Megújul a GeForce 9600 GSO

Nemrég megjelent cikkünkben kielemeztük a Radeon HD 4670 és a GeForce 9600 GSO harcát, az NVIDIA azonban keresztülhúzta számításainkat, és „felújítja” grafikus kártyáját. A termék G92-es grafikus processzorát a G94-es modellre cserélik, és ezzel a lépéssel jelentősen módosulhat a rendszer képessége. Az utóbbi időben megszokott stratégiának köszönhetően az eszköz nevén nem változtatnak a zöldek.

Hirdetés

A kényszerű átalakulást vélhetőleg két indok együttes hatása sürgette. Az egyik ok, hogy a Radeon HD 4670 ellen nem tudta felvenni a versenyt a jelenlegi GeForce 9600 GSO, ami komoly probléma, hiszen a kártya előállítási költsége jóval magasabb az AMD új versenyzőéjénél. A másik magyarázat pedig a játékok jövőbeli fejlődési iránya, ami erősen a shader számítási képességek felé halad, így a jelenlegi termék esetenként még a drágább GeForce 9600 GT-t is túlgyorsulhatja.


Külsőleg nem sokban különböznek.

Az új 9600 GSO 48 darab stream processzort fog tartalmazni 24 textúrázó csatorna mellett. Ezek a paraméterek a jelenleg kapható modell megfelezésének tekinthetők. A ROP blokkok száma azonban 3-ról 4-re emelkedik, ami az eredeti termék 192 bites buszszélességét 256 bitesre módosítja. Az órajelek várhatóan változatlanok maradnak, de ez az információ még nincs megerősítve. Az új versenyző a jelenlegi programokban várhatóan egy picit gyengébben fog teljesíteni, mint régi testvére, de az előállítási költség nagymértékben redukálódik. Ez esélyt ad a zöldeknek a versenyképes árazás kialakítására. Az „új” kártya megjelenése október végére esedékes.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés