(Frissítve3) Harmadik fél hibája vágta taccsra a magyar UPC szolgáltatását

A UPC előfizetőjeként ma hajnal óta tapasztaltam, hogy egyes weboldalakra nem tudok belépni, illetve sok oldalon különösen lassú a betöltődés.

Elsőként az ügyfélszolgálatot kerestem, ahol a normál beléptetési ütemben először közli az automata, hogy csak hétköznap van ügyfélszolgálat, majd egy másik menüpontban az a rögzített üzenet fogadja az érdeklődőt, hogy olyan sokan keresik a hibabejelentést, hogy inkább később próbálkozzunk újra. Amikor végre eljutottam egy élő emberhez, ő közölte, hogy országos szintű problémáról van szó, a cég szakemberei dolgoznak a javításon, de sem a hiba természetéről, sem a helyreállítás várható időpontjáról nem tudott információt adni.

Hirdetés

Kerestem a cég szóvivőjét, aki megígérte, hogy hamarosan újabb információkkal szolgál.

A hír posztolásakor kiderült, hogy sem UPC-előfizetőként, sem mobilos Vodafone-előfizetőként nem tudom elérni az IT café oldalát sem. Majd eltelt kb. fél óra, és a UPC hálózatán újra elértem a lapot, így voltam képes feltölteni ezt a rövid hírt – kérdés, ki tudja majd elolvasni.

Az eddigi tapasztalatok arra utalnak, hogy valószínűleg nem nálunk, hanem valamelyik külföldi kiszolgálónál - DNS-szerver? - lehetnek problémák.

Frissítés: időközben kiderült, hogy a Prohardver lapcsaládnál reggel rövid ideig tartó belső hiba lépett fel, a két ügy nincs összefüggésben. Vagyis az is lehetséges, hogy a probléma csak a UPC hálózatára korlátozódik.

Frissítés2: a UPC több helyen is hivatalosan nyilatkozott, ezek szerint a hiba csak náluk tapasztalható, az okát egyelőre nem tudják.

Frissítés3: a UPC kommunikációs igazgatóságától azt az értesítést kaptuk, hogy kb. délután háromra állt normál helyzetbe a szolgáltatás. Szűcs László kommunikációs igazgató elmondta, hogy szakembereik a mai nap folyamán a cég teljes rendszerét ellenőrizték, és kiderült, hogy nem náluk volt a hiba. A hivatalos közlemény szerint: „Ma délután 15 órakor megszűnt az a probléma, aminek a következtében több külföldi weboldal csak nehezen vagy egyáltalán nem volt elérhető a UPC felhasználói számára. Szakembereink kiderítették, hogy a hiba nem a mi hálózatunkban keletkezett, hanem azt egy tőlünk független hálózatban alkalmazott hibás hálózati beállítások okozták, melynek következtében a központi internetes hálózati csomópontokon egyes lekért adatok, weboldaltartalmak nem jutottak el a UPC hálózatába. Miután felvettük a kapcsolatot ezzel a hálózati szolgáltatóval, és jeleztük számára a hibát, akkor az átállította a helytelen beállításait, így az adatforgalom délután 3 órakor helyreállt.

A kellemetlenségek miatt elnézést kérünk ügyfeleinktől.”

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények