A Meta és a Vodafone közösen dolgoznak azon, hogy kapacitást szabadítsanak fel utóbbi 11 európai mobilhálózatán azzal, hogy optimalizálják a rövid videók kézbesítését anélkül, hogy a megtekintési élményt érezhetően rontanák.
A mobilhálózatokon ugyanis elképesztő mértékben emelkedik az adathasználat, ami az Instagram, a TikTok és a YouTube videóinak köszönhető.
2024 első negyedévéig éves szinten 25 százalékkal nőtt a globális forgalom az Ericsson jelentése szerint, a teljes mobilos forgalom 73 százalékát 2023 végén a videók adták. A telekomcégek régóta panaszkodnak, hogy a hatalmas növekedést kiszolgáló hálózati fejlesztések költségeit nekik kell állni, a big tech cégek pedig „ingyen ebédet” kapnak.
Tavaly az EU el akarta érni, hogy a big tech járuljon hozzá az 5G költségeihez, de végül a terv falnak ütközött.
A Vodafone szerint az ilyen együttműködések megoldhatják ezt a kérdést, a Meta videókézbesítési optimalizálása segít hatékonyabban használni a meglévő hálózati erőforrásokat. A jövőben további hatékonyságnöveléseket hoznának össze együtt.
Egy április tesztben, százalékos arányban két számjegyű volt a Meta adatforgalmának csökkenése, így kapacitás szabadult fel például a bevásárlóközpontokhoz és a közlekedési állomásokhoz.
A múlt héten ugyanilyen együttműködést jelentett be a Metával a spanyol Telefonica.