Ilyen lesz a tv piac pár év múlva

2020-ig növekszik a képméret, a piac, illetve azon belül az UHD felbontású és a smart modellek száma is, legalábbis a világ egyik legnagyobb piackutató cége szerint.

Az IFA GPC 2017 eseményen a Gfk piackutató cég prezentálta a tv piac alakulásával kapcsolatos prognózisait is. A vállalat konkrét számokkal, és grafikonokkal is alátámasztotta állításait.

IFA GPC 2017 - Gfk, 2020, tévé értékesítési adatok (millió darab)
IFA GPC 2017 - Gfk, 2020, tévé értékesítési adatok (millió darab) [+]

Ezek alapján, legalábbis a Gfk szerint, az elkövetkező négy évben folyamatosan növekszik majd az értékesített modellek száma, azaz 2020-ban 259 millió darabot adnak majd el. Az átlagos képméret is megnő majd, de nem túl drasztikusan, hiszen 46,1 hüvelykkel számolna az elemzők. Jóslataik alapján Kínában veszik majd a legtöbb nagy készüléket, itt 52,6 hüvelyk lesz az átlagos képátló, de ezzel szemben Japánban például csak 41,4! Ez utóbbi adat pedig kritikus az Ultra HD felbontású eszközök eladása szempontjából, hiszen sok gyártó kínálatából hiányoznak a kicsi 4K televíziók. Tehát ha a japánok nagy része nem vesz nagy tévét az azt is jelenti egyben, hogy 4K tévét sem vásárol.

IFA GPC 2017 - Gfk, 2020, várható képméret, illetve 4K és smart megoszlás IFA GPC 2017 - Gfk, 2020, várható képméret, illetve 4K és smart megoszlás
IFA GPC 2017 - Gfk, 2020, várható képméret, illetve 4K és smart megoszlás [+]

A Gfk azt állítja egyébként, hogy 2020-ban globálisan 52 százalékos lesz az UHD, és enné lényegesen magasabb, 72 százalék a smart tévék aránya. Röviden összegezve: A Gfk minden téren (darabszám, méret, UHD- és smart megoszlás) növekedést vár, és arra számít, hogy továbbra is a televízió trónol majd a szórakoztatóelektronika csúcsán. Ez utóbbihoz mindenesetre nem kell zseninek lenni, az viszont sokatmondó, hogy a 8K-t kihagyták a prezentációból: nagyon úgy tűnik, hogy a Gfk nem osztja a gyártók véleményét azzal kapcsolatban, hogy addigra a 7680 x 4320 képpont felbontású kijelzők szemmel látható mennyiségben terjednek majd el a világon.

  • Kapcsolódó cégek:
  • GfK

Előzmények

Hirdetés