Hirdetés

A Google a Microsoft babérjaira tör az üzleti szférában is

A Google a napokban egy olyan fejlesztést jelentett be, mely újra csak nyílt kihívás a Microsoft számára. Most egy olyan területen kívánnak terjeszkedni, melyen a Microsoft hatalmas előnnyel vezet, a vállalkozói, üzleti szférában.

Hirdetés

A San Franciscóban kedden roppant nagy felhajtással bemutatott megoldás, a Google Apps Sync for Microsoft Outlook azt célozza, hogy a roppant sok szolgáltatást nyújtó Outlook felhasználóinak könnyebbé tegye, hogy átjárhassanak a két online szolgáltatás között, szinkronizálhassák tevékenységüket a két platformon. Ez azt jelenti, hogy e megoldás segítségével az Outlookot használók minden nehézség nélkül tudnak mozogni a másik rendszerben, az adatok és tevékenységek migrációja nem követel meg különösebb szakmai felkészültséget.

Mind az esemény megszervezése, mind pedig a projekt célja láthatóan az, hogy valamiféle átmeneti megoldással legalábbis megismertesse a Microsoft „cloud-szolgáltatásával" elégedett felhasználókat a konkurens hasonló jellegű megoldásával (s ha lehet, átcsábítsa őket). A Google eddigi tevékenysége elsősorban az átlagfelhasználó igényeinek kiszolgálására irányult, s – bár voltak ilyen irányú törekvéseik – az üzleti szféra nem volt hangsúlyos. Ez a megoldás azonban felvállalt kesztyűdobás; ahogy Dave Girouard, a Google vállalkozói részlegének vezetője elmondta: cége a Microsoftéhoz hasonló megoldásokat fejleszt, ám azzal kívánják meghaladni a versenytárs eszközeit, hogy annál több lehetőséget biztosítanak a felhasználóknak. A Google Apps lehetőségeinek népszerűsítésére a vállalat minden eszközt bevetett a bemutatón, ahogy kell ezt ilyenkor, így több nagy cég vezetője mondta el a kamerákba, hogy mennyire jó és milyen olcsó az, ha a Google megoldásait választják.

A Google vállalkozói üzletága a többihez képest kisebb súlyt képvisel, ám Girouard erősen marketingízű nyilatkozata szerint dinamikusan növekszik: a Google Apps 15 millió ügyfeléből 1,75 millió az üzleti felhasználó (ezek közül több tucatnyi az ezer főnél többet foglalkoztató vállalat), s az alkalmazás több mint négyezer terabájtnyi e-mailt menedzsel. Kérdésre azonban nem volt hajlandó elárulni, hogy mekkora jövedelmet jelent ez az üzletág a Google-nak („néhány százmillió dollár”), s azt sem mondta el, hogy a fizetős szolgáltatást, a Google Apps Premiere Editiont ügyfeleik hány százaléka veszi igénybe; a vezető csak annyit mondott: jó a Google Apps, mert nagyon olcsó, folyamatosan fejlesztik, illetve a felhasználók elégedettek vele.

A költségeket firtató kérdésre Girouard a Forrester Research januári felmérését citálta, mely szerint a Gmail háromszor olcsóbb megoldás, mint a Microsoft Exchange hosztolt verziója, s megemlítette azt is, hogy 2008-2009 folyamán a Google Apps több mint száz új, a felhasználók életét megkönnyítő eszközt kapott. A Google-főnök szerint ez a legnagyobb előnyük: hétről hétre egyre jobb és kifinomultabb lesz a kínálatuk, így az ő felhasználóik „boldog felhasználók".

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények