Nagyon sok szálig skálázódik majd az új id tech videojáték-motor

Az id tech 6-ra sem lehet panasz, de az új id tech 7-et úgynevezett NUMA-aware rendszernek tervezik.

Az ID Software mindig is megpróbált a technológia élvonalába tartozni, ami azzal is járt, hogy a cég az évek során megélte a maga hullámvölgyét, hiszen számos rendkívül jól sikerült videojáték-motor után az id tech 5 nem aratott osztatlan sikert, pedig a koncepciója egyáltalán nem volt rossz.

Hirdetés

Az id tech 6 azonban újra az abszolút élvonalban van, és a Doom című játék futásával gyakorlatilag mindenki elégedett. A Bethesda fennhatósága alatt az ID Software láthatóan megerősödött, és az év első felében már szóba is került, hogy dolgoznak az id tech 7-en is. Különösebb konkrétum azonban ekkor nem derült ki, de az új verzió elsődlegesen az aktuális rendszer problémáira próbál reflektálni.

Bár a Doom című játék skálázódására nem lehet panasz, de valójában az id tech 6-nak is megvannak a maga limitjei, amelyeket nyilván az ID Software házon belül ki tud hozni, az más kérdés, hogy a limitekkel tisztában vannak, és a játékaikat úgy építik fel, hogy ebből ne legyen probléma a felhasználóknál. Ugyanakkor a vállalat az id tech 7-tel leginkább a nagyon sok szállal dolgozó processzorokra reagál, hiszen valljuk be, ebből a szempontból idén elég nagyot robbant a piac, elvégre 32 szállal rendelkező asztali konfiguráció is építhető már, és hamarosan el lehet menni 36 szálig is. Az előző évben viszont a csúcsmodell maximum 16 szálat támogatott, tehát az előrelépés jelentős.

A fentiek miatt az id tech 7-et áttervezik úgynevezett NUMA-aware rendszerré. Ez azt jelenti, hogy a videojáték-motor többprocesszoros környezetben is hatékonyan fog skálázódni, vagyis a memóriához való hozzáférés során figyelembe lesz véve a memória adott processzorhoz viszonyított helye. Ez azért is fontos, mert az AMD Ryzen Threadripper modellek már a logikai működésük szintjén is többprocesszoros megoldásnak számítanak, és a jövőben a CPU-k további skálázása nem igazán oldható meg máshogy, tehát ahogy jönnek az újabb processzormagok és ezzel az újabb szálak, úgy válik egyre kritikusabbá a végfelhasználói programok felkészítése erre az irányra.

Az id tech 7 egyébként ebből a szempontból nem lesz úttörő, mivel a Nitrous videojáték-motor már ma is NUMA-aware rendszer, nem véletlen a rendkívül hatékony skálázódása 32 szálig, vagy akár még fölé is. Valószínűleg a hasonló hatékonyság elérését célozza az ID Software is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés