- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz Geller72 #2453 üzenetére
amugy anno en is csodalkoztam, amikor az E46 M3-t 2x is megfogtam a PGT-vel, de utana szamoltam csak ki, hogy OK-OK, hogy 343Lo, de 1650kg melle, azaz "csak" 210lo per tonna
ami amugy nem keves persze, de egy hasonlo tomeg/lo aranyu autoval foghato
es jellemzoen a kisebb sulyu autok jobban mennek 120-g az ugyanolyan tomeg/lo aranyukkal, mint a nagyobb nehezektöbb drón kell ;P
-
csabi94
őstag
Ma teljesen kiszedtem a Tempra műszerfalát, mert az előző tulaj befújhatta pár évtizede valami műszerfalápolóval, ami szépen ráolvadt, és az évek alatt úgy elkezdett ragadni, hogy már portalanítani sem lehetett a műszerfalat. Fél sikerem volt, a klíma/fűtés vezérlésére szolgáló panelt szinte vadi újra sikerült letakarítani (higítóval), de a műszerfal az nagyobb falat volt, nyeklik-nyaklik ha kiszedem, úgyhogy áttöröltem, és visszaraktam, majd ha újra lesz kedvem vele foglalkozni folytatom így, hogy a helyén van. Persze a 23 év alatt megöregedett műanyagba a csavarok felét már nem tudtam visszatekerni, mert széttört kitekeréskor (vagy előtte) a menet, úgyhogy ha még kétszer szétszedem, lesz egy másik autóhoz való csavarom. Izzókat is cseréltem a műszerfalba, most mindenhol működik, kivéve amikor nem, de olyankor 1-2 nagyobb ütéstől helyre jön. Kontakt spray mehetett volna az izzókhoz talán, de mégegyszer ki nem szedem, az biztos. Egy napom ráment mire minden a helyére kerül.
Más: egy 23 éves autónál mennyire kell már félni nagyobb gázadásnál? Ez most viccesen hangzik, de az autó korából kiindulva néha félek, hogy ha nagyon pörgetem, szétesik, vagy valami elszáll benne. Meleg motornál mehet a sárgáig a fordulatszámmérő? Mert megy ám olyankor, mint a golyó (1.8, 105 ló). Fiatal korom ellenére nyugodt sofőr vagyok (már csak a fogyasztás miatt is), de néha előzésnél, vagy ha nagyon a seggembe jön valaki, van, hogy szívesen kihasználom a benzinmotor előnyét (értem ezalatt, hogy magas fordulaton kezd el húzni). Egyébként friss műszakis, rendben tartott autó, 377 ezer km-el.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz csabi94 #2456 üzenetére
az meg a Lampredi fele TC motor, biiiiirgyja a kikepzest, anyagbol van mindene
ebbol az 1.8-bol volt 16v verzio is a Tipo-ban 140loval, "Seidicivalvoe" neven, kesobb 2.0 16v lett 147lovalolaj legyen benne cserelve rendes idokozonkent, es akkor orokelet+1nap
siman at lehetne rakni arra, a blokk ugyanaz, csak az kell fuzni a belet 2.0-sre meg ratolni annak a hengerfejet, mert amugy a 8v is ketveztengelyes
a furat 84mm az 1.6-1.8 es 2.0-kban, a loket valtozik, 71.5-79.2 es 90mm
több drón kell ;P
-
csabi94
őstag
Csak kíváncsiságból: miért hagyták el később a digitális műszerfalat? Ugye az én Temprám az 92-es, de a későbbiek (94-95 körüliek) már sima mutatós műszerfalat kaptak. Pedig ha belegondolok, hogy annó ez mekkorát üthetett. A mai napig néhány barátom csodálkozik ha beül mellém, mondják, hogy mennyire menő.
-
Geller72
veterán
válasz hobizoli #2462 üzenetére
Nekem akkor Ritmóm volt..D. Asszem, 94-ben adtam el..Kávébarna, 5 ajtós TD. Eszementül met és vicc, amit fogyasztott. Az akkori üzemenyagárak mellett ugye.. Emlékszem, volt úgy, hogy megálltam haverral beszélgetni az utcán és nem állítottam le, hogy a fűtés menjen... Most már sokkal környezettudatosabb vagyok, mielőtt megesztek .
-
nesa
veterán
válasz csabi94 #2459 üzenetére
Az1,8ie re szoktak tenni az 1,3-1,4Tie turbot azzal lent nagyot tol, fent meg kifogy a turbo tehat sokkal nem lesz erossebb csak lehozza a nyomatekot, alitolag nem is karosodik a motor...
A ritmoba is micsoda megoldasok voltak, a muszerfala szerintem nagyon szep volt plane a 80 as evek kozepen, meg a kapcsolok szaloptikai megvilagitasa zsenialis...
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
-
csabi94
őstag
Semmi ilyesmi nem lesz, diákként örülök hogy fent tudom tartani. Nem is akartam volna én kocsit egyelőre (igaz, hogy most egy évet dolgozok), csak jött ez a lehetőség, ingyen hozzájutottam, úgy meg nem volt rossz vétel, főleg, hogy ennek az autónak mindig gazdája volt, és nem csak tulaja. Nagyon rendben volt tartva, és 2001 óta a családban van. Szerintem egy ilyen korú autóra már nem éri meg költeni, maximum akkor, ha az ember tényleg a maximumot akarja kihozni belőle, és utána nem munkába/sulibajárásra használja, hanem hétvégi autónak, vagy autós találkozóra járni.
Néhány kép, ha valakit érdekelne (első lökhárítót egy női családtag egyszer leszakította, illetve egy frontális ütközés elkerülésekor kicsit tört a hűtőrács):
(Egyszer fordult már az óra
-
Prime110
aktív tag
válasz csabi94 #2469 üzenetére
Ez a műszerfal nagyon bitang!
Minden egysége tökéletesen működik?
Hogy jutottak el ezek a neveletlen olaszok innen odáig, hogy Windows-t tettek a Delta III-ba...?Azért amit írtál az csak ideig-óráig állja meg valójában a helyét, mert az autód _most_ a gondos családi kezeknek hála rendben van, de a "nem éri meg költeni" mondatot, idő kérdése és át fogod értékelni. Mert fogsz rá költeni, abban biztos lehetsz. Ezek a vén csatalovak azért nem az örökkévalóságnak készültek, előjönnek majd a gondok. Ha nem motorikusan, akkor majd elektromosan, itt egy biztosíték, ott egy relé, egyszer csak nem indul az AC pumpád, lefossa magát a generátor, kilyukad egy cső, de nem azért, mert szar a kocsi, hanem mert az anyagok így fáradnak. És eljön az a pillanat (ami ha a nagy olasz rajongó leszel emiatt a kocsi miatt), amikor inkább nem eszel egy hétig, csak egy alkatrészt meg tudj venni.
Persze ha csak használati tárgynak fogod tudni tekinteni a kocsid, akkor ezeken át tudsz majd lépni és gond nélkül eltolod majd évek múltán egy MÉH-telepre és búcsút tudsz neki inteni...
...de én hiszem azt, hogy az első kocsi is kicsit olyan, mint az első dugás egy kicsit mindig szerelmes maradsz majd és a MÉH-telepen akkor ott a szíved fog megszakadni és inkább nem adod le, hanem mindent felégetsz, hogy megtartsd és akkor a kedvelés rajongássá fog válni és eljön az a pont, ahol az állapotmegóvásra ráfeszülsz, suli mellett éjszakai műszakokat fogsz vállalni (vagy nappalit és nem jársz be inkább) de a kocsidat mindinkább a magadénak akarod érezni, bármit eladsz inkább, de a kocsidat soha! Járod majd a bontókat, seftelsz, csak, hogy a digitális műszerfal ki ne aludjon soha és nem tudod senkinek megmagyarázni, hogy racionálisan miért is érte meg fenntartani, majd annyid mondasz: ez szerelem.
B+, visszaolvasva mintha magamat látnám!
Na, ilyen inkább ne legyél, ez már tényleg beteg...
-
csabi94
őstag
válasz Prime110 #2470 üzenetére
Igen, minden működik benne, egy-két égő mintha kontakthibás lenne, néha rá kell kicsit vágni a tetejére, de utána egy darabig örökös (tegnap szedtem szét, és cseréltem benne pár izzót).
Egyelőre használati tárgy, de ha valami hobbi autót akarnék, akkor sem ez lenne az. Próbálok rá vigyázni, hogy még sokáig jó legyen, és ennyi. Amúgy az alatt, hogy nem akarok rá költeni azt értettem, hogy nem fogok nekiállni működő dolgokat kicserélni csak azért, hogy mondjuk jobban menjen, vagy szebb legyen. Nyilván ha valami olyan hibája lesz, ami viszonylag olcsón javítható (tehát nem egy motorcsere pl.), akkor azt meg fogja kapni.
-
csabi94
őstag
Ha még nem olvastátok volna. Hatalmas.
-
zoo8800
veterán
-
.:Kristian:.
addikt
válasz zoo8800 #2474 üzenetére
Igen, tegnap megbontották, úgy néz ki megúsztam.
Amit tuti cserélni kell:
-Vezérlés (a lehulló fémforgács miatt)
-Vezérműtengely fogaskerék
-Motortartó bakA csavarok beleszakadtak a blokkba, kettőt ki tud szedni a szerelőm, a másik kettőn még töri a fejét.
Anyagiakat tekintve eddig több mint 50, és még sehol nincs a munkadíj. -
zoo8800
veterán
válasz .:Kristian:. #2475 üzenetére
Örülök, hogy megúszod a motorcserét.
Pontosan mi történt? Beleszakadt a blokkba két alsó csavar, ami a bakot tartja, aztán a bak oldalról megnyomta a vezérműkereket?rip and tear, until it is done
-
zoo8800
veterán
válasz .:Kristian:. #2477 üzenetére
Kikerestem a hszt. Jó régóta nem olvastam már az Indexet.
Elkezdtem aggódni. Vajon a csavarok megelőző cseréje megoldás lehet? Ha jól számolok, még 3 évem van a következő vezérlés cseréig, szóval lenne ideje tönkremenni addig.
A féltengelyem amúgy is csikorog, helyre kellene rakni azt is.[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
.:Kristian:.
addikt
válasz zoo8800 #2478 üzenetére
Szerintem pár száz forintért tudsz venni belevaló csavart. Én nem kockáztatnék és én is kicseréltem volna, ha valaki korábban ír a problémáról, így sajnos én ittam meg a levét.
Gyanítom gyártói hiba, kicsi a csavar keresztmetszete ehhez a terheléshez, úgyhogy 3-4évente fogok bele újakat venni. -
-
hobizoli
nagyúr
válasz rbalint88 #2457 üzenetére
Kiss "krézidízel" Zoltán írt egy szösszenetet hibrid turbó témakörben a FB-s Dizeltuning csoportban, idézet:
"Olyannyira nem feladat, hogy egy gyárin is lehet bőven finomítani. Ugyanabba a turbinaházba egy gyártó általában 5-8 féle turbinakereket is gyárt, kompresszornál meg gyakran még több félét. Legkézenfekvőbb pl Fiat 1,9 JTD turbó vs VW 1,9TDI-n lévő T15-ös Garrett. A Fiaton lévő újabb konstrukció és nagyobb, de ugyanaz a turbinaház. Ha a Fiat turbóját beleesztergálod a VW-ba egy sokkal jobb turbót kapsz, mint az eredeti, és felcsavarozható egy az egyben az eredeti helyére. De lehet más turbót is beleesztergálni, pl kézenfekvő a GT17-es belseje. Ha az eredetinél szélesebb csapágyakat (újabb konstrukció szintén) is raksz bele egy jóval tartósabb turbó készíthető mint a gyári. Az egésznek az az értelme, hogy kívülről semmi nem látszik, és teljesen gyári felszerelésű marad a turbó. Pl GT1749-be kézenfekvő a Tuareg 1852-ese vagy a BMW 1849-ese (ugyanaz a ház kívülről) vagy a FIAT nagyobb 1749-ese."
több drón kell ;P
-
rbalint88
addikt
válasz hobizoli #2481 üzenetére
Mondjuk az pont egy 1.8b tempra, annal nincs turboval szopko
Btw ha mar itt tartunk. 1.9jtd16v van ugye a karamban 140 loval. Ezt meddig lehet fustmentesen huzni mindennapi hasznalatra? Nem akarok kevlarkuplungot meg nagy dramat. Pici plusz sose art, de ne nojon a korom. Chip oszt annyi? 170loig meg lehet irni ugy, hogy ne fustoljon es ne is doljon szet? El lehetne menni a vegtelensegig, mint a vadallat hollandok a 272 lovasan is fustmentes 147-essel, de annyi penzt nem feltetlen boritanek bele. -
hobizoli
nagyúr
válasz Geller72 #2484 üzenetére
meg lehet am szokni hamar
regebben neha olyan erzesem volt, hogy vmi baja van az autonak es nem_megy
aztan megis tudta a szokasos idotamiket osszemuveltunk PuntoGT-ket, azok 200++ loerosek, addig eleg konnyen fel lehet huzni oket
a fekete meg a sarga az 250++, azokkal mar lehet osztani az eszt eleg sok mindennek
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Geller72 #2486 üzenetére
en is arra irtam
PGT-n 175-180lonal tobbet nem tud a gyari csiga, az limital eloszor, 5000rpm felett barmit csinalhatsz vele, esni fog a nyomas fokozatosan, ahogy no tovabb az rpm
nyilvan ezen kivul legyen rendben az auto, uj vezerles, szelephezag ellenorzes(!!!), veztengely ne legyen kopott, minden turbocso es vakuumcso legyen sertetlen/repedesmentes vagy inkabb jobb, ha vadiuj, benzin- leg- olajszuro uj, friss olajcsere a motorban es a valtoban is, barmifele olaj- es vizszivargas nem megengedett, mert addig nuku tunnerolas
egy uj vizhuto sem art, nem egy osszeg vmi 13k asszem, ha amugy sem a gyari SMIC van benne, hanem egy front egyseg, akkor a mk1 Punto 1.7TD hutoje is bebujik elore, az szelesebb -mert a TD Punto-nal gyarilag nincs(!) intercooler-, a ket lampa kozotti teljes teruletet befedi, az Alfa 166 3.0 V6 24v hutoventikapcsolojaval 4k, ami csak egyfokozatu es mar 86fokon indit teljes sebesseggel
ennel egy hengerfejtomitescsere is tobbe kerul, ha a szetmallott lamellas vagy eldugult huto miatt felforr a viz veretes kozben...nem eri meg vele ruppotlankodni130-bol 170lovat eleg pikkpkakk meg lehet csinalni a PGT-n
front intercooler becsovezve 35-40k, 270cc-s injik a Peugeot 306 2.0 GTI6-bol 25k -vagy ujonnan a www.summitracing.com-rol is vettunk anno ket autoba egy 8-s csomagot 35k/auto, Walbro 255liter/oras GSS342-s AC pumpa vagy a kinai klonja is lehet 20k (gyári biztos már avétos), SEB2-s stage2-s chip 15k, ez egy eleg bevalt konfiguracio
ez kb 80-100k, attol fugg hogy sikerul beszervalni a dolgokat, P306-s injiket kotelezo ultrahanggal kipucoltatni 6k, mert hasznaltan ki tudja mennyi elteres van kozottuk mar, meg eleve mennyire tudjak a nevleges 270cc-s kapcitasukat is, 1-2%-nal nem lehet tobbnek lennie, en ezert preferalom inkabb az ujakat ebbolha ki van cserelve a turbo egy pl kinai(!!!) KKR280-ra 130k -ami meglepo modon 280lovat tud maxban-, akkor ennel is nagyobb injikkel meg front interecooler-l es a Walbro AC-val egy rairatott chip-l a 200lo konnyen megugorhato, 230-240-re is, de angol forumban neha van a TTS S1 vagy S2-s turbo, amit az angol TurboTechnics nevu ceg csinalt kifejezetten PGT-re, 1:1 felmegy a gyari helyere, olyanokat regen 80-95k korul vettunk, es az ~S1-s 210lovat tud uvegen, illetve S2 ~240-t, de ebbol sokkal ritkabban jon fel egy elado
ha iratva van az ECU, akkor lehet barmekkora nagy injektor is, nem is celszeru 440cc-snel kisebbet hasznalni, csak ebbol meg sok a tizensokeves, ami szinten nem egy eletbiztositas kiscsilliard mukodesi ciklus utan, de a 636cc-s Siemens Deka4 vagy a 875cc-s ujonnan 4db 70-80k, de ezzel sosem fogy el a benzin, es teljes toltonyomasnal max rpm-nel is bele lehet fojtani vele a motort a benzinbe, 1.5x annyit tud, mint a KKR280nem kell felni attol a kinai turbotol, teljesen jol mukodnek, egy nagyobb A/R-s turbinahazzal 320+ lovat is tud
egy 1.6-s 5 ajtos Punto-n van egy ilyen, 330lo es 430Nm-t general ki ezzel
evek ota hasznalja, de van par PGT-n ilyen egyseg es osszesen eggyel volt csak baj, ami bekapott vmit es levitte a kompresszor lapatok elet, de azt az origi Garrett meg a KKK sem birta volna ki maskepp 2-2.5x annyierta legjobb amugy a KKK K04-023-s Audi 1.8 20vT S3 vagy TT Quattro csigaja, az lejjebrol elindul mar a KKR-nel de meg a gyari IHI-nel is, utcara ez a legjobb, es fent sem fogy el, de horror ritka es realtiv draga is
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Geller72 #2488 üzenetére
haaaaat, nehez kerdes, a turbot eleg szopi kicserelni, mert a tuzfal fele van
a turbot meg a intercoolert kuplungot meg tudnek ajanlani kit, aki megcsinalja, de a gyari Bosch ECU-t csak egy masik vki tudja irni, az meg nem szerelmax at kell kruzolni hozza az autoval meg a gyari injikkel aztan ott kicserelni nala a nagyokra, mielott irni kezdi
vagy megdumalni vele, hogy odamegy az autohoz, de altalaban ezek nem szeretnek ilyet csinalnikuplungtarcsat kihagytam
204Nm a gyari nyomatek 300Nm-g biztos jo a gyari, ha nem kopott, egy kevlaroztatott kuplungtarcsa kb 11-12k a dizeleseknel, az birja 400Nm-t is, a kuplungszerkezet is meg van okositva, hogy erosebben szoritson
csak azert le kell kapni nyilvan a valtot is...mk2 1.8 16v VFD HGT, az mar a modularis szivo motor, abban eleg sok mindent kene cserelni a motorban is, hogy fujhato legyen
eleve a hajtokarjai sokkal hokibbak, a dugonak tul nagy a kompresszio viszonya, meg annak a japan Hitachi ECU-jat nem is tudnek mondani, aki irni tudna max ha maskepp nem megy, akkor talan egy piggypack ECU-val, mint a Greddy E-Manage Blue/Gold felulvezerelve a gyaritaz igazi bazmeg a Bravo 1.6 16v motor 1.9-esitve es fujva:
[link]ezt meg mi csinaltuk:
[link][ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
amugy tunnerolni a Tipo padlolemezes autok jobb valasztasok
mert a TC blokkhoz letezik 4WD is, az meg ezert azokba 1:1 beugraszthato, meg sokkal tobbfele motor is belemegy abba a motorterbe, gyari pontokon rogzithetoen mint a FIRE meg az SOHC es a regi kamras dizel
belemegy meg a TC, a Aresi V6, TS, sor5 20v, az osszes JTD, es a 2.5TD is ezeken kivula FWD-s futomu segedvazkeret helyere pontosan illik a 4WD-s
a hatso hidat is siman ki kell csak cserelni a 4WD-srenincs kulon 4WD-s padlolemez, alapbol mind az
egyik haverrsrac most csinalt, egy 145 Q4-t, egy FWD 1.6TS-bol, megvette a futomu segedvazkereteket meg a diffiket, a TC turbo motor mar benne volt FWD-kent is
de regebben lattam a gyorsulasikon egy 145-t, a 3.2 V6 24v GTA motorjaval, az Integrale aktiv futomuvevel
na az eleg meleg pite volt
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...