Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz crea1984 #7968 üzenetére

    @crea1984

    Grande Punto, Punto Evo, illetve most már csak simán Punto - Ugye ez mind ugyanaz, némi ráncfelvarrással, de érdemi változtatások nélkül.

    Ezekből ha golyóállót szeretnél, akkor 1.4 8V benzin; motor és váltó örök, mint a nyomorúság; rövidek a fokozatok, így a talán a tanulóknak is könnyebb, emellett a motorban is 1,5-3,5e rpm sávban zajlik érdemi élet (t.i. ott van elegendő nyomaték, felette meg úgy sincs lóerő), ergo és nem kell és teljesen felesleges is pörgetni.

    A kuplungszerkezet bírja, a tárcsa pedig annak függvényében tud, amilyet teszel bele. A gyári felállás (tárcsa, kinyómó, stb.) nálam 80e km után lett cserélve (kb. 90% Bp, 10% vidék), és most 140e körül már érik megint a csere: a kuplung már egy kissé magasan fog.

    Ha rákeresel a hozzászólásaimra, ott bőven leírtam, hogy elmúlt 12 évben az enyém miket produkált (0km szalonból és azóta is pöcc-röff): volt három közepesen szop@tós gond (leömlő rögzítése, a kormánykonzol kábelcsatornája és a City Servo nyomatékjeladója), de egyébként csak amivel idővel kijön.

    Ami gyenge benne az a belső anyaghasználat minősége; de az sem lebomlik, egyszerűen csak csúnyán adja meg magát az időnek...

    A Swift gondolom a 'vasaló' érából lenne; részemról abból a generációból használtam egyet-egyet, de csak időszakosan.

    Felszínesen összehasonlítva: a Fiat tágasabb (jóval), de a Suzuki motor kellemesen pörgős és elég erős is, ugyanakkor a váltó kezelése szerintem 'puruttyább'.

    Ergonómiailag és az általános kezelhetőség szempontjából a Fiat szerintem jobb, emellett az 1.4 8V + rövid váltó kombóval valószínűsíthetően kevesebbszer fognak a tanulók lefulladni, mint az 1.3 16V + hosszú váltó kombóval.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

Új hozzászólás Aktív témák