A Khronos Group megerősítette, hogy jön a Vulkan API a PlayStation 4-re?

A Khronos Group még március elején mutatta be a Vulkan API-t, amiről írtunk is egy cikket, ám a napokban történt pár érdekesség, amely az új platform és a PlayStation 4 viszonyával kapcsolatos. Brad Wardell, a Stardock elnök-vezérigazgatója még március végén nyilatkozta a GamingBolt számára, hogy a Sony igazán támogathatná a Vulkan API-t, az ugyanis leegyszerűsíthetné a multiplatform címek fejlesztését.

Ezzel igazából nincs semmi baj, minden bizonnyal számos érintett így gondolja, hiszen ha a PlayStation 4 támogatná a Vulkan API-t, akkor nem lenne feltétlenül szükséges a Sony saját libGNM API-ját használni. Utóbbi persze megmaradna, hiszen ez még mindig egy alacsonyabb szintű hozzáférést kínál, de kétségtelen tény, hogy egy PC-t is célzó fejlesztőnek a Vulkan API lenne az ideális.

Brad Wardell véleménye tehát logikus, és a Khronos Group egyes tagjai időközben erre a cikkre építve pár fórumon megerősítették, hogy a Vulkan API érkezik PlayStation 4-re. Ezek a bejegyzések azonban rendkívül gyorsan eltűntek, így csak a mögöttük keletkezett űr maradt. Felfedeztük viszont, hogy John McDonald, a Valve programozója és a Khronos Group oszlopos tagja még a cikk megjelenésnek napján kitett egy bejegyzést a Twitterre, amely szintén egy konkrét megerősítése annak, hogy a Vulkan API jön PlayStation 4-re. Ezt persze több iparági szereplő is furcsán fogadta, hiszen a linkelt cikkben nem szerepel semmilyen megerősítés, csupán Brad Wardell amúgy logikus véleménye, és a bejegyzésre reagálva ennek hangot is adtak.

Elképzelhető, hogy John McDonald még nem értesült ennek az információnak titkosságáról, ezért is maradhatott fent a linkelt Twitter bejegyzés, amely valószínűleg el fog tűnni. Általában a hardvergyártók fenntartják maguknak a jogot, hogy az egyes API-k támogatását egyénileg jelentsék be, ami teljesen érhető, és jelen pillanatban magánakciókat láthatunk, még ha azok véletlenek is, illetve gyorsan törlésre kerülnek.

Az biztos, hogy túl sok a véletlen, ráadásul a Khronos Grouphoz közeli helyekről, vagyis valószínű, hogy a PlayStation 4 támogatni fogja a Vulkan API-t, de a hivatalos megerősítés a Sony reszortja lesz. Egy ilyen bejelentésen egyébként amúgy sem lepődne meg az iparág, a fenti akciókat látva pedig pláne nem lenne sokkoló a hír.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Előzmények

Hirdetés