Hirdetés

Összemossa a kiterjesztett és a virtuális valóságot az Intel VR "szemüvege"

Az Alloy névre hallgató projekt a RealSense-t is használja, ráadásul nyílt platformmá válhat a jövőben.

Jelenleg is folyik San Franciscoban az Intel fejlesztői konferenciája, az IDF, ahol a vállalat élőben demonstrálta, miként képzeli el a virtuális valóságot. Általánosságban elmondható, hogy egészen másként, mint a többi vállalat, ugyanis az Alloy névre hallgató projekt összemossa a VR és az AR határait, és egy eszközben ötvözi ezeket, kábelek nélkül. Noha első látásra úgy tűnik, hogy az Intel megoldása a már piacon lévőket (Oculus, Vive) másolja, valójában sokkal többről van szó, nem véletlenül nevezték "merged realitynek", azaz összeolvasztott valóságnak saját fejlesztésüket.


[+]

Az Alloy önállóan, "külső PC" segítsége nélkül is működőképes, ami egyébként szintén egy feltörekvő irány a VR megoldások piacán. Sőt, olyannyira kábel nélküli a kialakítás, hogy a tápellátást is akkumulátorral oldották meg (vélhetően ez látható a fejpánt hátsó részére szerelve), így ezek nem korlátozzák és nem kötik helyhez a felhasználót – a képeken látható kábelre csak az előadás miatt volt szükség, hogy tükrözni tudják más kijelzőre a szemüvegben látható képet. A HMD tehát tartalmazza a megjelenítőt, a számítást végző hardvert, illetve a legfontosabb összetevőt, a 3D RealSense kamerákat. Utóbbiakat vélhetően nem kell bemutatni, hiszen notebook, sőt tablet is napvilágot látott már ezzel felszerelve, de nagyban is kipróbálhattuk a CES kiállításon.


[+]

A RealSense adja meg a koncepció lényegét, hiszen ez monitorozza a felhasználó pozícióját, a körülötte található objektumokat (hogy ne bukjunk orra a különféle tárgyakban a kábel nélküli megoldás biztosította szabadság közben) és más, a környezetben tartózkodó embereket. Továbbá képes arra is, hogy a szemüveg viselőjének kezét is megjelenítse, amit persze különféle dolgokra használhatunk a virtuális valóságban, sőt az adott alkalmazásnak megfelelő bőrök húzhatók rá – kezünk csontvázzá alakulhat, egy kézbe fogott bot dobverőként jelenhet meg, ahogy fogjuk és még sorolhatnánk a lehetőségeket. Mindez azért fontos, mert az ötujjas követéssel kezünket használva interakcióba léphetünk a virtuális környezettel, így lényegében ez az a pont, ahol a VR összemosódik a kiterjesztett valósággal. Az Intel szerint ez a megoldás sokkal szabadabb, közvetlenebb és izgalmasabb, mint a külső szenzorokkal és kontrollerekkel megvalósított követés, vezérlés.

Mindezek nagyon ígéretes fejlesztési irányok, de nem szabad elfelejteni, hogy még hosszú az út, és nagyon sok részlet nem derült ki. Például nem tudni, hogy a szemüvegben milyen felbontású és frissítésű kijelző dolgozik, melyik hardverre esett a választás, ami hosszú távon sem süti meg az ember fejét (annyi biztos, hogy Skylake-alapú), illetve kérdéses az üzemidő és az is, hogy mennyire kényelmes ennyi mindent a fejen viselni – pláne órákig. Egyvalami biztos: az Alloy használatához Windows 10 szükséges, ami támogatja a Holographics Platformot, ami menetrendszerű frissítésként fog majd érkezni az operációs rendszerhez a következő évben. Az első generációs eszköz és a szükséges nyílt API-k (a RealSense API-t is megnyitják) a fejlesztőpartnerek számára már idén decemberben elérhető lesz. Tekintettel arra, hogy csak referencia platformról beszélünk, a partnerek is készíthetnek majd saját megoldásokat a jövő év folyamán.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés