Hirdetés

2016. augusztus 29., hétfő

Útvonal

Hírek » Életmód rovat

Csak a legjobb programokat fogadja el a Sony a PlayStation VR-hez

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

A vállalat kilátásba helyezte, hogy visszautasítja azoknak a játékoknak a kiadását, amelyek nem érik el az elvárt minimális teljesítményt.

A Sony nagyjából egy hónapja beszélt részletesebben a PlayStation VR-ről, amelynek már az ára is kiderül, hiszen az októberben érkező kiegészítőt 399 euróért fogják kínálni. A vállalat természetesen az idei GDC-n, illetve annak a VRDC nevű társrendezvényén is tartott egy előadást, amelynek kapcsán új dolog nem hangzott el, de annyit elárult a Sony, hogy a játékfejlesztőknek nagyon szigorú követelményeknek kell megfelelni.

Hirdetés

A fejlesztők számára jó hír, hogy a PlayStation 4 egy fix hardver, tehát egy gépre készített optimalizálás automatikusan élni fog az összes felhasználóknak dolgozó gépen, ami nyilván nagyon megkönnyíti a fejlesztők helyzetét. Ilyen formában akár érdemes a gépi kódban történő optimalizálást is megfontolni, hiszen ez kifizetődik. Eközben rossz hírnek tekinthető, hogy a Sony minimum 60 képkocka/másodperces frissítést követel, amiből a hardveres projekció 120 képkockát generálhat másodpercenként. Ez fejlesztők számára nem ajánlás, hanem abszolút minimum követelmény, és a vállalat kilátásba helyezte, hogy minden olyan játék kiadását visszautasítja, amely nem éri el a kívánt minőségi szintet.

A Sony erre egy teljes labort tart majd fent, így a játékok kiadás előtt egy rendkívül részletes tesztet futtatnak le, amely alapján eldöntik, hogy a játék kiadható-e, vagy visszaadják a fejlesztőknek további optimalizálásra. A teszt struktúráját ráadásul csak a Sony fogja ismerni annak érdekében, hogy a fejlesztők ne tudjanak specifikus optimalizálásokkal élni, csak azért, hogy átmenjenek a minőséget garantáló rostán.

A Sony ugyanakkor elismeri, hogy amit kérnek azt nehéz elérni, de a követelményeket és a tesztelést a piac érdekeit szem előtt tartva végzik, hogy a felhasználó tökéletesen megbízhasson PlayStation VR platformban. Erre szándékosan játszhat rá a Sony, mivel számukra pont a fix hardver jelenti az előnyt, emiatt ugyanis garantálni tudják, hogy ami a labor elvégzett tesztek alapján jó volt, az ugyanolyan jó lesz otthon a felhasználóknál. Erre például a közvetlen konkurensek nem képesek, mivel a PC-piacon rengeteg eltérő konfiguráció lesz elérhető, így képtelenség garantálni, hogy az alkalmazás mindenkinél, minden szituációban tökéletesen fog futni.

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.