Mitől fél az, aki nem mer online vásárolni?

Az Allegro Group és a Medián közös felmérése szerint a vásárlás virtuális volta, a bizalmatlanság a termék minőségével kapcsolatban, valamint a személyes adatok esetleg nem megfelelő kezelése tartja vissza leginkább a hazai internetezőket az online vásárlástól.

Hirdetés

A kutatás eredményei szerint az online vásárlástól visszatartó legfontosabb tényezők:

  • a bizalom hiánya: a hazai internetezők 39 százaléka attól tart, hogy egyáltalán nem kapja meg a megrendelt terméket, vagy nem olyan minőségben, mint azt elvárja – derül ki a magyar felhasználók netes vásárlási szokásaira vonatkozó felmérésből. Továbbá 34 százalék azok aránya, akik nem bíznak az online eladókban. A kutatás során továbbá a megkérdezettek 44 százaléka említette, hogy nem bízik a weben vásárolható árucikkek minőségében
  • a személyes kontaktus hiánya: a hazai internetezők 55 százaléka az ügylet virtuális jellege miatt utasítja el az online vásárlást, vagyis azért, mert nem lehet kézbe venni a termékeket, 31 százalékuk pedig bevallottan igényli a személyes kontaktust
  • az adatbiztonság: a visszatartó okok között a harmadik helyen a személyes adatok kezelésével kapcsolatos aggodalmak állnak, ezt a Medián felmérése során az internetezők 39 százaléka említette visszatartó erőként
  • az online fizetés: a megkérdezettek 30 százaléka egyelőre bizalmatlan a kártyás vásárlással szemben, és attól, fél, hogy visszaélhetnek a fizetéshez megadott kártyaszámával, 22 százalékuk pedig nem rendelkezik erre alkalmas bankkártyával. A legtöbben továbbra is az áru kézhezvételekor, utánvéttel történő fizetést részesítik előnyben: a kutatást megelőző 12 hónapban az online vásárlók 73 százaléka fizetett így

A Medián felmérése ugyanakkor arra is rávilágított, hogy az előnyök mérlegelése összességében nagyobb szerepet játszik abban, hogy valaki részt vesz-e az online kereskedésben, mint az esetleges hátrányoké. Azok, akik már vásároltak online, és azok, akik valószínűsítik, hogy fognak így vásárolni, csaknem kétszer annyi előnyt tudtak felsorolni, mint a vásárlástól tartózkodó csoportok.

A felmérés szerint továbbá összességében nőtt az online vásárlás potenciális tábora, és az esetleges aggodalmak ellenére az internetezők 16 százaléka mondta biztosra, és további 19 százalékuk valószínűsítette, hogy a következő egy évben (is) fog online vásárolni.

Megfontoltan kattintsunk!

Az internetes kereskedelemben érdekeltek természetesen egész másképp látják, így pl. a Grando.hu online pláza szakértői szerint az online vásárlás nem csak kényelmes, de biztonságos is, főleg ha előtte a felhasználók tájékozódnak a kereskedőkről, illetve ismerik jogaikat, lehetőségeiket: „Az online pláza ugyan csak közvetítői szerepet játszik a kereskedők és a felhasználók között, de a partnereknek ugyanúgy meg kell adniuk többek között a cég nevét, székhelyét, elérhetőségeit, a nyilvántartásba vevő bíróság, vagy hatóság nevét, a nyilvántartási számát, adószámát, mint egy hagyományos üzlet esetében. Így a felhasználók előzetesen tájékozódhatnak a kereskedőkről, és tudatosabban vásárolhatnak” – nyilatkozta Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletágágának igazgatója.

Azt érdemes tudni, hogy a világhálón vásárolt termékek esetében a magánszemélyeket elállási jog illeti meg, mely a termék átvételétől számított 8 munkanapon belül gyakorolható. Amennyiben a termékre – jogszabályban meghatározott kivételek miatt – nem gyakorolható az elállási jog, azt a kereskedő a terméklapon köteles feltüntetni. A vásárlással kapcsolatos fogyasztói jogokat pedig a felhasználók közvetlenül az online pláza kereskedőinél érvényesíthetik.

Az online vásárlás során a felhasználók választhatnak a futárszolgálatnál átvételkor készpénzben történő fizetéstől a Posta Ponton bankkártyával történő fizetésen át egészen az online bankkártyás fizetésig. Ez utóbbi esetben a pénzügyi tranzakciók bonyolításához kizárólag biztonságos webhelyről, titkosított módon célszerű elküldeni a szükséges adatokat. Az online megrendelt termékeket a felhasználók akár személyesen is átvehetik az országszerte megtalálható 2625 Posta Pont valamelyikében.

Amennyiben az online vásárlás regisztrációhoz kötött, úgy a szolgáltatás üzemeltetője köteles a személyes adatokat bizalmasan kezelni, és minden tőle telhető olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést megtenni, mely garantálja az adatok biztonságát.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények