Hirdetés
[Microsoft sajtóközlemény] Redmond, Wash. - 2001. november 15.
Észak-Amerika Xbox-lázban ég. A kontinensen ma hajnaltól több mint tizenötezer viszonteladónál kapható a Microsoft Magyarországon és Mexikóban gyártott Xbox elnevezésű videojáték-konzolja, mely új fejezetet nyit a szórakoztató-elektronika világában. New Yorkban a boltok előtt hosszú sorok kígyóznak, s az eladók azon fáradoznak, hogy a gyosan megüresedő polcokat újra és újra feltöltsék az évezred otthoni szórakoztatásra szánt csodagépével. A 299 dollárért kapható konzol eddig nem látott audiovizuális élményeket ígér felhasználóinak, hihetetlenül valósághű, mozifilmszerű grafikus teljesítményével az Xbox az otthoni szórakoztató-elektronika nélkülözhetetlen szereplője lesz.
"A videojátékok jövője a mai nappal kezdődik, mégpedig az Xbox-szal!" - mondta Bill Gates, a Microsoft elnöke. "Az Xbox megjelenése a digitális szórakoztatóipari forradalom megvalósítását célul kitűző stratégiánk meghatározó állomása. Következő generációs interaktív szórakozás az otthonokban! Ez az, amire az emberek vágynak, s a Microsoft innovatív fejlesztéseivel ezen igény kielégítésén fáradozik. Most azonban csak annyit tudok mondani: az Xbox egyszerűen fantasztikus" - nyilatkozta Gates.
"Partnereinkkel olyan konzolt építettünk, mely gyökeresen megváltoztatja az emberek gondolkodását a videojátékokról." - mondta Robbie Bach, az Xbox-ért felelős Microsoft-divízió vezetője.
Az Xbox megjelenésének hetén 19 Xboxra fejlesztett játék kerül a boltokba, melyek közül a legnagyobb sláger minden bizonnyal a Halo című hollywood-i mozifilm alapján készült akciójáték, az NFL Fever 2002 c. football-, a Project Gotham Racing c. autós-játék, valamint az Oddworld: Munch's Oddysee lesznek. Ez utóbbi játékprogramról alkotói azt nyilatkozták, más konzolra egyszerűen lehetetlen lett volna megalkotni. A Dead or Alive 3 a harci játékok kedvelői számára lesz megúnhatatlan újdonság.
A karácsonyi bevásárlószezon kezdete előtt még 10-15 csúcsminőségű játék megjelenésére lehet számítani. Továbbiak pedig jelenleg is fejlesztés alatt állnak a legnevesebb stúdiók (Electronic Arts, Sega of America, Konami of America Inc., Activision Inc., Namco Ltd.) műhelyeiben.
Xbox Online
Az elkövetkezendő hónapokban online közösség is nyílik az Xbox imádók számára, ahol a játékosok minden képzeletet túlszárnyaló, lenyűgöző játékélmények birtokosaivá válhatnak. A beépített merevlemez, valamint a beágyazott Ethernet-port (mely szélessávú Internet-elérést tesz lehetővé) a nappalikat egyetlen - az egész bolygót átívelő - játéktér részesévé teszi. Az online képességnek köszönhetően a játékosok az otthoni fotelből kényelmesen hozzáférhetnek az egyes játékok újabb szintjeihez, kedvenc játékaik újabb karaktereivel ismerkedhetnek meg, sőt vadonatúj játékokat is játszhatnak.
"Csak az Xbox rendelkezik e beépített képességekkel, ha úgy tetszik, ez a mi titkos fegyverünk!" - mondta Robbie Bach.
A szélessávú szolgáltatások 2002 nyarától lesznek elérhetőek.
További információ az Xboxról elérhető a http://www.microsoft.com/presspass és az http://www.xbox.com oldalain.