PH! exkluzív: MotoGP, Brno

A Konica Minolta amellett, hogy a világ egyik vezető nyomtató- és multifunkciósberendezés-gyártója, lelkes támogatója a motorsportnak, pontosabban a motoros sportnak. A kétkerekűek királykategóriájában, a MotoGP-ben a JiR (Japan Italy Racing) csapatot Konica Minolta Honda Teamként is ismerik. Lovasa a japán Makoto Tamada, az egyik legsikeresebb japán motoros, a csúcsszériában ő szerezte a Bridgestone első győzelmét, eddigi legjobb összetettbeli eredménye a 2004-es hatodik hely.


Fotó: www.motogp.com

A hazai Konica Minolta vezérképviselet partnerei egy autóbusznyi lelkes szurkolóval indultak a brnói futamra, melyre augusztus 20-án került sor. Egyszemélyes különítménnyel mi is kivettük a részünket Makoto Tamada és nem mellesleg Talmácsi Gábor, valamint Tóth Imre buzdításában, akik a 125 köbcentiméteres géposztályban indultak. Az utazás egy hajnali-reggeli buszozással kezdődött, végül fél tizenegy környékén értünk ki a Brno melletti Masarik pályára. Sietni kellett, mert a 125-ösök már a startrácson gyülekeztek, így hát felrohantunk a helyünkre, és megkerestük Talmát a harmadik sor legelején.

Fiunk egy nagyszerű rajt után a kilencedik helyről az ötödikre küzdötte fel magát, végül tavalyi csapattársa, a finn Kalio mögött a harmadik helyen végzett. Ez volt idei legjobb eredménye, felállhatott a dobogóra, és részt vehetett a csinos hostesshölgyek megfürösztésében is. Tóth Imrének is sikerült végigmennie; a 33 befutóból a huszadik lett.

Meg kell vallanunk, a 250 köbcentiméteres géposztályt nem nagyon ismerjük, ezért inkább a környék szemrevételezésével foglalkoztunk. Ekkor már kezdték előhozni a nap fénypontjának számító MotoGP-s masinákat és az elengedhetetlen körítést is. Elsőnek Nicky Hayden és a Repsol Honda személyzete érkezett, de utána a Konica Minolta Hondánál is elővették a vasakat, majd fokozatosan terítette lapjait a Kawasaki, a Suzuki és a Yamaha is.

Egy kis nézelődés után felsorakoztak a hölgyek, majd ellepte a startrácsot a MotoGP masinák hada. A közel 1000 köbcentiméteres masinákból már két-három is akkora zajt csapott, hogy a kicsik teljes mezőnye eltörpült mellette. A legjobb helyről a Doktor, Valentino Rossi várta a startot, mellette a veterán Loris Capirossi és Kenny Roberts Jr. állt. Az éllovas, Nicky Hayden közvetlenül Rossi mögül, a negyedik helyről, a tejfelesszájú Pedrosa pedig a harmadik sorból indult. Makoto Tamadának a tizenötödik pozíció jutott.

Eszeveszett ordítással lőttek ki a starttól a motorok. Rossi szokásához híven nem indult valami jól, de rövidesen pozíciót fogott a második helyen. Az élre Capirossi állt és előnyét a kockás zászlóig növelte. A huszonkét körös verseny közepén már egy célegyenesnyi volt az előnye, így a nagy verseny a második helyért folyt. A bajnokesélyes Hayden nem bírta a tempót a Rossival folytatott csatában, és hátracsúszott. Helyét Pedrosa vette át, aki ugyan párszor megelőzte az olasz mestert, végül mégis mögötte maradt.

Sajnos az eredményhirdetési ceremóniát nem tudtuk megvárni, indultunk vacsorázni, majd hazafelé. A motorverseny esszenciáját szavakban nem lehet megfogni, át kell élni. Akinek szorult egy kis benzin az ereibe, látogasson ki egy viadalra, az élmény és a látvány megéri. Köszönjük a Konica Minoltának, hogy lehetővé tette ezt nekünk.

Azóta történt

Hirdetés