A következő évben jelenik meg a Sony szeptemberben nevet váltó virtuális valóságra tervezett eszköze, amelyet ma már PlayStation VR néven kell emlegetni. A Sony természetesen már gyártja az eszközt, hogy a start pillanatában megfelelő mennyiség álljon rendelkezésre, de elképzelhető, hogy a kezdetben hiánycikk lesz.
Hirdetés
Információink szerint a probléma nem is az, hogy a japán cég rosszul mérte fel a piaci igényeket, hanem sokkal inkább arról van szó, hogy a tervezett megjelenésre nem tudnak többet gyártani, mert a beszállítóik gyártókapacitása is korlátozott.
A kereskedők szerint a virtuális valóság piacát a játékosok szempontjából egyértelműen a PlayStation 4 fogja húzni, mivel rendkívül nagy felhasználóbázis épült ki, ami konkrétan harmincmillió felhasználót jelent, és az említett konzollal rendelkező játékosok egy jelentősnek mondható része érdeklődik a virtuális valóság iránt. Ehhez persze nyilván köze van annak is, hogy a Sony komoly tőkét fektetett az időben vagy ténylegesen exkluzív VR-re tervezett címekbe.
A Sony számára az is kedvező lehet, hogy a kereskedők a játékosok számára elsődlegesen a PlayStation VR-t ajánlják fel, mint virtuális valóságra vonatkozó alternatívát, és a PC-t inkább a háttérbe szorítják, mivel sokan nem rendelkeznek kellően jó konfigurációval hozzá. A PlayStation 4 azonban fix hardver és arra eleve úgy érkeznek a VR-re tervezett játékok, hogy a laborokban a Sony jóváhagyta az általuk biztosított élményt.
A kereskedőktől megtudtuk, hogy a PC szempontjából egy alapvető probléma miatt aggódnak mégpedig a szabvány hiánya. Előfordulhat, hogy egy VR-re tervezett PC-s játék Oculus Riften megfelelően fut, de HTC Vive-on már nem, vagy éppen fordítva. Erre egy ideje az Oculus is felhívta a figyelmet, ami a tájékozódás szempontjából jó, de ugyanakkor egy kereskedőnek nehéz lesz megmagyaráznia a vásárlóknak, hogy azért kapnak rossz élményt, mert rossz VR headsetet választottak a futtatni kívánt programhoz. A PlayStation VR esetében ez a probléma nem állhat fent.
