2016. augusztus 28., vasárnap

Nem tűnik el teljesen a Toshiba PC-s termékportfóliója, de jelentősen átalakul

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: Anandtech

A cég más, nagyobb profittal kecsegtető területekre fókuszál.

Az AnandTech érdekes információkhoz jutott a Toshiba PC-s üzletágának átstrukturálása kapcsán, amelyet a vállalat valójában már 2014-ben megkezdett. Az átalakítás első lépéseként számos helyi képviseletet bezártak, de itt nem álltak meg. Korábban már szó esett arról, hogy a a vállalat készen áll megszabadulni a teljes PC-s részlegétől, és egy nagy japán vegyesvállalat jöhetne létre a Vaio, Fujitsu és a Toshiba hármasból. Arról nincs információ, miként alakul ez az egyesülés, de az már biztos, hogy a Toshiba PC-s részlege nem tűnik el.

Hirdetés

A tervek szerint a további működést az újonnan alapított Toshiba Client Solutions Co. égisze alatt képzelik el, és csak a konzumer PC-részleget építik le, Japánt leszámítva, ahol továbbra is jelen lesznek ebben a szegmensben. A szigetországon kívül eső területen a jelenlegi portfólió (Satellite notebookok például) továbbra is kapható lesz a készlet erejéig, és természetesen a garanciális ügyintézés is megmaradna, de új termékek (notebookok, tabletek, 2 az 1-ben gépek, munkaállomások) csak az üzleti és nagyvállalati portfólióban jelennének meg a Tecra, Portégé és a dyna szériában. Ezzel lényegében az otthoni felhasználóknak szánt termékek teljesen eltűnnek hamarosan Európából és az Egyesült Államokból, de a feljebb pozicionált termékek továbbra is elérhetőek lennének, amivel elsősorban a Dell, Lenovo és HP hármastól kívánnak részesedést rabolni.

A lépés nem meglepő, hiszen a Toshiba a konzumer szegmensben nem tudott elég gyorsan növekedni és megfelelő piaci részesedést elérni. Ez azért gond, mivel a végfelhasználói piac árérzékeny, így az ide szánt termékeket csak alacsony profittal lehet értékesíti, így csak magas eladási számokkal lehetne megfelelő profitot termelni. Mivel a növekedés hiányában ezt nem lehet teljesíteni, nyilvánvaló, hogy a japán gyártónak nem kifizetődő megtartani ezt az üzletágat – Japánon kívül.

A felvázolt lépések érdekes irányba terelhetik a pletyka szinten említett nagy japán PC-s egyesülést, ami elsősorban a helyi piac (Japán) meghódítását tűzte ki elsődleges célul. A jelek szerint a Toshiba nem kívánja feladni pozícióját a szigetországon belül, mi több, kifejezetten erősíteni kívánja azt, így az összeolvadás nem valószínű, de nem kizárt egy szoros stratégiai együttműködés létrejötte.

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.