A Packard Bell márkanév már rendkívül hosszú ideje, 1926. óta létezik, így a cég alapítására valószínűleg már nem sokan emlékeznek. Az eredetileg rádiókkal, majd később televíziókkal foglalkozó amerikai vállalat valójában már rég nem az, amit mai formájában Packard Bellként ismerünk, azonban hosszú út vezetett idáig. Némi szerencse is szükségeltetett ahhoz, hogy a név ne merüljön a feledés homályába, ugyanis 1950-ben a márkanév a Teledyne-hoz került, ahol jó pár én után parkolópályára tették, egészen 1986-ig.
Packard Bell órarádió 1950-ből (forrás: http://www.vintagetunesradios.com)
Az izraeli születésű Beny Alagem szintén izraeli befektetők egy csoportjával ebben az évben vásárolta meg a jogot az említett Teledyne-tól, hogy Packard Bell név alatt megfizethető PC-k gyártásába, forgalmazásába kezdjen az USA-ban és Kanadában. A cég termékei körül nem volt minden teljesen rendben, a meghibásodások száma viszonylag nagy volt, a legrosszabb időszakban majdnem elérte a 20%-ot, azonban idővel ezt sikerült 10%-ra csökkenteni, ami meghozta a sikert is. Ebben az időszakban az eladott darabszámok meredeken emelkedtek, ami java részben a felhasználóbarát innovációknak is köszönhető volt, mint például a színes kábelek alkalmazása, melyek az összeszerelést könnyítették meg, vagy Packard Bell Navigator, ami pedig a programok egyszerű indítását tette lehetővé.
(forrás: Vintagecomputing.com) [+]
Időközben a francia Gruppe Bull némi részesedésért cserébe átadta a kezükben lévő Zenith Data Systems-t, és az NEC Computers is bevásárolta magát a Packard Bellbe. Ennek a lépésnek köszönhetően 1995-ben egy meglepően nagy vállalat jött létre, PC-piaci részesedésük pedig 15%-ra rúgott, amivel rögtön az első helyre kerültek. Az ezt követő időszak nem sült el valami jól, a vállalat először stagnált, majd folyamatosan vesztett részesedéséből és veszteséget termelt. 1999-ben az NEC kihúzta a dugót, a Packard Bell eladósorba került. Eközben a vállalat nem tűnt el teljesen, Hollandiában például tovább folytatta működését, a belépő szintű PC-k mellett még az MP3-lejátszók piacára is sikerült betörniük, 2006-tól pedig tévé és vezeték nélküli hálózati eszközökhöz gyártottak kiegészítőket.
Packard Bell tévéket népszerűsítő reklámplakát 1965-ből (forrás: Life Magazine) [+]
A márka életében újabb fordulatot jelentett a 2006-os év, amikor John Hui, az eMachines tulajdonosa többségi részvényessé vált a Packard Bellben. Ezt követően nem sokkal, 2007-ben a Lenovo bejelentette, hogy készek felvásárolni a Packard Bellt, de a tárgyalások a célegyenesben megszakadtak. Ennek oka, hogy miután John Hui megszerezte a Packard Bell részvényeinek mintegy 75%-át, a kezében lévő eMachines-t eladta a Gateway-nek. Hui nem csak az eMachines-től vált meg, hanem pluszban a Packard Bellre vonatkozóan elővásárlási jogot is biztosított a Gateway-nek, ha a későbbiekben azt is meg kívánnák vásárolni. A Lenovo-val folytatott tárgyalások alatt viszont az Acer-nek sikerült megállapodni a Gateway megvásárlásáról, amivel így a Packard Bell elővásárlási jog is hozzájuk került, tehát a Lenovo terve ebből fakadóan romba dőlt.
Packard Bell Dot S-E netbook [+]
Az Acer fennhatósága alatt működő, de továbbra is hollandiai székhelyű vállalatot 2008-ban sikerült talpra állítani és Kelet-Európa, Közép-Kelet, Afrika és Latin Amerika piacai felé nyitni. A Packard Bell nem titkolt célja, hogy az Acerrel együtt megőrizze piacvezető szerepét anélkül, hogy a két márka termékei lényegében konkurálnának egymással. A Packard Bell elsősorban a megfizethető, ugyanakkor trendi és stílusos notebook vonalat képviseli, ami a nagy tömegek számára elérhető az üzletekben, de főképpen a különböző nagyáruházak polcain kínál minőségi alternatívát. Az eladási adatok alapján úgy tűnik, hogy az Acerrel karöltve sikerült ütőképes brandet alkotni, hiszen két év alatt (2010-2011) sikerült 8 százalékos piaci részesedést elérni Magyarországon, ami nem kis teljesítmény a hazai piacon a jelenlegi körülmények között. Idehaza egyébként évente legalább 22 000 darab Packard Bell notebook talál gazdára, ezzel pedig sikerült a legjobb hat gyártó közé bekerülni.
Ami a Packard Bell blogot illeti, bejegyzéseink nagyjából hasonló sémára fog épülni, mint a jelenleg futó, hardveres témát felölelő blogjaink. Célunk a vállalat és a termékkínálat megismertetése, köztük azoké is, melyek még nincsenek piacon. Ez egyben azt is jelenti, hogy továbbra is nyúzzuk majd a mintapéldányokat és ezekről naprakész információkkal szolgálunk, és természetesen elkalandozunk majd a garanciális ügyintézés rejtelmeiben és a vállalat CSR tevékenységeiben is.