- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
Van valakinek tapasztalata 166-os, 2.4-es JTD diesel Alfával kapcsolatban?
-
Geller72
veterán
Egy kis sztorizgatás, ha nem bánjátok.
A szokásos előítéleteknek köszönhetően nagyjából mindig is kerültem az olasz kocsikat. Legjobban a Fiatot.
Soha nem vettem volna. Többnyire külföldre járok, baromi sokat, messze - oda is sok km-et. Majdnem mindig dízelem volt. Történt, hogy éppen kocsi nélkül voltam és akartam egyet venni, ezért előre betáraztam címekből, és útra keltünk. A cél egy közepes méretű motorral szerelt diesel lett volna, vagy (elsősorban) Japán, vagy Német. Azaz legalább kétezer, vagy 2.2-es. Hogy most miért nem az lett, azt hagyjuk. A lényeg, hogy nem akartam sem kis köbcentis, sem benzines autót, kiváltképp Fiatot nem. erre mit vettem, Egy Fiat Punto 1.1 Sole-t. Mondhatnánk, hogy milyen ökör voltam, sőt a barátaim (is) meglepődtek rendesen, amikor hazaállítottam vele. Nem akartam drága autót venni, szar helyen lakunk most ide elég egy olyan kocsi is, amit nem sajnálok. Hogy miért vettem egyes puntót kis köbcentivel? Mert mérlegeltem. Igaz, utólag. És kurvára nem bántam meg. Ez egy 99-es, galvanizált kasztnis kocsi, amiből adódóan abszolút egy rozsda foltot nem találtam rajta. A motor pöpec, annak ellenére, hogy ilyen pici, minimum meglepő, hogy milyen erős még hegynek is. Tempózni is tud, simán mentem vele GPS szerint 160-at. Felénk meglehetősen ismerem az utat és eléggé meg szoktam lepni vele sokkal komolyabb kocsikat. A fogyasztását nem tudom 6 fölé vinni és ez nem duma. Nem terelem amúgy, 100 környékén megyek vele, ahogy én látom, azt nagyon kedveli. Így a fogyi megáll öt lityinél. Most komolyan. Ha lenne egy jó dizelem, az sem enne kevesebbet. És mivel most nálunk 380 ft a benzin, nincs miről beszélni. A kötelező gyakorlatokon kívül azt kellett cserélnem, ami nálam ért meg y cserére. Fékdobok, betétek, kézifék kötél, kipufogó rendszer. Ennyi. 124 ezer km-el vettem. 11 ezret raktam bele és semmi gondom nem volt vele. Amilyen kicsi kívülről, belül annyira zavaróan nagy a hely. Négy felnőtt komolyan kényelmesen tud benne utazni. A csomagtartója ahhoz bőven elég, hogy egy nagy bevásárlást le tudjak bonyolítani vele. De ha az ülést előredöntöm, olyan lesz, mint egy kisteher. . komplett konyhai tálalót, gardróbot hoztam vele haza fillérekből. Nagyon kellemesen csalódtam benne. Ha ez ilyet tud 55 lóban szép lehet az "egykettes" 80 lóval...
Gondolom én.
Nézegettem (nézegetem) a HGT-ket is, de egy picit félek tőlük. Ennek ellenére még mindig lehet, hogy jobb és olcsóbb alternatíva, mint egy 20 éves Honda, ami nem állna meg ennyiből, mint ez amennyiért megkapom gyári állapotban. De azt a verziót sem vetettem el.
A GT is teszik, de eléggé lelakottak és öregek vannak a piacon.
Kint, az AVIS gépkocsikölcsönzőtől bérelt (talán) 3 hengeres, új turbós puntót vezettem..hááát. Inkább hagyjuk. Na, az ami soha nem kellene. Százszor inkább egy egyes puntó... Második kocsi lenne, az utazóautó szerepére még nem találtam megfelelő autót.
Béke veletek. -
Geller72
veterán
Lenne egy kérdésem. 1-es punto. Csináltuk a fékeket az egyik öreg szakival és éjszakára, hogy nyugodtan tudjon aludni, (. Megértem az öreget, nem akartam vele vitatkozni) levette az akkusarut. Megcsináltuk, visszatettük, eljöttem. Azóta olyat csinál, hogy miután felment nagyjából üzemi hőfokra, addig van fűtésem, utána viszont nincs. Ma volt a csúcs, amikor este hazafele jöttem, ugyanezt adta elő azzal a különbséggel, hogy mire hazaértem, felgyulladt a hőfok lámpa, hogy túlmelegedett a víz éppen, mikor hazaértem. Leállítottam és hallottam, ahogy fortyog a víz. Hiába tekertem fel a fűtést és indítottam el a ventit fullon, csak hideget fújt. Lehet e összefüggés? Valamint eddig a hűtőventzi is ment, ha lassan jöttem fel a hegyre, most az sem kapcsolt be. Ötlet?
-
Geller72
veterán
Hali. Van egy 99-es 11-es puntóm. A jelenség a következő:
hidegen legtöbbször azonnal elindul. Megyek vele akármennyit, leállítom és nem indul el többet. Teker, mint a barom, de nem indul. Aztán néhány óra múlva beleülök, és pöccre indul. Ma viszont reggel indítottam, indult is. Leugrottam vele a kútra és azóta is ott áll. Ma többször lementem, beültem, indítottam, de semmi. Semmi hibaüzi, vagy led, vagy akármi. teker, de nem indul. Még jó, hogy teletankoltam. Fullra. Az akkut már lenulláztam, most töltőn van, de a kocsi már hidegen sem indult. Egy ideje már csinálta, de nagyon ritkán. Jellemzően meleg motornál. De most már hidegnél sem indul. Nem trafó, mert ha az szarakodna, az ugye nem minden hengernél szar, hanem csak két hengernél. De ez ha megy, akkor mindegyik megy. Kissé ideges vagyok, mert hazajövök másfél hónap után egy hétre, mennem kellene, mint a barom annyit és nem tudok. A következő alkalommal a baltát is viszem magammal ma eset..ha nem indulna, ott szilánkosra darabolom. Valami ötlet?
Üdv:
G,- -
Geller72
veterán
Kb legalább 6x lent voltam. Feltöltött akkuval sem indult, hideg motornál. Viszont este, fél tízkor odamentem és azonnal elindult. Haza is jöttem vele. Tehát nem csak a motornak kell hidegnek lennie, hanem a motor térnek is. Így igazából a jeladót és a trafót kizárnám. Egyéb ötletek?
-
Geller72
veterán
válasz zoo8800 #2085 üzenetére
Igen, mindenképpen az lesz. Holnap reggel viszem is. Megpróbálunk egy hibakódot olvasni belőle. Remélem, eltárolta, mi a gondja és azt is remélem, hogy ki is tudjuk olvasni. Nem látok a dologban semmi logikát, főleg ez bosszant. Pont műszakis lesz egy hónap múlva, mindenképpen a végére akarok járni a dolognak. Tavaly is csinálta, hogy mondjuk völgynek, üresbe rakva néha leállt, majd néha eljátszotta ezt, hogy nem akart indulni. Aztán egyre gyakrabban. Sajna, csak egy hetet vagyok itthon két havonta és akkor kell a kocsi, nem tudom megtenni, hogy hetekig - akár - szerelőnél legyen. Most már mindenképpen ez lesz az egyetlen járható út, és egyúttal felkészíttetem és levizsgáztatom. Köszönöm a segítséget. Majd azért megírom, hogy mi volt a gond, hátha valakinek még rajtam kívül is egy megoldási alapot képez. .
Üdv:
Geller -
Geller72
veterán
válasz Stylewars_kp #2087 üzenetére
Injektoros. Minden megy. Amikor elindul, semmi gondja nincs. Van úgy, hogy hetekig. Menet közben, ha vezetek, soha nem áll le. Néha, ahogy említettem, üresben, alapjáraton néha, de indult utána mindig. Bontott alkatrész megoldott, helyben van haver, aki olaszból mindent mindenhez nagyon jó áron meghoz. . Most is beszéltem vele, azt mondta, nézzük meg, mi a rossz, mindene van hozzá...
-
Geller72
veterán
válasz Stylewars_kp #2087 üzenetére
Olvastunk hibakódot. Motorfordulatot és generátort hozott ki. A generátor igazából a múltkori volt, azt már kicseréltük, de a hibakód nem volt kiütve. A motorfordulatra mg egyértelműen a jeladót gyanítjuk. Vettem is egy bontottan két ezerért, már ketyeg. Holnap műszaki.
Köszi a helpet.
G,- -
Geller72
veterán
válasz Stylewars_kp #2094 üzenetére
Műszaki kipipálva. Alig volt baja. (Fékek elöl).
A többit meglátjuk. Vasárnap főpróba. Irány francia...
G.- -
Geller72
veterán
válasz Elektrosokk #2096 üzenetére
Ha nincs meg a megfelelő szint, akkor sem kapcsol be. A hűtősapkád meg van húzva faszán? Nem kap falsot?
-
Geller72
veterán
válasz Elektrosokk #2098 üzenetére
Termosztátod nem ragad le?
[EDIT] Jól lett lelégtelenítve? A fűtés felőli oldalon is van egy légtelenítő. A fülke felől, ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Stylewars_kp #2094 üzenetére
Minden gond nélkül kiértem franciába. Csak úgy fütyült a gép... Többet mentem vele, mint a gyári megadott max... (GPS szerint is)
-
Geller72
veterán
válasz Stylewars_kp #2105 üzenetére
Kellemesen meglepődtem.
Az osztrák határ után egy százassal tankoltam, és Franciáig kijöttem azzal az egy tankkal. 780 km volt az a tank. Sárga villanástól, sárga villanásig. 43 liter. Ha jól számolom, öt és fél. Többnyire 110-el, néha kicsit megugrasztottam 130-ig. De többnyire 110-es átlagot mentem. Az a gond, hogy itt kint drágább a benya, mint a diesel. Kell vennem egy 1.9-es JTD-t. . -
Geller72
veterán
válasz Elektrosokk #2108 üzenetére
Olyan öcsémnek van. Szép, de engem valahogy annyira nem fogott meg..(láttam a szervizlistáját..)
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz j.bravo #2118 üzenetére
Ha beülsz, megvettek vele... Kívül is szokható, hidd el... Képről bűn ronda, élőben, közelről szerintem egyre jobban megérik a forma a korhoz. Túl előre dolgoztak megint. . Amúgy van Puntóban 1.9 Multijet is..ha már multijet.. ..és esetleg diesel...
-
Geller72
veterán
válasz Elektrosokk #2121 üzenetére
...mintha azt a légtelenítős dolgot kérdeztem volna..
-
Geller72
veterán
Ha valakinek lenne vonala egy jó állapotú Punto GT-t illetően, az ne fogja vissza magát. .NEM HGT érdekel, hanem a kicsi, turbós GT. Gányolt, alapból szénné húzott nem, csak és kizárólag gyári állapotú érdekel, természetesen külföldi is jöhet. Ha nem találok, akkor hozok be én egyet, de hátha valaki kapásból tud egyet jó áron.
Köszi.
G,- -
Geller72
veterán
válasz sagesz93 #2140 üzenetére
Holnap megnézem, de szinte biztos, hogy a kocsiban is van adattábla, min szerepel a színkód. Hogy most a fülkében, vagy a motortérben van e az, amin szerepel, perpill nem tudom, de reggel megnézem..
Nah..megvan...
..mintha nekem a puttonyon a motorháztető felnyitása után, a tetőzár mellett is lenne egy adattábla..Amúgy minden más autón meg..itt lehet nézelődni...
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz sagesz93 #2147 üzenetére
A termosztátra szavazok én is. Olvastass hibakódot, bármi lehet. jeladóval szívtam sokat már, azóta ezzel kezdem. Az akkut is megmérném, kibírja e még a telet, valamint mindenképpen én speciel havonta felrakom töltőre, főleg ha keveset megyek és azt is helyben. Felkészületlenül nekimenni a télnek nagy felelőtlenség. fagyálló mérés, ablakmosóK!ban a folyadék cseréje [mert ugye hátul is van tartály]. Gumik gumisnál, centírozás, akár gumicsere. (Anyámnál a tavalyi jó gumikból mostanra 2 szálszakadásos lett.)
-
Geller72
veterán
A 2.4 5 hengeres. Erős, természetesen, a nagyobb kocsikba rakják. Nem fogyaszt olyan sokat, ha nem nyomod ki a szemét. Sokat számít, honnan, kitől veszed, mint bármelyik más autónál. Sokszor mondtam már, de most is azt mondom, itthon csak első tulajdonostól vennék autót, vagy nem itthon vennék. Franciában, ha megfognak, hogy tekergetted az órát, két év sitt. A most behozott 407-re fél év gart adott a tulaj. Írásban.
A 2.4 JTD és JTDm-es motorral szerelt kocsikról vannak tesztek fent. Ez a cikk elég sokat segíthet a döntésben. Átlagfogyi ~6.4l/100 km.
G,-[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
..nem hiszem el, hogy a 159-ből, csak SW van a piacon... (Dieselben).
-
Geller72
veterán
A 8V nem nagyon vérszegény azzal a 120 lóval abban a kasztniban? Érdekes, de alig eszik kevesebbet papíron, mint egy 16V a 150 lóval..
-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
Az "egykilencben" a 150 ló azért nem olyan vicces. A 2.4 egy literrel mindenhol többet eszik nagyjából (legalább, de van ahol ez több is) mint a kisebb 1.9-es blokk. Persze máshogy is megy. Az ufó Civicek a 2.2-es, alapon 140, gyári tartalommal 170 lóra chippelt motorral még kevesebbet is esznek, de jóval drágábbak is. Az nekem 160-170-es tempomattal nem kajált meg hatot. Tempomat nélkül 5.8 körül evett ténylegesen. A 2.4 frankó utazóautó, a 159-ben 200 lóval elég meggyőző is lenne, de nekem az átlagfogyi sok.
-
Geller72
veterán
Öcsémnek van egy 147-es 1.9 JTDm-je, ami 120 lovas. Kérdezgettem őt is, meg ugye itt is beszéltük puttony helyett, de több okból is kiesett. Egyrészt azért, mert míg a puttony megvan 500k körül, a hasonlóan jó állapotú 147 inkább egy milla lenne. Másrészt kicsit tartok tőle, mert öcsém egy vezetett szervizkönyves, első tulajos példányt vett, de el fogja adni, mert retteg tőle, hogy valami mindig elő fog jönni. A szervizkönyv hibalistája olyan terjedelmű, mint a nagy indiánkönyv. A 159 nekem is nagyon tetszik, de egy kicsit én is félek attól, hogy megégetem magam. Vajon mi az olcsóbb, Egy drágább, de megbízható autó, néha előforduló hibákkal, vagy egy olcsóbb, de sokkal szervizigényesebb márka? Azaz maradjak a japánnál, vagy kóstoljak bele az alfába?
-
Geller72
veterán
Nekem mindenképpen a diesel a cél, mert külföldön szignifinkánsan olcsóbb a diesel, mint a benya. Franciában 1.06 Euróért tankolok dieselt. Az Insigniával egy tankkal hazajöttem az 1200 km-ről. Tíz lityi tartalék mindig van nálam. A benya, ha a pályán fogy el, nem ritkán 1.5 euró körül van, ami azért elég nagy difi, eleve már literenként. Az Ufó kuvik nem kicsi, annyira csalóka, mint kb a puttony. Mazda hatot nézegettem, öcsémnek az előző kocsija az volt, V6-os. Nem volt azzal más gond, csak iszonyatosan rohadnak. Szívó benyásban én is az Accordot venném. De a Toyotának is jók a benzinesei. A japán alkatrész drága, de sokkal ritkábban kell, valamint ha türelmes vagy, majdnem mindig vannak kiskapuk. . Nem szabad rögtön megvenni az első Kayabát 70-ért, ha elfossa magát a lengéscsillapítód..
A 159 egyszerűen tetszik. Nagyon. Meglátjuk. Lehet, hogy bevállalok egy 150 lovast. Németből, vagy olaszból.
A vezérlés, szűrők, olajok, azt én nem számolom, mert azt mindegyiknél meg kell adni neki. Ott én nem spóroltam soha. (Meg máshol sem). Minden autóvásárlásomnál eleve cserélem, még ha azt mondja a tag, hogy tegnap cserélte, akkor is. A vezérlést megnézetem és annak függvényében döntök. Ezért jó egy végig vezetett szervizkönyves autó, mert ott látod, mikor mit cseréltek. Én csak ilyet veszek meg. Ilyenek meg ugye még mindig szinte csak külföldön léteznek. . -
Geller72
veterán
Ha már ott voltál a gumisnál, az első kerekeket is meg kellett volna nézetned. Nekem a tavalyi szettem közül az egyik gumi szálszakadásos volt, a másik felni meg szar. Mindegyik ütött. Mindenképpen megnézetném a futóművet. Ha már ott vagy, legalább az is kiderül, hogy a lengéscsillapítók is jók e. Ha én szerelő lennék és nem én kúrnám el, de látnám, hogy szar, akkor szólok és megcsinálom, ha kell. De mindenképpen szólok. Elve ugye plusz meló, plusz pénz, na meg nem engedek ki ilyet a kezemből. Most azt nem is mondom, hogy esetleg ott kúrták el. Akkor.
-
Geller72
veterán
Kuplungos lett a puttyony. Már franciából anélkül jöttem haza. Gondolom emiatt, megrepedt az önindító pajzsa is. Hurrá. Komplett kuplung, kinyomócsapágy..etc. Önindító. Hála isten, beszart a hátsó ablaktörlő motorom is. Mikor készen lettem, elhoztam a szerelőtől, előtte lecseréltem a fagyállót. Másnap egy tócsa fogadott az utastérben. Természetesen elfosta magát a fűtőradiátorom. Ma reggel egy hangyányit már megremegett a szemhéjam. Értem én, hogy olcsó hozzá minden, de nem tetszik, hogy a szerelőm fejből tudja a kocsim alváz és motorszámát évjárattal, de lassan a személyigazolvány számomat is jobban tudja, mint én. Mikor már azt hittem, hogy kész. Mikor a komplett fékrendszert, első hűtőt, kuplungot, mindent kicseréltem. Akkor most jön a radi. Amihez persze az egész műszerfalat szét kell dönteni. Hiába 4800 egy új radi. Amikor kellene a kocsi, akkro nem tudom használni. Kezdem unni. Ebből megint japó lesz.
-
Geller72
veterán
válasz Stylewars_kp #2221 üzenetére
105-el Brüsszelig meg vissza megőszülnél. Hidd el, pontosan tudom. Kegggggggyetlen!.
-
Geller72
veterán
A megfelelő viszkozitás a fontos. A baj ott kezdődik, hogy irdatlan mennyiségű hamis olaj van a piacon.
-
Geller72
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...