- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Milyen monitort vegyek?
- Táp ventilátor csere
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OLED TV topic
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Monitor hiba topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Home server / házi szerver építése
Hirdetés
-
Bezárt a Wizard With a Gunt fejlesztő stúdió
gp Alig kilenc évvel a megalapítása után sajnos feloszlott a csapat.
-
Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
ph A 68,58 cm-es, pszeudó-10 bites páros megelégszik a 60 Hz-cel, de azt dinamikusan variálhatja, és a fedélzeti I/O-ja sem olyan rossz.
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
Benzines parti voltam mindig is, de 3 eve racionalis dontesek mellett 1.9JTD lett.
Igaz Lancia, de abban is valaszthattam volna az 1.6-1.8-2.0 benzinesek kozott.
Ebbol a harombol a 2.0 lett volna erzesre okes, viszont a fogyasztasaval nem lettem volna kibekulve, meghajtani meg ugyis keveszer lett volna alkalmam.Alfabol eleg kenyesek a benzinesek szerintem, foleg hasznaltban sok a megtiport peldany.
Imadom az Alfat, de 147-156 vonalon csakis 1.9JTD-t mernek venni, tokmindegy mennyit is megyek vele.
Reszecskeszuro nincs, a befecskendezo rendszer "szinte" megolhetetlen, ahogy a blokk is, foleg ha az egyszerubb 8 szelepest nezed.
Kettostomegut nem gyilkolja epeszu felhasznalas mellett, gyari 250k km-ig siman birja, egy normalis "utangyartott" (LUK) is boven elhalad 100-150k km-t minium. Arban kettostomegu+kuplung 150-170k egyutt.
Turbojara hasonlokat lehet mondani, nekem is meg a gyari erintetlen van fent 260k km-nel, igaz erezni hogy nem 100-as. Tavasszal felujittatom, kb 75k.
Ezeket az osszegeket legrosszabb esetben is 1x fizeted ki amig megvan az auto. Viszont az atlag 5.5-6l-es fogyasztassal hamar visszalapatolsz ennyit a zsebbe a benzineshez kepest.Az osszes tobbi alkatreszerol elmondhato hogy nem annyira horror, esetleg a feszesebb futomu ami kicsit tobb torodest igenyel a dupla alu lengokarral, viszont a vezetesi elmeny karpotol erte
Szerk.:
Lomhasagot, dinamikat neked kell eldonteni, teljesen maskepp erzodik a JTD nyomatekossaga, karaktere a 2.0-hoz kepest. En nem mondanam abszolut lomhanak, soot. Megszerettem a benzineshez kepest.[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
Dízelt ajánlanám, engem is rábeszéltek, egyelőre nem bántam meg...
A benzines számokban jobban mutat, de macerásabb motork, és érzésre az 1.9 16v a 147-ben igen jól megy...
Nem tudom mennyire nyűgös a fabia-d, illetve az se mindegy mennyire nyűgös 147-est fogsz ki, de az fix, hogy nem egy kategória a két autó fenntartása.. szorzót nehéz lenne mondani, ezer dologtól függhet.
Árak meglepően nyomottak alkatrészügyben... bp és vonzáskörzetében van pár szerviz / szerelő aki keni vágja ezeket a kocsikat, facebook csoportokban nagyon pörögnek a használt / új alkatrészek / autók, eszmecserék, nagy segítség tud lenni..[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Jöttem árnyalni a képet
Nekem 156 JTD 16V van, amit nagyon olcsón vettem, mert a drágább példányok nem győztek meg.
Most lesz egy komolyabb köröm vele így 13 évesen, 302ezer km-es futással.
Két hibája van: egyrészt hengerfejes - nem jellemző típushiba, másrészt valami a turbókörben elszállt, legjobb eséllyel a vákuumszelep, ami kb 30k.
A többi, amit megcsináltatok: kuplung és kettőstömegű csere, gátlók cseréje, turbó felújítása - ez részben preventíve, részben már azért tuti nem 100%-os, aztán el ne csessze a felújított motort. Ebből látszik, hogy ezek kvázi kopóalkatrészek, nekem most szerencsétlenül jön ki, hogy minden egyben lesz és így azért egy messziről is jól látható összeg lesz, vetekszik az autó árával. Más kérdés, hogy most fogok túlszaladni vele az autó akkori piaci árán és ugye azokkal is előfordulhatna, hogy költeni kell rá - kell rá, összefutottam azokkal, akik a dupla annyiba kerülő überpatika gépet vették meg kb ugyanakkor, ők is kellett költsenek rá 100k körül...
(rébuszok helyett: piaci átlag 1,2M volt tavaly, én 680k-ért vettem az autót, ez a csudafasza meg 1,5M volt)
Nálam nehéz lábbal csak városban 9 liter a fogyasztás rövid utakon, de ez teljesen rendben van. Erdélybe menet-jövet 5,8-ra jött ki 40 fokban, határon órás állással, fullon járó klímával végig. Aszkéta stílusban biztos hozható vele a 6-7 literes átlag, de én élvezni akarom az autót, nem érdekel a fogyasztás.
Futóműve kényes viszonylag, de TRW cuccokkal tartós, a kínai szar tényleg szétesik évente.
Egyébként a kategóriaátlaghoz képest max +10-20% a fenntartási költsége és mozgáskultúrában ég és föld egy Golfhoz képest.
A helyedben néznék 156-ot is, valamiért olcsóbb belőle az azonos paraméterű autó, mint 147-ből.
Motorból JTD, különösen az 1.9 8V bulletproof, a 16V és M-Jet sem bajos, utóbbinak max a szívósora lehet gázos, de arra is van megoldás. DPF-re ott a hosszúfúró 2.4 JTD 10V 150 lovas is nagyon jó és persze az isteni 2.5 V6, de utóbbi kettő csak 156 bódéban van. 147-156-GT fenntartásra egy kutya.
Nem beszélnélek le az alfázásról, sőt, bátorítalak rá! Így nyolc saját tulajdonú autó után azt mondhatom, hogy egyikkel sincs igazán kevesebb gond, mint a másikkal, ha nem valami totálszar konstrukciót veszel.űsagesz: szép a masina nagyon! pilácsokra vigyázz, kedvezménnyel is 230 darabja enyém is xenonos átmeneti
[ Szerkesztve ]
-
426os
őstag
-
Integrale
veterán
Nem az Alfa fenntartasa ennyire veszes, ezt az osszes hasonlo kaliberu dizelre ajanlott elkuloniteni, de legalabbis felkeszulni ra.
A 2.0 egy 1mm-rel nagyobb furatu 1.9, ugyan az a Pratola Serra blokk, de a tipushibak nagyreszet kikalapaltak. A valto az Opel M32-es valtonak a csapagycserejere keszulj, ha meg nem tettek meg elotted.
A felmilla inkabb csak egyszeri vesztartalek, nem parhavonta esedekes.
"Bad reklám is reklám too"
-
nyogo83
senior tag
Ha Alfat akar venni valaki, akkor nem le hanem rabeszelni kell Mert utana mindig banni fogja, hogy nem azt vett.
En 5 eve Alfa 156 SW es Lancia Lybra SW kozott ingadoztam, vegul Lybrabol hamarabb talaltam egy tokeletes peldanyt, megvettem azt. Hiaba a 156 kisebb csomagtere (ami nekem szamitott) mai napig banom kicsit, hogy nem azt vettem (bar lehet nem tudnek most se donteni, mert mindketto masban jo).
Viszont van a csaladban 156 is, szoval azon kielem magam nehaHa majd cserelem, akkor megint jon a dilemma, hogy egy fullos 147 vagy egy kicsit ujabb Lancia Delta
-
addikt
Mondjuk a 2.4-el csak óvatosan, mert azok hajlamosak hengerfejesedni. Nem teljesen feltárt probléma még, talán anyag- vagy tervezési hiba. Talán az is elmondható, hogy az újabb (~2009) 2.4-eket nem érinti a probléma. De sokan szívtak, szívnak vele. És egy javított hengerfej nem bír többet 50ezer km-nél. Bontott meg sanszos, hogy szintén problémás lesz. Gyári új van még aranyárban.
Amit linkeltél az gyanúsan olcsó. -
Rebell
senior tag
Szia,
mivel nekem "közvetett" kapcsolatom van az Opel M32-es váltójával és tudom, h magas a meghibásodási ráta, inkább kihagynám.
Az Automata megbízhatóbb és kényelmi szempontból is szerintem jobban adja. Bár ugye ez is lehet lutri, mert itt ajánlott a váltóolaj csere, de sztem itthon nem sokan foglalkoznak vele.
@HussarF, azért 200e Km felett nem lennék abban annyira biztos, h nem lesz csapágyas az a váltó.
[ Szerkesztve ]
-
426os
őstag
Én 200k körüli összegeket olvastam. Valamelyik márkaszervizben többen csináltak már felújítást, ilyen-olyan kedvezménnyel kijön ez az összeg és elég jó a végeredmény.
Igazából, ha kalkulálsz vele és nem derült égből ér a villámcsapás, akkor emiatt nem vetném el a típust. Nem is egyik-napról a másikra megy tönkre, szóval valamennyire tervezhető előre. De nyilván tud fájni azért a dolog.
.
-
grunge
addikt
Ez attol függ, mekkora a baj. En nem vartam meg mig teljesen tönkre megy a valto, amint kezdett kicsit dinamos hangja lenni 5-6-ban elvittem a szakimhoz
Nekem kettö darab csapagyat csereltek, plusz fötengely szimmering iirc. Cakk-pakk 95 volt.
Mivel meg volt bontva, vettem bele egy uj kupplung+lendkerek+kinyomo KIT-et, hogy ne a 140ezret futott gyarit tegyek vissza bele, ezt nem adtam hozza az összeghez, viszont az össz. szerelesi költseg benne van a 95k-ban..
159 SW 1.9 jtdm <3
-
426os
őstag
Nem értem a GT vs 159 kérdést, nem is egy kategória a kettő (GT vs Brera lenne a helyes).
Mind a kettőnek vannak típushibái, melyek anyagilag szerintem kb egy szinten vannak. GT futóműve kevésbé tartós, de a 159-ét sem olcsó felújítani, ha arra kerül a sor. GT eur4 dízeleiben nem mindben van DPF, 159-ben igen,de van még a váltó is a 159-ben meg valami szokott lenni a kormányművel is.
Ami pénzből egy tényleg jó állapotú dízel 159-et veszel, abból a GT-t kétszer rendbe tetted szerintem.
Egy jó TBI meg tényleg egy nagyságrenddel többe van. A többi benzinmotorról megoszlanak a vélemények. Városba inkább egy Giulietta 1.4TB, az 1.8 talán már felesleges és valószínűleg sokkal többet fogyaszt.Btw, ma reggel megálltam gyorsan lecsapatni a port a kocsiról és mellettem épp egy Giulia QV-t mosott a tulaja.
Először el is sétáltam mellette, mert grafit színű volt, nem tűnt fel, de visszafelé már gyanús volt a hátulja. Eszméletlen szép még mindig (kivéve a színe ), a tulaj is tök jó fej volt. Sajnos siettem, így nem sikerült pár mondatnál többet váltanunk..
-
-
hobizoli
nagyúr
ilyen szinu belsos a 147-m is
fekete autot ne vegyel, mert a moso torzsvendege leszelMarea-ban is ezt ruhelltem, lemostam, masnap mar retkes volt
amugy nem ertem en ezt a sok fekete Alfa-t a 2000-s evekbol, 147-nek is kb a 30%-a fekete
feher meg kek alig van belole, pedig sokkal szebb szinek
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Roth
tag
Az 1.8 MPI nem rossz, de kevésbé sportos az igaz. Viszont cserébe sokkal megbízhatóbb...
Én most adtam el 1 hónapja a 159-et (1.8 MPI, bordó gyöngyházfényű) és soha semmilyen baja nem volt!Most látom, hogy a kereskedés még árulja...
Szóval, ha megbízható és szép autót keresel, akkor ez az (igaz, hogy nem bőr belsős, de minden jó állapotban van rajta és nem nyomtam ki a szemét sohasem). Családdal használtam, eladás előtt lett kicserélve rajta sok minden (vezérmű készlet, termosztát, olajok, szűrők, folyadékok).
4SiDE-COPY Nyomtatás gyorsan Budapesten! Kérjen árajánlatot tőlünk! | info@4sidecopy.hu
-
Elektrosokk
addikt
Ugye a korábbi verziónál a sima 2.0 TS módosított verziója lett a JTS. Sajnos az tényleg elég problémás.
Ez a 2.2 azért nem hozza szerintem az alfa életérzést. Olasz autós barátomnak volt ezzel a motorral szerelt brera-ja, ő szerette.
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
Integrale
veterán
-
-
addikt
Na, ez fasza. Látom 17"-os felnik vannak. 225/50R17-ben biztos lesz vagy 160 egy SportContact 5 szett. Van külön téli felniszett is?
Lehet érdemes egyből EGR hűtőfedelet is cseréltetned, ha a számlák alapján nem volt. A DPF-re menő nyomásszenzor gumicsövét is nézd meg, hogy nem olyan-e már, mint a szita. Valamint a kipufogódob milyen állapotban van? Annak a külseje úgy rohad, mint ha muszáj lenne, gyorsításkor pedig ilyen hülye rezonálást hallasz nagyobb gázra. Meg akkor már lehet érdemes odafaragtatni valami értelmes kipufogó véget, ne az a gyász kis bádogcső jöjjön már ki a kaszni alólJa, meg regisztrálj amore-re.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Most nézem máyköl chart-ját...
Bár ez alapján még nem olyan rossz a helyzet
Azért meglehetősen az, t.i. az Alfa-nak Europa (illetve áttételesen a brit nk. tagjai) a fő piaca, plusz a USA-ban botladozik.
A #1 Tesla egy külön állatfaj, azt hagyjuk, #2-4 globálisan is húzónevek, #6-10 főleg USA és a kínai, illetve általában a távol-keleti piacokra fókuszál.
Egyébéként szerintem az Alfa G jó eséllyel a Fiat 500 sorsára jut a yenkee piacon: aki kíváncsi rá, az megveszi és örömködik vele egy darabig...de még egyet nem fog venni.
Nevermind...
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Építő/felújító topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Milyen monitort vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Motoros topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!