Hirdetés

Ötven fölött még mindig a tévé az első

Ötven év fölött is előretörőben az internet, de még a tévé az első – olvasható a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatósága által a médiafogyasztási szokásokról az MTI-hez eljuttatott közleményben.

Az 50-75 évesek online jelenléte napjainkra a korosztály meghatározó jellemzőjévé vált. Az idősebb internetezők közül szinte mindenki használja a közösségi médiát, egyharmaduk a fizetős streaming-szolgáltatásokat is. Ugyanakkor a kedvelt tartalmakat továbbra is leginkább a hagyományos tévécsatornákon fogyasztják – derült ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a NMHH együttműködésében készült legújabb kutatásból.

Hirdetés

Az utóbbi évek technológiai evolúciójának köszönhetően a mozgóképes tartalmakat kínáló platformok köre jelentősen bővült. Joggal merül fel a kérdés, hogy a megváltozott körülményeket figyelembe véve a hagyományos televíziózás milyen szerepet játszik a mozgóképes tartalomfogyasztásban. Többek között erre a kérdésre is választ ad a MEME és az NMHH együttműködésében készült legújabb kutatás, amelyben kétezer 50 és 75 év közötti embert kérdeztek meg médiafogyasztási szokásairól.

A 50-75 év közöttiek háztartásában előforduló audiovizuális eszközpark hatással lehet a tartalomfogyasztás platformjára, továbbá általános mutatója annak, hogy az említett korosztály mennyire követi korunk technológiai, digitális trendjeit. Az adatokból látható, hogy a televízió szinte minden háztartás kötelező tartozéka, de a korszerű eszközök – okostelefon, laptop, tablet – is jelen vannak az 50-75 év közöttiek háztartásaiban. Kétharmaduk rendelkezik okostelefonnal, és majdnem minden második háztartás birtokol laptopot, notebookot, de még a tabletek előfordulási aránya is csaknem 25 százalékos.

Az 50-75 éves lakosságon belül a 60-75 évesek körében alacsonyabb az okostelefon-, laptop- és tabletellátottság (56, 28, 14 százalék), azonban a korszerű eszközök térhódítása az idősebb korosztályban is megkezdődött.

Az 50-75 éves korosztályban széles körben elterjedt az internetezés, egyharmaduk naponta internetezik, a hetente többször internetezők aránya pedig kétharmad. Ha a közösségimédia-használatot vizsgáljuk a korcsoporton belül, az szinte azonos az internet használatával, azaz az internetet használók közül szinte mindenki követi a közösségi média történéseit. Bár a 60-75 évesek 33 százaléka nem használja az internetet vagy csak ritkán megy fel a világhálóra, semmiképp sem tekinthető ez a korosztály az átalakulóban lévő médiahasználati szokások késői követőjének: az 50-75 évesek online jelenléte a korosztály meghatározó jellemzőjévé vált.

Az elmúlt években gyorsan terjedő fizetős streaming-szolgáltatók növekvő népszerűsége ebben a korosztályban is megfigyelhető. Az 50-75 évesek közel egyharmada néz legalább hetente videókat, filmeket fizetős streamingcsatornákon. Ugyanakkor ebben a korosztályban továbbra is a hagyományos tévécsatornákon történő tévénézés a médiafogyasztás leggyakoribb módja. A válaszadók háromnegyede naponta néz így tévét, és 88 százalékuk pedig legalább hetente néz hagyományos tévécsatornákat.

Az 50-75 éves korosztályban kiemelkedően népszerűek a filmek és a hírek, de a sorozatokat és a tudományos ismeretterjesztő műsorokat is kétharmaduk követi. Ezenkívül rendkívül népszerűek a politikai, zenei tartalmak, valamint a kvízműsorok, vetélkedők. E tartalmak jelentős része ma már a hagyományos tévécsatornákon kívül más platformokon is elérhető, ezért a kutatás azt is vizsgálta, hogy az említett tartalmakat milyen platformokon követik az 50-75 évesek. Szinte minden tartalomtípus esetében meghatározó a hagyományos tévécsatornák szerepe.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények