Hirdetés

Az NVIDIA sem hagyja konzolfunkciók nélkül a modern API-kat

Információink szerint a Ballot és a LaneID biztosan érkezik DirectX 12-re.

Hirdetés

Az AMD még a héten jelentette be, hogy zöld utat adnak a konzolfunkciók PC-re hozásának, ami egy igen merész húzás még amellett is, hogy a fejlesztők könyöröghették ki a lehetőséget. Ez a PC szegmentációja szempontjából elég rossz hír, ugyanis olyan shader kiterjesztésekről van szó, amelyek DirectX 11 és 12 alatt egyáltalán nem szabványosak, illetve a Vulkan által használt SPIR-V mellett is csak nagyon kevés támogatott függvény van szabvány szinten definiálva.

Jó hír ugyanakkor, hogy magát a problémát látja az NVIDIA is, vagy legalábbis a fejlesztők igényei eljutottak a zöldekhez, így az NVAPI-n keresztül érkeznek shader kiterjesztések a DirectX 12-höz. Információnk szerint nem lesz annyira sok konzolfunkció elérhető, amennyit az AMD biztosított, aminek elsődlegesen hardveres korlátjai vannak, de például a Ballot és a LaneID szabad préda lesz rendre NvBallot és NvGetLaneId néven. Ezek DirectX 11-re már most is elérhetők a meghajtókban, de az efféle shader kiterjesztések iránt érdeklődő fejlesztők már a DirectX 12-re koncentrálnak. Emiatt az utóbbi API-ra vonatkozó NVAPI frissítés a következő hónapokban meg is érkezik.

A Ballot és LaneID azért is lényeges, mert messze ezek a legfontosabb kiegészítések, amelyekért a fejlesztők tényleg nagyon régóta könyörögnek. A SPIR-V-re vonatkozóan az NVIDIA nem reagál külön, mivel az említett funkciók ott vannak benne szabványosan, és a GLSL nyelvhez csak egy frissített validátor kell. Itt valóban kedvezőbb, ha ezt a gyártók szimplán megvárják, nehéz megérteni, hogy ezt a részét az újításoknak az AMD miért erőltette át ilyen gyorsan.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés