Hirdetés
Hirdetés
-
Színpadon a hardverzenekar
ph A hangeszközöké és monitoroké a rivaldafény, de asztali gépekről, komponensekről, notebookról és egérpadról is szó esik.
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
A Lian Li Strimer kábel mókolása.
lo Értelmetlenül állok az egész előtt, hogy a Lian Li minden cuccából ad ki fekete/fehér verziót csak pont a Strimer...
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz j.bravo #7893 üzenetére
haaaat azt nemtom, hogy DI rendszeru injektort is tud-e tisztitani, vagy csak a hagyomanyosat
amikor voltam nala 2.5-3 eve akkor csak a regi fajta 3bar-s befecsikhez volt meg technika, de azota lehet van a nagy nyomasuakhoz is mar... ezt tole kene megkerdezni most
több drón kell ;P
-
Badboys
őstag
válasz molnarpeter #7905 üzenetére
Nagyon nagy tévedésben vagy. A Dízel max 10 bar nyomáson működik. A JTS befecskendezők alapjáraton 30 fordulaton meg 50 barig dolgoznak. Ezért nem tudják őket bemérni mert nincs hozzá meg felelő gépük. Ki kellene építeniük egy magasnyomású rendszert ami tudja ezt az nyomást. Anyagilag nem éri meg nekik. A gyári eszköz meg 2 milla ami sohasem térülne meg. A Dízel befecskendezőket tudják mérni és javítani.
[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
válasz Badboys #7907 üzenetére
Régebbi dízel esetén lehet, azt nem tudom, de őszerintük akár 2000 bar feletti nyomásra is töltheti a nyomócsövet a CR dízel nagynyomású szivattyúja...
hobizoli: korábban felhívtam őket, mondtam hogy 156, JTS, stb, aaaasszem a közvetlen befecsit is mondtam; annyit kérdezett hogy benzines-e (talán a jtd-re asszociált), azt mondta hogy persze, nem gond; mindemellett amikor időpontot egyeztetnék akkor külön rákérdezek a nagynyomású mivoltára is.
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
LZs?!
aktív tag
válasz zoo8800 #7870 üzenetére
@zoo8800
Alapvetően érdekelnének...az nem feltétlenül zavar, hogy rossz helyen hajt.
Ugyanakkor ezek a kocsik már a Nagy Víz túloldalán is bontókból vannak fenntartva, és hiába találok olyan szerelőt, akinek már oviban is egy Windsor small-block volt a jele, ha ő is Craigslist-eBay kombóról vadássza a cuccokat, vagy alternatív jelleggel közli: a szenzoros felfüggesztés körbe, listaáron 4x2-3e dollár; az, hogy ezeket a kocsikat anno az Öreg kontinensen szalonból forgalmazták sajnos sok pluszt nem jelent.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
Kis update a kirándulás utáni nyűglődéshez...
Ma délelőtt kiugrottam Zsoltékhoz.
Légkondi: listaáron 60e JMF az eldurrant cső pótlása gyári fémcsövezéssel; ha szerencsém van és van/lesz készletsöprés, akkor 15-20e JMF. Ammán diffi...WTF & FTW ?! Erre jön még a munkadíj, illetve a "majd egy-két hét múlva valamikor" időzítés.
A légkondis ugye anno 60e JMF-ot mondott kompletten, de valószínűleg ugyanolyan marhabél csövezéssel, mint ami most ment szét. Zsolt erősen kapacitált, hogy inkább bárki másal csináltassam meg a kocsit ha lehet, minthogy náluk rakjam le. Fair enough.
CHK Engine: Kettes gyújtótraffó nem ad életjelet, de nyílvánvalóan működik. Ahogy én is megértettem: blokkal szemben balról a második; itt beugrott, hogy az durrant el két éve, és ahol ledobtam, ott hirtelenjében egy Bosch lett berakva. Zsolt szerint traffókból az NGK bírja, a Bosh és Hella idővel meghülyül, a többi lófax.
Ugye a CHK Engine anno elmúlt másnap reggelre, és most a tároló is ki lett törölve. Miután elindultam Zsoltéktól kanyarodok fel a Rákóczi hídra és akkor szépen vissza is fossa magát megint a műszerfalra. Amit le tudtam szűrni, hogy pepitában ugyanaz történt most is mind az A1 felhajtóján: 3000rpm környékén, enyhe emelkedőn jobban odaléptem a gázpedálnak. Azzal a lendülettel visszagurultam Zsoltékhoz, aki egy kocsi alól jelezte, hogy abban a pillanatban pont qrvára nem ér rá...és meg akkor inkább eljöttem; ehhez a műsorhoz túl rövid a nap. A kocsi egyébként ugyanúgy húz, megy mint a sárga dekorfény nélkül, ergó valami behisztizik a motorháztető alatt. Mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy reggelre megint elmúlik-e...
De most már nem veszem komolyan...valahányszor eszembe jut, a gondolatsort rögtön aláfesti a fejemben a Benny Hill főcím dallama, és így legalább van benne valami szatírikus humor.
Mindenesetre azt hiszem, mostani történéseket némi hiatus fogja követni a kocsival kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Badboys
őstag
válasz molnarpeter #7909 üzenetére
Sajnálom,de én személyem szerint nem tudom neked elmagyarázni,hogy is van ez az egész. Amikor meg mértük a gyári programmal 30-50 bar közti értéket mutattak a műszerek. Elvitték egy Bosch szervízbe ami állítólag Dél Mo. egyik legkorszerűbb műhelye nem tudták bemérni a befecskendezőimet. Hétfőn elmentem értük és ott elmondták,hogy Dízelt tudják mérni és javítani a JTS befecskendezőket nem. Ott mondták a Dízelek max 10 bar nyomáson működnek. Részemről végül is teljesen mindegy lényeg,hogy a problémám megoldódott. Igaz nem kevés pénzt költöttem rá,de jó lett. Az érdem azok az embereknek jár akik segítettek a probléma megoldásában. A szerelők teszefoszáskodtak kb. 3 hónapon át. Hengerfejet akarták levenni mert szerintük szerkezeti hiba okozza a hibát. Jó,hogy nem engedtem,hogy levegyék. Azt a mutatványt 300000 ft ra taksálták. Igaz ez sem olcsó,de hozta a várt eredményt. Személyen szerint sosem vennék Dízelt.
-
j.bravo
addikt
Bocs ha értetlen vagyok...
Zsolt erősen kapacitált, hogy inkább bárki mással csináltassam meg a kocsit ha lehet, minthogy náluk rakjam le. Fair enough. - mármint hogy ne Zsoltéknál, vagy hogy ne ennél a klímásnál rakd le/csináltasd?
"...és meg akkor inkább eljöttem; ehhez a műsorhoz túl rövid a nap." - mármint tele lett a bakancsod és keresel új szerelőt, vagy csak nem tudta megmondani hogy 5p, 10p vagy 3 óra múlva tud váltani pár mondatot?
Whatever.
-
HeavyToys
senior tag
válasz Badboys #7907 üzenetére
Dízel befecskendezők (CR) 1200-1800 bar sőt afölött is dolgoznak. Egyébként jó ez a dízel utálat, de egy modern turbóssal legalább annyi baj van mint egy dízellel .
Én jelenleg benzinest is hajtok és dízelt is, de ha takarékosan és dinamikusan akarok autózni a benzin nem alternatíva, főleg nem ha sokat autózol. (Kivétel a modern turbós benzinesek, de azok sem annyira hatékonyak és hibaforrás ugyan annyi mint a rettegett dízelek esetén)
Injektor felújítás pedig jó húzós, mint láthatod benzines esetében is. Dízelnél ennyiből szintén újat, vagy full felújítottat veszel.
-
hobizoli
nagyúr
-
LZs?!
aktív tag
válasz j.bravo #7913 üzenetére
@j.bravo
Lehet, hogy a végén kissé inkoherens lett a 'beszámolóm'.
Sorrendben:
1) Inkább máshova vigyem, mint hozzájuk.
2) Utóbbi.
Egyébként közben utánanéztem: első spiccre Bosch trafó darabja 28e, NKG 24e, MagMar 12e. Még viccből rákerestem a gyertyakábelre (hamár...): 30-60e a szett.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
addikt
Hat ja, megnézi az ember az árakat, aztán rájön, hogy nem is biztos, hogy nagy hülyeség egy új autó. Arra van garancia, ha bármi probléma lenne, amúgy meg csak a kötelezőket kell rákölteni.
-
LZs?!
aktív tag
válasz HussarF #7917 üzenetére
@HussarF et All
Az 'Új vs Használt' jegyében csináltam egy meglehetősen elnagyolt lebontás az eddig költségekről, ha már úgyis mindjárt harmadik év végén járunk...
Ami a táblázatban van, az mind CAPEX jellegű, tehát adminisztratív (adó, biztosítás, vizsgadíj, stb.), illetve munka/üzemeltetés (olajcsere, tankolás, stb.) típusú költségek nincsenek benne.
Ami viszont előzetesen benne van, az a jelenlegi problémahalmaz kijavítattása, t.i légkondi újra beüzemelése (60e), a négy trafó és a kábelezés cseréje (4x25e + 40e), összesen 200e Ft becsült értékben - a logika az, ha úgyis kibontják a kocsi elejét a légkondi miatt, akkor a 4db pipát és a kábelkorbácsot is a kezükbe adom.
A három kiadás-variáns mögötti logika:
1) Baloldali: a szigorúan vett ráfordítás csak a tulajdonszerzésre és birtokbavételre, és az üzemi megbízhatóságra (MegaLOL#1) vonatkozó tételekre szűkítve; ergo belevéve a névreírást is (anélkül nem megy).
2) Középső: minden ráfordítással korrigált költség, illetve az akutan szükséges beavatkozások (motorgenerál, futómű, stb.) előrevéve a kezdeti költségekbe, mintegy mutatva, hogy mennyibe került, hogy nyugodtan (MegaLOL#2) ki lehessen lépni vele egy 100km-es sugarú körön túlra.
3) Jobboldali: egy theoretikus szcenárió, ahol befejezem a kocsit és megtartom még 3 évig, és a beleölt összeg egy részét érvényesíteni is tudom egy majdani eladáskor. Miután fogalmam sincs egy jövőbeli piacról, így a most saccolt eladási ár jelenértékbeli dupláját vettem alapul, pl. ahol 1M-t írtam a jelenre, ott akkor az majd 2M, stb.
A 'kiszállásnál' van három eladási ár, amik szerintem reálisak annak függvényében, hogy árulni akarom vagy minél előbb eladni.
Control scenario-ként azt feltételezem, hogy mi lett volna, ha egy S-Cross-t vettem volna 3 éve; abszolút hipotetikus és fals is, és mellé annyi kitétellel éltem, hogy a kocsi megmaradt volna legalább 8 évig. Miután értékcsökkenést, ergo érdemi havi költséget nem tudnék miként számolni, így az MKB Leasing honlapján konfiguráltam egy 20% + 96 hónap felállást egy 5,5M értékű autóra: kijött 55e havi törlesztő, aminek vettem a 85%-t és hozzáadtam az önrész 1/96-od részét, ami így 58e; ergo legyen kerek 60e Ft.
Tehát eszerint havi 60.000 Ft lenne egy S-Cross birtoklása per hó (nem az üzemeltetése).
Konklúzió: ha el tudom adni a kocsit 1,3M-ért, akkor 2)-es ktg lebontás szerint is jó vagyok még.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
Azt lefelejtettem az előbb, hogy ugyan számszakilag hasonlóan jönnek ki a dolgok, de természetesen azt a kezdődő gyomorfekélyre hajazó érzést semmi nem adja vissza, ami úgy alakul ki, hogy kvázi másodállásszerűen probálja az ember összeegyeztetni a szervizlátogatásokat a mindennapi életével.
Btw, a lenti kép megkeresése nem is tudom hogyan jutott eszembe...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
válasz alázógyík #7919 üzenetére
@alázógyík
A te alkatrész cserebere dolgaidat elnézve nekem szinte semmiség az évenkénti talpasgömbfej/stab.rúd csere.
K.b. ennyi.Mert az Fiat. Az még autó.
A Grande Punto-m műszaki szempontból még a mai napig csak a piros pontokat gyűjtögeti, már 12. éve!
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
426os
őstag
hm, látom nem csak én autóztam 100huf feletti km költséggel. Pedig javarészt csak kopó alkatrészeket cseréltettem.
De, ahogy írod, a tervezhetetlenségnek (=szerelővel egyeztetés) is van egy pénzben nehezen kifejezhető (de számomra borsos) felára. Ugyanazon havi költségek mellett, bármennyire is szerettem és szeretnék újra Alfát birtokolni, én inkább vennék egy új Suzukit, mert autószerelőt többé csak kötelező szervizek alkalmával akarok látni. Én nagyon tisztelem benned, hogy még nem gyújtottad fel azt az autót
A kiszállási ár kalkulációval csak óvatosan, nagyon ritka esetben sikerül érvényesíteni eladásnál a beleölt pénzt (nálam annyi pluszt jelentett, hogy nem hirdettem egy percig sem, kvázi kérdés nélkül elvitték). Az emberek többsége az olcsóbbat veszi meg, aztán meglepődik, mikor a különbözetet vagy még többet is rákölt később...
-
addikt
Nekem Alfával sem szerelőlátogatás az életem. Nagyon nem. Ez a 159 nagyon bevált. Én is évi egyszer járok szerelőhöz. Most volt ez a kivételes a kerékcsapággyal, de ez is annyi volt, hogy hétfőn elgurultam megnézetni, aztán elutaztunk. Csütörtökön eszembe jutott, hogy nem küldték az ajánlatot, pedig ígérték, felhívtam őket. Mondták, hogy sorry, elfelejtették, majd küldték gyorsan. Vissza is hívtam őket, hogy akkor mikor vihetem. Hétfőre már adták is az időpontot. Kis anomália miatt végül kedd délelőtt lett kész, de nem volt sürgős.
Én azt mondom viszont, hogy ha nagyjából ugyanoda jön ki a havi díja egy használtnak, mint az újnak, akkor az új messze jobban megéri. Mert, ahogy el is hangzott, a használttal ott lehet a sok szopás, amit nem ad vissza ez a költség számítás. Ha van köztük bő másfélszeres különbség a használt javára, akkor érdemes gondolkodni.
Persze, ha Alfában akar ülni az ember, mondjuk egy Giuliában, az már egy 10 milláról induló móka. Nem egy S-Cross
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Őszintén csodálom a kitartásod; 2-3 ilyen móka után tőlem asap mennie kéne bármilyen autónak.
A matekhez 2 kérdés:
1. Miért a havi törlesztő 85%-ával számolsz a Suzukinál?
2. A Suzuki jövőbeni ertekesi ára miért nem jelenik meg?
Esetleg összefügg a 2? Akkor viszont alulbecsülöd a Suzuki jövőbeni értékét (szvsz).Ami már többször eszembe jutott a storyd kapcsán - lehet, full baromság - ha ilyen problémás ez a jts egység, nincs értelmes bontott cseremotor? Amivel amúgy szerelték a vasat, mittomén 2.0 TS vagy valami V6.
[ Szerkesztve ]
-
Badboys
őstag
A 2.0 át belehet szerelni,de az rendes költségekkel jár,amennyiben hivatalossá akarod tenni. Az a művelet kb. 300000 huf költséggel . Amennyiben nem hivatalos akkor egy esetleges buktánál jóval többe kerül a móka. Sajnos azt el kell ismerni,hogy a 2.0 JTS selespeed váltóval nem a legjobb párosítás. Személyem szerint biztosan nem váltanék a mi autónkra még ebben az esetben sem. Azt sokan figyelmen kívül hagyják,hogy a kötelező szervíz mennyi + kiadással jár. Amit egy egyszerűbb autónál esetenként 50-70 papír amiért nem kapsz szinte semmit. Új autónál bele kell kalkulálni a cascot is ami szintén nem kevés tétel havonta.
-
addikt
Novembertől már jön a Giulia és a Stelvio "facelift"-je:
Alfa Romeo Giulia and Stelvio 2020 will arrive in November
Főleg a sokat kifogásolt infotainment rendszer lesz update-elve, meg lesz vezetés segítés (tehát a kormányba is bele tud nyúlni, nem csak sípolni, ha jól értem).(#7927) Badboys
Csak akkor kerül sokba a motorcsere, ha motorszámmal akarod beiratni a forgalmiba. Ha csak motorkod van, akkor semmi adminisztracios költség. És az sem illegális út, nincs buktató.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Badboys #7927 üzenetére
A Suzukis kalkulációra csak a számok miatt kérdeztem rá; én sem gondolom alternatívának. Sőt nincs az a scenario, hogy én egy Scrossba beüljek, a nyilvánvaló esztétikai okokból.
Ettől függetlenül a használati értéke - A-ból B-be eljutni - minimum megegyezik.Amennyire követem a jts sagat, bőven túljárunk a 300-on.
[ Szerkesztve ]
-
Patrick
addikt
-
LógaGéza
addikt
Sziasztok!
Beköszönök én is ide, pár éve Alfás vagyok (~3 éve vettem az elsőt, egy 147 1.6TS személyében, egy hónapja pedig egy 159 1.9JTDm-re történt egy váltás), de valahogy kimaradt ez a topik.Jönnék egyből egy-két kérdéssel:
Mitől lehet az, hogy a 159 akár kisebb lejtőn is fogja magát, és leáll? Kiírja, hogy nincs elég olajnyomás, állítsam le azonnal, de megteszi ő helyettem, csak nem foglalkozik azzal, hogy van mögöttem egy sor siető egyéb autós. Ha azonnal próbálom, akkor nem indul el újra, ha várok pár percet, akkor elindul, és van, hogy megyek vele hibátlanul egész nap, van hogy leáll ismét pár perc múlva. Múlt hét pénteken reggel ezzel kezdte, miután bemelegedett, bejártam vele a fél BP-t baj nélkül, mikor utolsó állomásra érkeztem, a bejárón leállt. Állt pár órát, majd egész hétvégén semmi baj, viszont hétfő este mikor gurultam be az udvarra, megint elkezdte...
Olajszint rendben, hibakód egy tárolt P2455 van, de annak inkább a DPFhez van köze.
Azóta csináltam annyit, hogy kiszedtem az üzemanyag szivattyút, és a rail szenzort, ezeket áttisztítottam, majd visszaraktam. Nem volt ilyen hiba azóta, de ez azért is lehet, mert éppen jó szakaszban van.
Mi lehet a probléma? Valamint Dél-Kelet Pest környékén tudok ajánlani olyan szerelőt, aki át be tudná mérni a porlasztókat, valamint át tudná nézni a nagynyomású rendszert?"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
gipsztigris
addikt
válasz LógaGéza #7935 üzenetére
"Valamint Dél-Kelet Pest környékén tudok ajánlani olyan szerelőt, aki át be tudná mérni a porlasztókat, valamint át tudná nézni a nagynyomású rendszert?"
MP Diesel Megbízható korrekt cég, vállaják ki-és beszereléssel is, de ha viszed a porlasztókat azt is bevizsgálják, adnak róla jegyzőkönyvet.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
LógaGéza
addikt
válasz Integrale #7937 üzenetére
Sajnos melegen és hidegen is előfordul ez - sőt, igazából ha bemelegszik, akkor nem annyira fordul elő.
Még azt vettem észre, hogy ha esetleg kicsit feljebb pörgetem egy gyorsításnál (nem annyira, 4000 körülig), akkor nagyobb az esély arra, hogy a következő megállásnál lefullad.
Először is akkor jött elő a hiba, amikor kicsit meghajtottam az M4-esen, majd jött egy útszűkület dugóval, és mikor el lehetett volna indulni, akkor egyszerűen leállt, és pár percig nem is tudtam elindítani.gipsztigris
Köszönöm, felhívom őket majd![ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
LZs?!
aktív tag
@focvis
Sz'tem kicsit belezavarodtam abba. hogy mit-mivel hasonlítok...holnap nekifutok megint.Más...
Szombaton a városban keringtünk párommal, és a Szentendrei úton egész véletlenül, már-már spontán (wink-wink...) feldobtam, hogy ugorjunk már be az ottani kereskedésekbe. Nem konkrét autó érdekelt, csak bele akartam dugni a lábujjamat a vízbe...
Finoman terelgettem egy Z3-as felé, mire megkaptam, hogy meg a lófaxt. Azért csak beültettem, mire közölte, hogy ez egy xar. Mondom, mert igazából egy NC MX-5 érdekelne. Az is xar. OK.
Akkor taktikai átrendeződés: szerinted, kicsim, mi lenne jó? Köröztünk párat, aztán beültetett engem egy kiszemeltbe: Subaru Tribeca. Aha, ez ám az álomautó.
Végülis átbeszéltük, és csak meglett a lényeg: olyan kocsim lehet, ami nagyobb mint az övé, de ne fogyasszon annyit mint a GT. Szedánok 'nem-be-gyere', a SUV-ok jók.
Egyelőre azt még mindig nem sejti, hogy a szívem mélyén egy Fiat Barchetta-t szeretnék már tizen éve... Viszont úgy tűnik, hogy legalább a márkában meg tudunk majd idővel egyezni, mivel a Fiat Freemont testszik neki: nagy, dízel és gyárilag van benne kihajtható ülésmagasító a gyerekeknek...és egyébként is: én már mióta rágom a fülét, hogy kellene szanálni a gyereküléseket; meg kettőnknek utazgatni is kellemes lenne.Hogy Micimackót idézzem: Gondolkodj...gondolkodj...!
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
Az övé a Grande Punto vagy az Almera?
Az utolsó előtti bekezdés, khm, tipikus asszonyi gondolkodás (szembesülök vele én is), egyben mission impossible, vagy legalabbis a hibrid suv-okra szűkítené a választékot.
Mondjuk a) ha ő nem vezeti, akkor a fogyasztásról nem feltétlen kell az igazságot tudnia illetve b) némi kitartással talán rá lehet vezetni hogy az ő jelenlegije helyett legyen egy hibrid suv, neked meg amilyen neked tetszik...Whatever.
-
alázógyík
őstag
válasz j.bravo #7941 üzenetére
Focus az övé, nem?
Nekem a lassan 12 éves Bravot kellene cserélnem újabbra, de iszonyat nehéz lesz.
Szinte nincs olyan gép, ami :
1. Tetszik
2. Benyás, de nem kokszolódik
3. Olcsó fenntartás
4. Jól megy
5. Választék is lenne belőle itthon
6. Pénzem is lenne ráVennék mondjuk 3-as Megane 3 2.0 TCe-t v. RS-t, de drágák.
Mazda 3 2.0 alig van és rohadnak.
Esetleg Tipo, de használtan alig van.Jó lenne valami tisztán elektromos is, de drágák.
Választék meg ugye k.b. pár típus. ( Golf, Auris, 500E)[ Szerkesztve ]
-
Triathlete
senior tag
Alfa múzeumban volt már valaki? Mennyi idő alatt járható be kényelmesen? Négy éves gyereket is van ott valami ami le tudja kötni ha megunta a töriórát? Egy-két infónak örülnék aki már meglátogatta, köszi előre is!
KovacsK85 / Kovács Krisztián
-
addikt
válasz Triathlete #7943 üzenetére
Tedd fel amore-n, akár a 159 topikban. Ott már jópáran voltak, biztos tudnak válaszolni.
-
Integrale
veterán
-
Triathlete
senior tag
(#7944) HussarF: Köszi! Ez most eszembe sem jutott.
(#7945) Integrale: Én szombaton indulok egy hétre, családdal, így a jövő héten fogom megejteni. Nagyon várom már.
KovacsK85 / Kovács Krisztián
-
LZs?!
aktív tag
válasz HussarF #7940 üzenetére
@HussarF
Nem az a gond, idővel megbékélne vele...
Csak látja, hogy mennyire az agyamra tudnak menni dolgok, ha nagyon beléjük állok. Látta, hogy mekkora agyf@sz volt az eleje; és most látja, hogy mennyire baxa a csőröm a jelenlegi szitu...de kapacitál, hogy inkább tartsam meg. Na, nem feltétlenül azért, mert odáig van érte, hanem ki tudja, hogy mivel állítok haza megint...és a jobb az ismert ellenség, mint az ismeretlen...
Re. agyf@sz - Anno meg is ígértem neki, hogy ebben az évben fakultatívan semmit nem foglalkozom az Alfa-val, csak akkor, ha a muszáj; egyébként pedig használom, és pont. Gondolom a kocsi ezek után kissé elhanyagolva érezte magát, ezért xart a szőnyegre...
Re. Barchetta - nem ok nélkül csak nézegetem. Légkondival (és egyéb jóságokkal) csak az újraindított gyártástól elérhető FL rendelkezik (3. féklámpáról ismerhető fel, oder Naxos), és anélkül azért nem lesz; na, a magyar felhozatal 99%-ban pre-FL...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
válasz j.bravo #7941 üzenetére
@j.bravo & alázógyík
A Focus páromé, igen.
A saját flottila:
Nissan 'Beater' Almera - Igásló falun belül, elugrani vagy rohangálni a városban, illetve közeli agglomerációban; cuccolni, koszolni, stb. Most van a második évében, még egy év vizsga. Elődje egy Seicento volt, amit hengerfejes lett, vagy már volt vásárláskor is (passz); mindenesetre 1,5 évig húzta. A 'beater' ötlete akkor fogalmazódott meg bennem, amikor a '14-'15 környékén elkezdett visszajönni a tömeg bp-i és a környező utakra; városban jobb így.
Grande Punto - anno vettem 0 km-rel, mivel kellett egy napi ingázós kocsi, illetve havonta-kéthavonta vidékre elnézni. 3. éve kézből kézbe jár családon belül; így legalább mozgásban van tartva, mivel eladni nincs szívem.
Xar-olasz GT - Ugye volt egy csúnya, semmitmondó 2.0 TD DSG AWD, Leather, Xenon, stb. VW Tiguan (ráadásul fekete..brrr), ami három hónap után ment, mert beállt a lábamba a bugi...így jött ez az Ördögszekér és az Énem egy rejtett, gyermekien bolondos és felhőtlenül naív, ábrándos részét pofánhugyozta...
A Tiguan-ba azóta kb. 130e problémammentes km lett beletekerve (most olyan 260-270e), csak alapvető karbantartással, illetve még meg is írták - tudom, mert egy ismerős vette meg, és a mai napig szereti, de 300e km-nél dobni fogja.
Egyébként egyre kevésbé látom elvetendőnek az 'autónélküliség' koncepcióját. Természetesen valami beater mindig lesz fűtött esernyőnek, mivel azért csak kultúremberek vagyunk...de havi 60-120e Ft-ért fasság birtokolni egy kocsit a semmire (plusz biztosítás, karbantartás, adó.). Hétvégén körbenéztem: kocsit bérelni egy (hosszú) hétvégére 60e Ft, ha minivan, ha roadster - egy H Astra ennek csak kb. a kétharmada; potenciális +/- mindig van, ofc.
...és bérelni mindig lehet olyat, ami éppen kell...vagy amilyen fejlövést kapok éppen.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
::Trunks::
senior tag
Óóó ,de jó ,van itt ilyen is?
Sziasztok, beköszönök akkor, van/ volt nekem is pár Fiatom (1), Alfám (8) Jelenleg kettő van! Üdv Nektek!
::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen