Áll a bál: meghátrált a Logitech, nem lesz havidíjas, előfizetéses egér

A Logitech vezérigazgatója megálmodta a havidíjas, előfizetéses egeret, de a nagy felháborodások után azt mondja, a forever mouse csak egy ötlet volt, nem konkrét termék.

Egy ideje már nyilvánvaló, hogy a régi nagy cégek közül a Logitech-nél is mielőbbi és nagy változtatásokra van szükség. A cég vezérigazgatója azt gondolhatta, hogy a régóta divatos előfizetési modell talán minden bajukat megoldaná, így előállt a forever mouse ötletével. Az egérrel, amiért örökre havidíjat kell fizetni.

Hirdetés

Végül olyan sokan felháborodtak azon, hogy már egy PC-s egeret is előfizetésessé akarnak tenni, hogy Nicole Kenyon kommunikációs igazgató igyekezett kimagyarázni Hanneke Faber vezérigazgató kijelentéseit. A cég szerint nincs tervben az előfizetéses egér.

Faber egyébként a havidíjas egeret magas minőségű, szoftverközpontű perifériaként képzelte el, ami olyan sokáig kitart, mint egy jó karóra.

Faber külön hangsúlyozta, hogy a forever mouse egyike azon dolgoknak, amiket szeretne megalkotni. Akik azonban hallották, hogy egy ilyen közönséges perifériát is előfizetésessé tennének, mind súlyosan felháborodtak.

A Logitech szerint az interjúra a média pontatlan jelentéseket épített, a szóban forgó egér nem létező vagy tervben lévő termék, csak egy bepillantás a provokatív belső gondolkodásba, ami a jövőbeli lehetőségekre vonatkozik a fenntarthatóbb fogyasztói elektronika világát érintően.

Sok nagy nyugati média foglalkozott az utóbbi időben azzal a ténnyel, hogy az emberek kimerültek az állandó, mindenre kiterjedő előfizetésekben és a díjak folyamatos emelkedésében. Bár pár éve még röhögtek az emberek, hogy havidíjas lenne az ülésfűtés a prémium autókban, manapság az ilyesmi már teljesen általános. Szerencsére odáig nem jutottunk még el, hogy a mikrók grillező funkciója, a mosógép nagyobb centrifugálási fokozata vagy a sütők légkeverése is havidíjassá váljon, de oda sajnos igen, hogy minden vezérigazgatóban felmerül, hogyan hozhatna újabb bevételi forrásokat az előfizetéses modellel – pedig mint a visszajelzéseken látszik, nem lehet ez az alap válasz minden növekedési vagy bevételi, fejlesztési kérdésre.

Azóta történt

Előzmények