A PayPal ingyenes visszaküldési szolgáltatást tesztel Magyarországon is

A PayPal bejelentette, hogy Magyarországon is elindítja ingyenes visszaküldési szolgáltatását, reagálva az e-kereskedelem legújabb trendjeire. (Fontos kiegészítés: egyelőre még tesztidőszakról van szó, ami 2014 december 31-ig tart, 3 visszaküldés esetén maximum visszaküldésenként 9300 forintig. Kondíciók, további információk Magyarországra és a közép- és kelet-európai régióra vonatkozóan itt olvashatóak.)

A cég mindezt röviddel azután tette meg, hogy a nyugati EU-országokban is megtörtént a bevezetés, most Közép- és Kelet-Európa van soron.

A vállalat szerint szolgáltatás létjogosultságát jelzik annak a kutatásnak az eredményei is, amelyet a Gemius kutatócég végzett a közelmúltban a PayPal megbízásából, miszerint a magyarországi online vásárlók döntését is nagy mértékben befolyásolja az ingyenes visszaküldés lehetősége.

Hirdetés

A felhasználók most a visszaküldés okától függetlenül PayPal-számlájukra visszakapják a szállítás költségét is – ha PayPal segítségével fizettek a termékért.

A magyar e-vásárló 2014-ben

Az említett felmérés szerint a közép- és kelet-európai régióra jellemző, hogy a fogyasztók egyre többet vásárolnak online, és egyre körültekintőbbek a vásárlás során. A magyarok 26%-a háromhavonta egy-két alkalommal vásárol az interneten, 22%-uk viszont havonta átlagosan több alkalommal is rendel. Fontos megjegyezni, hogy a fogyasztók szerint az internetes vásárlás már nem rejtély, és felfedezték előnyeit. Ezért nem is meglepő, hogy a magyarok igényei is igazodnak az e-kereskedelem globális trendjeihez. A kutatás kimutatta, hogy nagy növekedési potenciál van még az e-kereskedelemben, mivel a vásárlók még többet rendelnének, ha nem kellene olyan költségekkel számolniuk, mint a nem megfelelő áru visszaküldésének szállítási költsége.

Mivel a szállítási költségek fontos kritériumot képeznek az online vásárlás során
(a magyarok 34%-a csak akkor vásárol, ha ingyenes a kiszállítás), nem meglepő, hogy a válaszadók 71%-a mondta, hogy többet vásárolna online, ha ingyenesen küldhetné vissza a nem megfelelő árut. Sőt, a magyarok 70%-a ellenőrzi, hogy van-e lehetőség ingyenes visszaküldésre, a vásárlási döntéseknek pedig 15%-a született meg azért, mert a kereskedő ingyenes visszaküldési lehetőséget biztosított. A válaszadók 57%-a szerint jó, ha van lehetőség az ingyenes visszaküldésre, és mindössze 7% mondta, hogy egyáltalán nem fontos számára.

Nem megfelelő? Nem probléma!

A „PayPal Refunded Returns” szolgáltatás lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy még jobb vásárlási élményt kínáljanak vásárlóiknak. A szolgáltatás vásárlásonként 9300 forint összegig fedezi a költségeket a PayPallel fizető vásárlók számára. A visszatérítés igényléséhez mindössze a postaköltség számlájára, az alábbi három lépésre van szükség:

  • letölteni és kitölteni a kapcsolódó űrlapot
  • hozzáadni a vásárlás és a postaköltség számláját
  • e-mailben elküldeni ezeket a PayPal számára

Az új funkcionalitásnak köszönhetően a rövid procedúrát követően az összeg visszatérítésként jelenik majd meg a PayPal-számlán 10 napon belül.

A „PayPal Refunded Returns” szolgáltatása a tesztidőszak keretében 2014 december 31-ig lesz aktív.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények