azoknak az út közbeni töltő telephelyek kitelepítése se csekély befektetés lesz.Például a lokális teherszállítást eltudom képzelni így. Telephelyről indul, kiszállít, visszatér. Tervezhető a terhelés, ütemezhető az egész. De a hosszabb A->B nem tudom elképzelni úgy hogy hatékony legyen.
Persze ez szigorúan a magánvéleményem.
[ Szerkesztve ]
-
SindaNarmo
tag
Ha nincs rá szükség akkor minek csinálnál mindenhova olyan hálózatot ami már majdnem ipari terhelést is elbír? 10 sávos autopályát is építhetsz, de minek.
Korában volt hogy mennyibe kerül pl egy hidrogén töltő állomás kialakítása és ezzel szemben egy töltő milyen olcsó. Csak hogy az elektromos töltőállomássem lesz feltétlenül nagyon olcsó ha azt akarod hogy ne legyen sor és ne órákig ülj ott (nem a jelenlegi állapot ahol %osan alig van EV autó hanem amikor mind az). Ott már infraksturálisan is tervezni/vagy a meglévőt módosítani kellhet hogy elbírja.
-
SindaNarmo
tag
Nem specifikusan rólunk beszéltem, én ezt általános problémának gondolom. Ettől máshol lehet jobb a helyzet egy kicsivel, de nem erre vannak/voltak berendezkedve az infrastruktúrák. Pl Ausztriában sem láttam hogy szanaszét hevernének a töltők (bár annyira nem figyeltem), de biztos több van mint itthon. De szerintem ott is ugyan azok a problémák mint bárhol.
Maga a buszos példák sem itthonról vannak (és nem, nem keletebbről), és mint ahogy írtam is, ez még az ideálisabb, vannak ennél sokkal problémásabbak/limitáltabbak is.
[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
Hány %-t hasznosítjuk ezeknek az anyagoknak újra?
Mennyi elektronikus hulladék kerül afrikai országokba mindenféle újrahasznosítás nélkül jelenleg? Most tehetnék ide mosolygós szmájlit, de annál tragikusabb, hogy mosolyogjak rajta.
Amúgy te is tudod, hiszen tudsz olvasni, hogy nem írtam olyat, hogy a kőolaj felhasználás rendben van. Viszont ha fenntartható világot szeretnénk, akkor csak érdemes rendszerben gondolkodni, nem? Egy nem túl jó dolgot lecserélsz egy másik nem túl jó dologra.
Ez pörgeti a gazdaságot, hiszen új megoldandó problémákat generálsz, de közben ugyanúgy rombolod a környezetet. Igen, az elektromos autó már nem fog CO2-t kibocsájtani, ott ahol használod.De azért a töltéshez nagyon kellene valami zöld energia, hogy értelme legyen. (Hallo Deutschland!)
Az akkumulátor gyártás mennyi vizet fog felemészteni? A meglévő gyárak mennyire szennyezik a környezetet? (Helló Göd! Debrecen, Iváncsa felkészül!)
A bányák mennyire tesznek keresztbe a helyi környezetnek? (Hola Dél-Amerika!)
A klímaváltozás hatalmas probléma, meg fogjuk fizetni az árát, de erre mit csinálunk Európában? A kibocsájtás 13%-ra ráállítunk több iparágat... Szerintem ez így nem lesz jobb, mint volt. Az új Honda civic hajtásláncában sokkal több fantázia van, azt kellene kimaxolni, nem a világot elárasztani hatalmas akku csomagokkal.
Elon Musk nagyon ügyes és előremutató, de üzletember. Eladta a világnak az EV-ket még az előtt, hogy komolyan átgondoltuk volna, hogy mik az alternatívák.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Pedig kb. 1 perc alatt meg lehet találni, hogy állhat az újrahasznosítás.
Szerintem a többi sem lenne hosszabb, de hát ha nincs időd, akkor nincs időd.[link]
A recent report by IDTechEx estimates that <8% of the global cobalt demand and <6% of the lithium demand, will be supplied by recycled Li-ion batteries by 2030."Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
adlersson
aktív tag
"Azokra a hajókra is komoly környezetvédelmi előírás van." - Azért nem kell félteni a hajókat se. Előírás biztos van, csak betarttatni nehéz őket, ld. a végtelen mennyiségben a tengerbe eresztett, egyáltalán nem vagy nem megfelelő módon kezelt fenékvíz. Életútjuk végén meg kihajítják őket valamelyik lepattant indai város határába, ahol nyilvánvalóan a világ legszigorúbb környezetvédelmi előírásait betartva szétbontják őket.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
emelhu
aktív tag
Azért egy kis autó nem kellene hogy az elérhetetlen gazdagság szintje legyen
Kiváncsi lennék, mekkora gazdasági összeomlással járna ha mindenki tömegközlekedik és emiatt kiesnek munkaórák, el sem vállalnak munkákat emberek, mert nem fér bele a napba, stb. Nem is léteznek KKV-k, mert múködésképtelenek autó nélkül, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Politika
- Milyen asztali médialejátszót?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Direct One (műholdas és online TV)
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...