Sztrájkba kezdtek a szinkronszínészek és a digitális mozgásrögzítésre szakosodott dolgozók – elemzők szerint mindez viszont nem érinti egyelőre az olyan nagy játékkiadókat, amelyek házon belüli stúdiókkal rendelkeznek és hosszú fejlesztési ciklusokkal dolgoznak.
Hirdetés
A múlt héten kezdődött sztrájk nem olyan jelentős, mint a tavalyi, hollywoodi, ugyanakkor mégis gond a játékiparnak, mivel gyenge kereslettel küzd, az emberek kevesebb órát játszanak és a nagyobb címekhez ragaszkodnak.
Mivel a sztrájkolók a videojátékok fejlesztési folyamatában kisebb szerepet töltenek be, a fejlesztési ciklusok a nagyoknál pedig 3-10 évesek, ezért a mostani helyzet nincs túl nagy hatással rájuk, és vélhetően a GTA VI sem érintett.
Mivel a szinkronszínészekre nem fordítanak túl nagy keretet, ezért eleve nem aggódnak a projektek miatt – egy sztrájk azonban sosem jön jól az üzleti jelentések táján, emlékeztet több elemző, majd hozzáteszik, hogy amennyiben a leépítések és bezárások hatására indult sztrájk nem oldódik meg szeptemberben, akkor az ünnepek alatt is folytatódhat, akkor pedig már a kiadók feje is fájhat.