A GVH 2006 végén indított eljárást a T-Online Zrt. ellen, ugyanis a cég reklámjaiban azt ígérte, hogy a fogyasztó 30 napon belül mindenféle költség és kötöttség nélkül elállhat a szolgáltatástól. A versenyhatóság vizsgálata azonban kiderítette, hogy a tájékoztatás nem volt valós. A reklámokban nem szerepelt, hogy ha a fogyasztó a szolgáltatást egy hónapon belül lemondta, akkor a T-Online felé fizetési kötelezettsége ugyan nem keletkezett, ám a Magyar Telekom nagykereskedelmi feltételei szerint a felmondást követő három hónapig nem minősül új fogyasztónak.
A fogyasztók egy bizonyos köre számára azonban számított, számíthatott az, hogy új fogyasztónak minősülnek-e vagy sem. Azon internetes szolgáltatóknál ugyanis, akik a Magyar Telekomtól vették a kiskereskedelmi ADSL-szolgáltatás alapját képező nagykereskedelmi szolgáltatást, szintén csak új ügyfelek kaphattak kedvezményes árat. Mivel a Magyar Telekom nagykereskedelmi szerződési feltételei szerint új felhasználónak csak az számít, akinek a szerződéskötést megelőző három hónapban nem volt ADSL-szolgáltatásra szóló szerződése, így T-Online szolgáltatását ingyen kipróbáló, ám azt végül igénybe nem vevő, más szolgáltatónál próbálkozó ügyfelek eleshettek a kedvezménytől.
A GVH szerint a végső felhasználó fogyasztóknak nem kell tisztában lenniük a nagykereskedelmi feltételekkel és az abból fakadó – számukra kedvezőtlen – következményekkel. Mivel más szolgáltatók a kedvezményeket nemcsak az új, hanem a régi ügyfeleknek is megadták, ezért a fogyasztók épp az efféle információra alapozva gondolhatták, hogy a próbahónap után más szolgáltatóval kötnek a T-Online áraihoz és egyéb szolgáltatási feltételeihez mérten jobb feltételekkel szerződést. Ám ha ezt tették, akkor elveszthették a kedvezményes tarifára vonatkozó jogosultságukat.
A T-Online tévéreklámjaiban kifejezetten arra utalt, hogy kötöttség és költség nélkül lehetett a próbahónapot igénybe venni, illetve hogy nem kell a fogyasztónak elköteleznie magát. Ráadásul a „próbahónap” kifejezés a hétköznapi szóhasználatban arra utal, hogy kötöttségek, kötelezettségek nélkül lehet valamit tenni a próbaidőszak alatt. A GVH szerint azonban nem bizonyult igaznak a kötöttségtől való mentesség.
Mindezek miatt a GVH a fogyasztók megtévesztésért 7 millió forintra bírságolta a T-Online Zrt.-t. A bírság összegének meghatározásakor a versenyhatóság súlyosító körülményként értékelte, hogy a megtévesztő reklámokat hosszú időn keresztül közölték és azok jelentős fogyasztói körhöz jutottak el. Ráadásul az ADSL-piacon intenzív versengés folyik, a T-Online pedig számottevő piaci részesedéssel rendelkezik. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy nem súlyos jogsértésről van szó, a megtévesztő magatartás pedig csak a fogyasztók egy részének döntésére lehetett hatással.
Megtévesztő reklám miatt büntették meg a T-Online-t

Az ADSL félrevezető népszerűsítése miatt a Gazdasági Versenyhivatal 7 millió forintos bírságot szabott ki a T-Online Zrt.-re.
- Írta: dajkopali
- Forrás: PROHARDVER!
- Kapcsolódó cégek:
- T-Online Magyarország
Azóta történt
-
Szegeden nyitott call centert a Magyar Telekom
A társaság négy városba koncentrálja a csoport cégeit kiszolgáló ügyfélszolgálatokat.
-
Ingyen tanít internetezni a T-Online
A szolgáltató ígérete szerint minden megyébe eljut a Telekom Internetakadémia.
-
Reklámcsajokkal nyúlták le a fogyasztókat – súlyos bírság lett a vége
Friss döntése szerint a maximális bírságot szabta ki a GVH megtévesztő hirdetések miatt a társkereső szolgáltatásra.
-
Közel 1,4 millióan lógunk széles sávon
Az NHH jelentése szerint egy év alatt 305 ezer új előfizetéssel bővült a piac.
Előzmények
-
Nem volt meg a reklámozott sávszélesség, megbüntették a UPC-t
Már a második hazai internetszolgáltatót veszik elő azért, mert elméleti maximumokat ad meg a hirdetéseiben. De ez még csak a kezdet.
-
40 milliós bírság a UPC-nek
Elutasították a szolgáltató fellebbezését: marad a büntetés az ügyfelek előzetes értesítésének elmulasztás miatt.
-
Akciós volt, de nem volt – százmilliós a bírság
Hiába keresték a vevők a katalógusban meghirdetett leárazott termékeket, azok már az akció indulásakor hiánycikkek voltak.
-
Az Invitel szigorúan fellép a csalók ellen
Az Invitel Távközlési Zrt. közleményt adott ki a társaság nevével visszaélők elleni fellépésükről.
Total AI
- petipetya: Nagy chili topic. :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Ford topik
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már tényleg kevés lehet!
- Xbox Series X|S
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- GTA VI
- További aktív témák...