Digitális oktatási programot indít a Telekom

A cél az, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen.

A vállalat mai bejelentése szerint a Telekom oktatási programja egy pilot projekttel indul, amelynek keretében egy kiválasztott iskolában a cég által fejlesztett újszerű digitális tartalmakat próbálnak ki a tanulók, hogy azután az anyagok a projektet koordináló pedagógus, Polyák-Pásztor Diána, illetve a Kőbányai Szent László Gimnázium diákjainak kreativitására támaszkodva a közös munka során fejlődhessenek tovább.

Hirdetés

Olyan digitális tartalmak elkészítése a cél, amelyek illeszkednek a tanmenetbe, ugyanakkor a közösségi média felületeit és a digitális technológiát – például insta filterek, 360 fokos videók, interaktív térképek és grafikák, online kvízek formájában – is integrálják. A tartalomfejlesztésbe szakmai partnerként a Magyartanárok Egyesülete is bekapcsolódik. Az együttműködésre és a részvételre épülő folyamat a lehető legnagyobb mértékben nyilvános lesz – a kooperációhoz kapcsolódó pedagógus- illetve diákélmények megosztását is beleértve –, hogy másoknak is inspirációul szolgáljon.

„Egyre inkább a tanítás és a tanulás sikerességének fokmérője lesz, hogy mennyire válik digitálissá, mennyire épít a digitalizációra. A Telekom meggyőződése, hogy az oktatás területén a digitalizáció önmagában is értéknövelő tényező, részben a hozzáférés megkönnyítése, részben az élményteremtés révén. Abban kívánunk segíteni a diákoknak és a pedagógusoknak, hogy ez a hozzáadott érték mindenki számára elérhető legyen, hozzájárulva a kiteljesedésükhöz” – nyilatkozta Szabó Melinda, a Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

„A digitalizáció a diákok számára egyszerre jelenti az ismeretszerzés otthonos világát, és a tanulás másmilyenségét, újszerűségét. A Telekom segítsége azért nagyon hasznos, mert azoknak is biztosítja a bevonódás lehetőségét, akiket a hagyományos ismeretátadási eszközökkel nehezebb megszólítani” – hangsúlyozta Polyák-Pásztor Diána, a Kőbányai Szent László Gimnázium irodalomtanára, a projektkoordinátor tanára.

„Az oktatás digitalizálásában az egyik legnagyobb kihívás a jól használható digitális tartalmak elkészítése. Az a tény, hogy itt az anyagok a diákok aktív részvételével, folyamatos tesztelés során formálódnak, jelentősen növeli annak esélyét, hogy hasznos, praktikus, más intézményekben is jól adaptálható megoldások születnek” – tette hozzá Kriston Attila a Magyartanárok Egyesülete képviselője, a projekt során készülő digitális tartalmak véleményező tanára.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények