Komplex Vulkan játékot futtat a nyílt forráskódú NVIDIA meghajtó

Az NVK nevű implementációnak ez az első nagyobb fontosabb, így jöhetnek a sebességre vonatkozó fejlesztések.

A múlt év májusában írtunk arról, hogy zöld utat adott a nyílt forráskódú Linux meghajtóknak az NVIDIA. Ez nagy áttörés volt a cég jellemző üzletstratégiáját tekintve, és meg is nyitották a GPU kernelmoduljait, amire alapozva a Nouveau el is kezdte a munkát, aminek végre látszik a gyümölcse.

Hirdetés

Jelenleg is készül az NVK nevű, nyílt forráskódú Vulkan implementáció az NVIDIA hardvereihez, és ez eljutott arra a szintre, hogy egy komplex Vulkan játékot is futtasson. Bár ez első olvasatra nem tűnik nagy dolognak, de az efféle projekteknél nagyon is kritikus lépcsőnek számít, hiszen azt mutatja, hogy a megírt kód funkcionálisan használható, vagy kezd ilyen formát ölteni.


(forrás: Karol Herbst chaos.social) [+]

Minderről Karol Herbst, a Red Hat szoftvermérnöke, illetve a Nouveau meghajtók fejlesztője számolt be az alábbi chaos.social bejegyzésben. A fenti képen látható is, ahogy a nyílt forráskódú NVK implementáció futtatja a The Talos Principle című alkotást. Persze a sebesség még nem valami acélos, hiszen egy GeForce GTX 1650-es VGA-n 5 képkocka/másodpercet sikerült elérni 1024x576 pixeles felbontáson, de ettől nem kell megijedni, a kezdeti szakaszban nem szoktak gyorsak lenni a meghajtók. A tempó a későbbi optimalizálással, illetve a szükséges további modulok implementálásával fog jönni, előbb viszont szükség van arra, hogy maga a megírt kód bizonyosan kezeljen komplex Vulkan alkalmazásokat.

A fentiek tehát nagy mérföldkőnek tekinthetők, de a hátralévő munka még jelentős, azonban úgy néz ki, hogy az NVIDIA elmúlt évi lépése felpörgette a közösséget.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények