- Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
- Mini-ITX
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- SSD kibeszélő
- Autóhifi
- Projektor topic
- Házimozi belépő szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#72042496
törölt tag
válasz Shalala #1701 üzenetére
Igazán nincs mit!
Aztán majd szeretnénk ám izgalmas WIP képeket látni a verdáról!
Az enyém - ha minden klappolni fog - hétvégén végleges formát ölt, kívül-belül. Utána beizzítom a VRay-t, s meglátjuk mi fog kisülni az egészből. Most már szeretnék túl lenni ezen a verdán, hogy elkezdhessem a házat, a sakktáblát, befejezni a Tubby manuszt...meg az összes félresikerült/félbemaradt dolgomat.
[Szerkesztve] -
YODA mester
senior tag
Yeah.
[Szerkesztve] -
#72042496
törölt tag
A Symmetry módosítóval kapcsolatban kérnék Tőletek segítséget:
Készítek két kockát különböző helyekre, az egyikre ráengedek egy Symmetry-t, a tengelyt X-re állítom, majd az X=0 pontra mozgatom a Mirror-t. Ezután a másik kockára is ráteszem az előzőn alkalmazott módosítót (Copy -> Paste Instanced), hogy azt is tükrözze nekem az X=0 pontra. (Kevésbé pongyolán fogalmazva az X normálvektorú Plane-re, melyre illeszkedik az X=0 pont.)
Ám ezek után ilyen eredmény fogad: [link] (Ebben elforgatás is van, de nem ez a lényeg, hanem a Mirror helyzete - az X=0 ponton kellene lenni a középpontjának.)
Én viszont ilyet szeretnék: [link]
Az, hogy a módosítók Instance-ok legyenek, az Audinál fontos, mert így egy kattintással ''meg tudom felezni'' a modellt.
Próbáltam már a Pivot pontok mozgatását, csűrés-csavarását, de a két test középpontja közötti távolság fixen megmarad az Instance-ként alkalmazott Symmetry módosítók Mirror-jai között is.
Lehet ezzel kezdeni valamit?
YODA mester: Kafa lett a ház!
[Szerkesztve] -
#72042496
törölt tag
Most jutott eszembe; ilyenfajta gravírozást hogyan érdemes lemodellezni? [link]
Sima Boolean Substraction lehet?
(Bár azt hiszem, ezt megkérdezem magától az alkotótól is, nem érdekel, ha totál hülyének fognak nézni a 3D-Palace fórumán. )
[Szerkesztve] -
#72042496
törölt tag
Nah, megkérdeztem a srácot: [link]
Kíváncsi vagyok válaszol-e. Tényleg, 3D-Palace-en mi ez a ''pog'' és mire jó? -
#72042496
törölt tag
Ha valaki igazán kafa grafikuskártyát szeretne ''jó áron'', akkor tessék: [link]
Majdnem leborultam a székről, mikor megláttam, gondoltam belinkelem ide is.
Na, visszahúztam poligont hegeszteni. -
#72042496
törölt tag
Na, jelenleg így néz ki a verda, pirossal karikáztam a bénázásaimat, ezeket majd ki kell javítanom. Mindenesetre kezd végleges formát ölteni a kocsi, még a kilincsek, a tetőablak, a tanksapka és az ablaktörlők hiányoznak róla. Nomeg a belső tér.
[link] -
Shalala
senior tag
válasz #72042496 #1708 üzenetére
nagyon jol nez ki a kocsi. Az enyem is halad mar
lenne egy ujabb alap kerdesem:
mikor kijelolok vmit hogy mozgassam akkor ugyebar megjelenik a 3 tengelynek megfelelo szines nyil hogy ha akarom akkor csak adott tengely menten mozgasam. Namarmost nekem ez eltunt es egy egyszinu piros van helyette es igy osszevissza mozog nem tudom 1 tengely melett mozgatni. Ezt hogyan lehetne visszaallitani? Mar vegigneztem mindent de nemtudom mi lehet a neve -
#72042496
törölt tag
-
-
#72042496
törölt tag
válasz Shalala #1712 üzenetére
Szép lesz ez!
Úgy látom, az elején, a szélvédőnél is akad egy kis hiba, játsz el az ottani vertex-ekkel, vagy növeld egy picit a Symmetry-nél a Threshold értéket!
A lyukat könnyen be lehet ''tömni'': Border subobject szinten kijelölöd a lyuk kerületét, majd rányomsz az Edit Borders alatti Cap gombra. -
Shalala
senior tag
válasz #72042496 #1713 üzenetére
A szelvedon meglepodtem mert ott nyilegyenesen van ket vonal lehet hogy amiatt ilyen hogy nurms-t engedek ra, nemtudom. tresholdot allitgattam de nem valtozott semmi
A lyukat betomtem koszi, de lehet hogy majd csinalok valahova azert beomlonyilast (megtetszett ) az oldalara, csak elobb keszuljon el a normalis valtozat -
Gaskin
aktív tag
Sziasztok!
Egy meglehetősen pitiáner kérdésem lenne. Ha kijelölést végzek a lebökös, négyszögrajzolós módszerrel, akkor hogyan tudom beállítani, hogy csak azok a felületek jelölődjenek ki, melyek teljes egészében benne voltak a kijelölési zónában, vagyis ne a deafult kijelölés jöjjön létre, ami az összes érintett felületet kijelöli. Bocs, hogy ilyet kérdezek, de nem működik a Help-em. Régen tudtam már ezt, de 2-3 év távlatából már nem emlékszek. Ja! egy ősrégi 3.1-es max-ot használgatok.
Előre is kösz. -
Szőrös
veterán
na tie v.2 [link] még ez sem tökéletes de már jobb mint az előzö , jobbak az arányok meg a kabin is .
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
Szőrös
veterán
válasz YODA mester #1718 üzenetére
óóó de szép igen majd ilyesmit szeretnék....szép lassan haladok vele , sok idpt nem tudok ráfordítani . legalább már van egy kép amiből ki tudok indulni
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
Nyúltáp
senior tag
ahoj
Gaskin, újabb max-okban van egy olyan gombocska, hogy window/crossing erre bökve váltasz a két kijelölési mód közt.
(select by name gombtól kettővel jobbra)
nemtom 3.1es maxban volt-e már, és ha igen, akkor merre, de helpjében keress rá gomb nevére.
ui.:
mérisnem frissítesz?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
veterán
válasz YODA mester #1724 üzenetére
TSCC...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Szőrös
veterán
válasz YODA mester #1724 üzenetére
Én ezekhez VLC media playert használok , elég sok codecet tartalmaz .
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
Shalala
senior tag
nem tudom sajnos hogy mi kell hozza de nekem csak xvid es divx codec van a gepemen.
Lenne egy olyan kerdesem hogy megint felre nyomtam valamit es most ha forgatom a modellt akkor csak egy kockat latok helyette ahogy megall azonnal visszavalt a rendes nezetre. Ezt mivel tudnam visszaallitani? -
veterán
A tutorok jó részéhez TSCC kodek kell... Van, amikor Divx-be rakják, de tutorkészítéshez alapvetően a TSCC a legjobb (mivel Camtasia-val veszik fel a videókat...)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#72042496
törölt tag
válasz #72042496 #1704 üzenetére
Tegnap jól szétcsúsztunk Pécsett, s ma reggel, ahogy enyhén elgémberedett állapotban meditáltam a Pest felé tartó IC-n, két megoldás is beugrott a Symmetry-problémámra:
- Az objektumokat kijelöljük, s közösen kapnak egy Symmetry-t. Ez azért nem az ideális, mert ha az egyik objektumról időközben eltávolítjuk a módosítót, nem lehet azt a Copy -> Paste Instanced módszerrel visszatenni rá úgy, hogy az összes objektumra egyidejűleg hasson.
Ehelyett a még Symmetry-t ''birtokló'' Object-ekről el kell azt távolítani (nem muszáj egyesével, ha ki vannak jelölve, látszanak a közös módosítók), majd az összes Object újbóli kijelölése után alkalmazni a Symmetry-t.
- Az objektumokat Attach-oljuk, majd Element szinten az összes külön kezelendő Subobject-et Detach-oljuk. Ezután a kívánt módon működik a Paste Instanced parancs Symmetry módosító esetén!
szerk.: A Multi/SubObject Material is működik, legutóbb én voltam a béna, nem jöttem rá, hogy kell használni.
Érdekes, ha Editable Mesh-ünk van, akkor nincs is erre szükség: A poligonok kijelölése után egyszerű ráhúzassal lehet alkalmazni egy modellen belül a különböző anyagokat.
[Szerkesztve] -
op9
aktív tag
UP!
(pörögjünk, pörögjünk )
[link]
még van mit csiszolni rajta... (a háttér: kép)
Üdv!How Bad Do You Want It?
-
-
YODA mester
senior tag
Csendélet rulez... Van rajta Photometric light + Radiosity + Raytracer... Mitől lehetne még élethűbb..? a Depth of field-hez mindig ennyi képet kell renderelnie..?
[Szerkesztve] -
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #1736 üzenetére
nagyjából ugyanezt az eredményt el lehetne érni standard bevilágítással.
DOF-ra meg használj zdepth+photoshop kombót
sokkal tisztább, szárazabb érzés
op9: király a verda , de azért válasz majd vmi világosabb színt neki, így feketében elvesznek a fincsi kis részletek. Ráadásul a környezethez képest picit túl sötétnek is tűnik (bár tény, hogy nagyon nehéz egy fotóba beillesztett tárgyon eltalálni a ''feketét'' )
+ talán jobban illeszkedne képbe a verda, ha egy pöppet deszaturáltabb lenne.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
op9
aktív tag
válasz Nyúltáp #1738 üzenetére
Köszi!
Már konzultáltam Yodaával a DOF-fal kapcsolatban.
Majd állítgatok rajta, igazából nem rég jutott eszembe, h a matte/shadow-os plane nem szürke színű, így a GI miatt furi volt a kocsi alja, amin látszott a talaj, így visszábbvettem a fényerőből.
A deszaturációt is kipróbáltam... Grayscale-en nagyon király .
Majd még szórakozok rajta...
De itt a tegnap estéről elhúzódott kép:
[link]
Ez 3 renderelt kép...
egyedül az intelace photoshopos...
Üdv!How Bad Do You Want It?
-
YODA mester
senior tag
Csinálni akarok olyat, hogy robbanásnál a kamera berezegjen... Keyframe-ezést kizárva, milyen force vagy spacewrap-el lehetne eztet megoldani szerintetek..?
-
agyhalal
aktív tag
Sziasztok. Barátom indított egy a 3ds max-szel foglalkozó oldalt. Jelenleg még csak a fórum él, az oldal tartalma feltöltés alatt. Kérlek Benneteket, ha időtök engedi nézzétek meg és látogassátok a folyamatos frissítésekért.
Előre is köszönöm.
[link]Nézz tükörbe, hogy neked mi van a homlokodra írva!
-
#72042496
törölt tag
Hadd kérdezzem meg, az autó hátsó lámpái hogyan készültek? A búra itt is piros-fehér színű - ezt textúrával oldottad meg, vagy a modellen is elkülönülnek ezek a részek? A hátsó lámpabúra mögötti fényszórók le vannak modellezve, vagy ezzel - mivel a búra nem átlátszó - nem érdemes szöszölni?
A gumi oldalára szeretnék valami eredetinek látszó feliratot hegeszteni, csak ehhez nem találok textúrát, honnét lehet ilyesmiket vadászni?
Ez az utolsó render (is) nagyon büntet, csorgó nyállal néztem a képet.. Tökös lett nagyon!
Jó, hogy kezd ismét beindulni a topic, viszont sajnálom, hogy felét sem értem annak, amiről az utóbbi hozzászólásokban szó esett!
Viszont már fenn van az új Xp, s ismét nekiállhatok a verdának. A modellezés része majdnem kész, a korábbi képen lévő hibák 90%-a javítva, új részletek is befigyelnek; hamarosan a VRay-é lesz a főszerep!
YODA mester: Sajnos nem tudom...én egy ''cikk-cakkos'' görbe mentén mozgatnám a kamerát, de biztos van erre jobb megoldás is!
agyhalal: Feljegyezve, figyelemmel lesz kísérve. -
op9
aktív tag
válasz #72042496 #1743 üzenetére
Hali!
A hátsó lámpán a külső burkolat ''egybefüggő''. Azért írtam így, mert a csomagtartónál természetesen ketté válik, de nem a színek miatt kettő rész.
Photoshopban rajzoltam rá a színeket, és UVW Map-pel illesztettem rá.
Természetesen bump-nak Checker is van.
Mögötte a króm színű felületek szintén le vannak modellezve.
A gumi oldalán többek által is alkalmazott [link] kép van, de én csak bump-nak tettem be. Sajnos nem nagy felbontás...
Bár most találtam meg google-ban a nagyobbik változatát: [link]
Ha valami kérdésed van, meg nyugodtan tedd fel . Mindenki azt teszi.. én is.
Amúgy az utsó 2 render már v-ray-es.. szal.. ha tudok, akkor segítek.
Nagyon jó tutor!!: [link]
Ha ezt végignyálazod (csinálod), akkor nem lesz gond... sőt, majd én kérdezek .
Üdv!How Bad Do You Want It?
-
#72042496
törölt tag
Köszönöm!
Mindazonáltal maradt egy (két) kérdésem, ezekkel még engedd meg, hogy nyaggassalak!
Az első, hogy a visszapillantó tükrön kétfajta anyag van, ezek Object szinten is elkülönülnek, vagy szintén UVW Map-pel készültek?
A másik az lenne, hogy szerinted az ablaktörlő lapátokat Bend, FFD, illetve valamely harmadik, általam még fel nem fedezett módosítóval érdemes a szélvédőhöz illeszteni?
A VRay tutorialt holnap délután megnézem (vagyis elkezdek belenézni), kíváncsi vagyok, mi lesz az eredmény. Mindig is tetszettek a szép realisztikus fém vagy éppen üveghatású modellek, ki tudja, lehet még a végén nálam is produkál ilyesmit ez a renderelő csoda! -
YODA mester
senior tag
VRay sux.
-
YODA mester
senior tag
Egyébként robbanásos kamera berezgés: kamera + noise
-
#72042496
törölt tag
válasz YODA mester #1747 üzenetére
Ó, vazze nálam ez azért nem működött, mert nem bökte ki a szemem az ''Animate Noise'' gomb. Most már megvan, nagyon állat!
VRay miért lenne suxx? -
op9
aktív tag
válasz #72042496 #1745 üzenetére
nm!
Rátapintottál a lényegekre .
Visszapillantó:
Egy objektum, viszont a Material ID különbözik, és csak a TurboSmooth-nak köszönhető, h nem élesek a kerekítések. Erre először Multi/Sub-object materialt tettem. Majd (asszem) a Multi/Sub-object-nél a materialokat kihúzogattam újabb slotokba Instance-szel, és így lett egy műanyag anyagom, meg a kocsi anyagja. És nem kellett a visszapillantó miatt még egy Slotot állítgatni.
De most próbáltam ki megint, uhogy működnie kell.
Ezt a megoldást amúgy nem láttam sehol, szal, lehet, h szebben is meg lehet oldani, de működött.
Ablatörlő:
Én a harmadik megoldást választottam (mivel az FFD nem jutott eszembe, a Bend-et meg nem ismertem, de sztem az nem is annyira jó).
Lemodelleztem, merőlegesen ráforgattam a szélvédőre, és Soft Selection-nel ráillesztettem a szélvédőre. Tökölős meló, sztem FFD-t használj. Legközelebb én is azt fogok.
A v-ray-jel nem lesz probléma. Egyszer beállítod úgy, ahogy a tutorban szerepel (meg elmented), és gyors is lesz.How Bad Do You Want It?
-
YODA mester
senior tag
Hi all.
Kéne valami Motion Blur plug-in, mert a gyári az egy rakás szar és használhatatlan.
Pl. a csillagokat elsötétíti ahelyett, hogy csíkot csinálna belőlük..
Egyszerűen használhatatlan...
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Prime Video
- Formula-1
- Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Futás, futópályák
- Crypto Trade
- Mini-ITX
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest