
A Google szokatlan, a maga nemében eddig egyedülálló szolgáltatással bővítette keresőjét: a frissen indult kezdeményezés keretében azoknál a honlapoknál (egyelőre még viszonylag kevésnél), melyek bevezető, intro oldallal indulnak, a találati listában megjelent egy új link, a Bevezető kihagyása (Skip intro), s erre rákattintva egyből a tartalmi kezdőlapra jutunk, nem kell átküzdenünk magunkat a „nulladik” oldalon.
Hirdetés
Annyi bizonyos, hogy ezzel az információra éhes felhasználók időt spórolnak meg, hiszen ezek a lapok általában valamilyen, a legtöbbször lassan betöltődő, esetleg hosszan futó Flash-animációt tartalmaznak, s a Skip intro gombot néha nem is egyszerű megtalálni (sőt, a kevésbé felhasználóbarát oldalak azt is megteszik, hogy minden egyes belépéskor újra elindítják az animációt, igaz, ezekből egyre kevesebb van). Ám már az első reakciók is jelzik, hogy e Google-funkció körül még komoly vita bontakozhat ki.
Egyrészt tiltakoznak bizonyos, Flash-kedvelő webtervezők, akik úgy érzik, a Google ezzel csorbítja a laptulajdonosok jogait, hiszen szelektál a tartalomból. Másrészt pedig (bár ilyet nem láttam még, de nyilván hamarosan megtörténik) felléphetnek ellene a hirdetéseikből élő weboldalak is, hiszen sokan a bevezetőben helyezik el a kampányszerű reklámokat – például az IT-lapok elég jelentős része is használja ezt a módszert, habár egyértelmű, hogy az olvasók mély ellenszenvet éreznek az ilyenfajta hirdetés iránt.
Azt nem tudni, hogy pontosan hogyan is csinálják, de Google Blogoscoped hozzászólásaiból látható, hogy egyelőre igen kevés oldalon működik, s nem is mindig hibátlanul – példákat én is csak a hírt közlő blogokban találtam.
A Flash alkalmazása egyébként köztudottan megosztja az embereket, bár általában inkább a húzódozás jellemző. Az mindenesetre igen érdekes (forrás: Doug Caverly), hogy a Google a site with flash intro keresésre harmadik helyen dobja ki Jakob Nielsen Flash: 99% Bad című, 2000-ben keletkezett írását.