Hirdetés
Gyakorlatilag egészpályás letámadást indított a Fujifilm a most bejelentett videós objektív párosával, hiszen a APS-C szenzorral szerelt tükör nélküli vázai, majd a most elstartolt szintén tükör nélküli középformátumú GFX 50S után, az általuk talán kissé elhanyagolt videós vonalon is komolyat alkothatnak. Az új MK egy Super 35 mm szenzorokhoz fejlesztett, Sony E-bajonettes objektívsorozat, mely márciusban a Fujinon MK 18-55 mm T2.9 és a Fujinon MK 50-135 mm T2.9 zoomokkal indul. Az optikák azonos külső méretekkel, tömeggel és szűrőmérettel rendelkeznek, így megegyező 85 mm-es átmérőjük és 206 mm-es hosszuknak köszönhetően, ami mellé 980 g-os tömeg és 82 mm-es szűrőméret társul, könnyedén cserélhetőek egy már kész videós rendszerekbe. Zoomok lévén mindkettőn három gyűrűt találunk, melyek a felhasználáskörülményekhez illően fogazott kivitelűek.
Fujinon MK 18-55 mm T2.9 | Fujinon MK 50-135 mm T2.9 | |
Max. szenzorméret: | full frame (35 mm) | |
Bajonett: | Sony E, Fuji X | |
Stabilizálás: | nincs | |
Rekesztartomány: | F2.8-22 / T2.9-22 |
|
Felépítés: | n/a | |
Átlós látószög: | 81,2° - 29,3° | 32,1° - 12° |
Nagyítás: | 0,26x | 0,26x |
Minimális fókusztávolság: | 0,85 m vagy 0,38 m (makró) | 1,2 m vagy 0,85 m (makró) |
Lamellák száma: | 9 darab lekerekített | |
Szűrőméret: | 82 mm | |
Tömeg: | 980 g | |
Méretek: | 206,3 x Ø85 mm |
A videós lencsék sajátossága továbbá, hogy tervezésükkor nagy hangsúlyt fektettek a fókuszsík változás és az optikai tengely eltolódásának minimalizálására. Az optikák közelpontja alapvetően nem túl kicsi, hiszen a 18-55 esetében 0,85 m, míg az 50-135-nél 1,2 m, azonban a tubuson található makró módváltónak köszönhetően ezek rendre 0,38 és 0,85 méterre csökkenthetőek. Mindkét objektív már márciustól kapható lesz, a 18-55 mm T2.9-ért 3800 dollárt kérnek majd, míg a nagyobb testvér árazását egyelőre homály fedi. Ami viszont biztos, hogy év vége felé érkeznek a Fuji X-bajonettes változatok is.