Rengeteg újítást, köztük shader cache-t is hoz az új Intel driver

A 15.60.01.4877-es verziójú meghajtó a teljesítményt is javítja a DirectX 11-es API-t használó programokban.

Az Intel elérhetővé tette a 15.60.01.4877-es verziójú drivercsomagot, amely a 64 bites Windows 10 operációs rendszert támogatja. Az új meghajtó természetesen tartalmazza a HDMI-hez használható audio-, valamint a Turbo Boost modullal kiegészített HD Graphics drivert, a Media SDK futtatási környezetet, illetve az OpenCL eszközillesztőt, míg a hardvertámogatás szempontjából a Skylake, a Kaby Lake, a Coffee Lake és az Apollo Lake kódnevű lapkák IGP-jét kezeli. Részletesebben leírva a meghajtó telepíthető a HD Graphics 500, 505, 510, 515, 520, 530, P530, 610, 615, 620, 630, P630, illetve Iris Graphics 550, Iris Pro Graphics 580 és Iris Plus Graphics 640 és 650, valamint UHD Graphics 610, 620 és 630 típusú integrált grafikus vezérlőkhöz.

Az új eszközillesztő az egy hónapja megjelent, 15.60.0.4849-es verziójú kiadás amolyan folytatása. Az Intel akkor már pedzegette, hogy azt muszáj volt kiadni a Windows 10 Fall Creators Update megjelenése miatt, így viszont bizonyos újításokat a megfelelő tesztelés hiányában nem aktiváltak. Ennek jött el most az ideje, és végre bemutatkozott a shader cache a DirectX 11-es játékokra. Ez nagyon hiányzott már a meghajtóból, ugyanis az AMD és az NVIDIA is régóta alkalmazza a lefordított shaderek eltárolását, ráadásul konfigurálható tárterület mellett. Az Intel ide még nem jutott el, viszont maga a funkció már lementi a lefordított kódokat, így azokat a következő alkalommal nem kell újra lefordítani. A shader cache előnye minden gyártónál ugyanaz: az első futtatás után lecsökken a játékok pályabetöltési ideje, illetve megszüntet bizonyos shader újrafordítás által okozott akadásokat. Az Intel DirectX 11-es implementációja egyébként általánosan javult, főleg a processzormagok terhelése szempontjából lett optimalizálva, ami végeredményben hatékonyabb programfuttatáshoz vezet.

Továbbfejlesztést kapott a vezérlőpultot is, így az mostantól a háttérben bemutatja a legújabb, Intel hardverekhez optimalizált játékokat. Emellett az Okami HD és a Total War: WARHAMMER II című alkotások is kaptak egy-egy új vagy frissített profilt.

További javítás, hogy a Vulkan és a DirectX 12 API-t használó programokban mostantól lényegesen nagyobb lesz az MSAA teljesítménye, illetve a hetedik generációs, vagyis a Kaby Lake lapkára épülő processzorokon javul a HEVC formátumú videók lejátszása, továbbá a sebesség visszajelzése is pontosabb lehet kiegyensúlyozott és energiatakarékos módban. Végül megújult a Media SDK, valamint ennek a meghajtó oldali implementációja, ami jobb kódolást biztosít a PowerDirector, a MAGIX, illetve más hasonló alkalmazásoknál.

A hibajavításokra vonatkozóan korrigálásra kerültek a Civilization 6, a Forza Motorsport 7, a The Talos Principle és a Sony Catalyst Edit programokban felfedezhető grafikai anomáliák, többet nem omlik össze a rendszer kettő vagy több aktív virtuális kijelző mellett, vagy éppen a The Surge, a Rise of the Tomb Raider, a SOMA, a SiSoft Sandra, illetve a Handbrake (during AVC/HEVC transzkódoláskor) programokban, továbbá a sztereó 3D-s videók lejátszásánál sem kell már az instabilitástól tartani. Mindezek mellett a készenléti módból való rendszerindítás sem jár majd képi hibákkal, ahogy a KVM kapcsolóra kötött PC-k is képesek lesznek problémamentesen visszatérni az alvó módból.

Mivel sok dolog változott az új eszközillesztőben, ezért nem lesz minden hibátlan. Az Intel a problémabejelentések áradatát megelőzve jó előre elárulta, hogy a Titanfall 2 (csak Skylake lapkával), a Paragon, az ELEX, a Wolfenstein II: The New Colossus, az Assassin's Creed Origins, a Star Wars Battlefront II és pár meg nem nevezett játékban grafikai hibák tűnhetnek fel, illetve stabilitási problémákba lehet futni a Forza Motorsport 7 (12 GB-nál kevesebb rendszermemória mellett), a Tom Clancy's: The Division, a The Guild 3, a The Evil Within 2 (felbontásváltásnál), a DaVinci Resolve és más meg nem nevezett alkalmazások futtatásakor.

Az Intel új HD Graphics drivercsomagja a 64 bites Windows 10 operációs rendszerre az előbbi linken érhető el, és természetesen a dokumentáció sem maradt le.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés