Kikapcsolhatóvá teszi a Google a nyomkövetést

Akár meglepőnek is nevezhető elsőre Amy Changnak, a Google Analytics termékmenedzserének csütörtöki blogbejegyzése, melyben Chang bejelenti, hogy a fejlesztői csapat néhány héten belül elérhetővé tesz egy böngészőkiegészítőt, melynek segítségével le lehet majd tiltani a Google Analytics tevékenységét.

Hirdetés

Ez a forgalomfigyelő és -mérő technológia a Google egyik leghasznosabb, a felhasználói szokásokról legtöbb információt nyújtó megoldása, az ezt használó cégek, honlaptulajdonosok megtudhatják, hogy a felhasználó mennyit időt töltött az adott oldalon, honnan érkezett oda, mit keresett ott – vagyis az optimalizálást szolgáló, az adatokat anonim módon kezelő marketingeszköz. A Kaliforniai Egyetem kutatása szerint 2009 márciusában az összesen 400 ezer felső szintű domén 71 százaléka használta – e tanulmány szerint ugyanez az arány a Google AdSense esetében körülbelül 35 százalék, míg a DoubleClicknél körülbelül 26 százalék: a Google „nyomkövetői” jelen vannak az internet 100 legnépszerűbb oldalából 92-nél, a többi esetében pedig 88 százalékuknál.

Az AdSense hirdetésmegjelenítő szolgáltatás esetében már létezik az „opt-out” funkció, ha a felhasználó törli a nyomkövető sütiket (az AdSense ugyanazt a cookie-t használja, mint a DoubleClick, a két hálózat meg is osztja egymással a begyűjtött információk egy részét).

Mivel a Google Analytics a cég egyik fontos szolgáltatása, szakértők úgy vélik, a Google a privacy terén igyekszik javítani megítélésén, ám közben bíznak abban, hogy csak nagyon kevesen fogják a beépülőt telepíteni.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények