Hamarosan két sugárkövetéses effekt is lesz a GTA V-ben

Ezek azonban csak az új konzolgenerációra vonatkoznak, a PC-s bevezetésről szó sincs.

A Rockstar Games komoly sikereket ért el a Grand Theft Auto V című játékával, amelyhez máig biztosítanak frissítéseket, és például az új konzolokon még a grafikát is fejlesztik. Egy ideje már elérhető a játékban a sugárkövetés a jelenetszinten számolt ambient occlusion effekthez, és hamarosan a felületi visszatükröződések is meg lesznek oldva ilyen módon, de magát a sugárkövetést a stúdió csak a Sony PlayStation 5, illetve a Microsoft Xbox Series X gépekre biztosítja az úgynevezett Fidelity módban.

Hirdetés

A PC-s frissítés egyelőre várat magára, miközben nagyon sok rajongó követeli, és valószínűleg a sugárkövetéssel megvalósított visszatükröződések után még több PC-s játékos szeretné majd megkapni a grafikai továbbfejlesztést. Ráadásul több helyen is felmerül, hogy az Xbox Series X kódja eleve futtatható PC-n, tehát sokan érthetetlennek találják, hogy mire vár a stúdió, de sajnos tényleg nem olyan egyszerű a Rockstar Games helyzete.

Elsődlegesen jelentős különbség a konzolokhoz viszonyítva, hogy a Grand Theft Auto V PC-n DirectX 11-ben fut, vagyis előbb le kellene cserélni ezt, egy sugárkövetést támogató explicit API-ra, legyen az DirectX 12 vagy Vulkan. Ez önmagában egy problémának számít, de nem megoldhatatlan, noha kérdéses, hogy a stúdió akar-e vele foglalkozni. Van azonban egy másik gond is, mivel a PlayStation 5, illetve a Xbox Series X konzolokra írt sugárkövetés úgy működik, hogy az implementáció képes a BVH geometriájának streamelésére, vagyis egy adott határoló dobozból egy másikba átlépő sugár nem csak előre beállított, menet közben megváltoztathatatlan geometriai részletességgel dolgozhat, hanem utóbbi dinamikusan módosítható. Ez azért fontos, mert ilyen formában hiába létezik például az Xbox Series X-re sugárkövetéses kód, a Microsoft konzoljára megírt rendszer egyáltalán nem kompatibilis a PC-s DirectX Raytracing API-val.

A Rockstar Games-nek tehát nem csak a DirectX 11-ről kellene áttérnie egy modernebb explicit API-ra, de a konzolra írt sugárkövetéses eljárásaikat is jelentősen át kellene dolgozniuk. Emiatt a PlayStation 5, illetve az Xbox Series X-en használható sugárkövetéses effekteket igen jelentős munka lenne PC-re bevezetni.

Végeredményben a stúdió döntése lesz, hogy mi fog történni, mivel a nehézségek vagy megoldhatók, vagy megkerülhetők, de az ezekkel járó munka tényleg nem elhanyagolható, nem csak annyi, hogy átmásolják a konzolról a kódot. Ráadásul közel sem biztos, hogy a PC-s portba szeretne az érintett cég komolyabb erőforrást fektetni. Bőven elképzelhető, hogy már most is úgy ítélik meg a helyzetet, hogy nem éri meg a portolással járó anyagi ráfordítás.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés