Hirdetés
A hír tulajdonképpen két különböző eseményhez kapcsolódik. Az nVidia honlapján (talent.nvidia.com) megjelent egy felhívás, miszerint szoftver és hardver mérnököket keresnek, hangchipek témakörben. A lépés persze nem meglepő, hiszen már az nForce-ba és az XBoxba is olyan erős hangchipet épített az nVidia (a Microsoft pénzén ), hogy csak na! Valószínűleg gyengébb közgazdasági érzékkel bíró vezetőknek is eszébe jutna, hogy "mi lenne, ha betörnénk a hangkártyák piacára, ha már mienk az egyik legjobb (kommersz) hangkártya?". Az nVidia vezetői pedig nem éppen gyenge döntéseikről híresek... tehát: az nVidia belép a hangkártyák piacára (huhú, a Creative milyen morcos lesz!).
A hír másik része sem éppen érdektelen: az nVidia november végén bejegyzett egy Tile-Based Rendering típusú szabadalmat (érdeklődők IDE), azaz a PowerVR után az nVidia is megpróbálja a "lehetetlent": összeegyeztetni a programozható T&L-t a deferred renderinggel. Persze, ez túlzás. A szabadalmat nem feltétlen a PC-s 3D-s gyorsítóknál fogja felhasználni a cég, bár profilját tekintve ez lenne a legvalószínűbb lépés.
Mindenesetre mi örülnénk ennek a legjobban, ugyanis a Kyro II-nél már láthattuk, hogy kifizetődő az "ésszel renderelés", hiszen egy papíron sokkal gyengébb chip is csodákra képes. Lehet, hogy hiány várható az 1000 MHz-es DDR SDRAM-okból?