Hirdetés

Kihirdették az Ericsson programozóversenyének győzteseit

2013-ban már harmadjára rendezte meg az Ericsson Magyarország az egyetemistáknak és friss diplomásoknak szóló C++ Programozó Versenyét. A háromfordulós, októberben és novemberben zajló bajnokságra több mint 300 fő jelentkezett, akik közül a legtöbben az ELTE-ről és BME-ről érkeztek.

Ericsson

Az idei Ericsson Bajnokságon a résztvevők három fordulóban mérték össze képességeiket. A verseny feladatait az Ericsson budapesti K+F központjának munkatársai készítették, akik közül az egyik zsűritag 2 éve még az asztal túloldalán, a versenyzők között ült. Mára már a cég alkalmazottja.

Hirdetés

A versenyt idén egy olyan baráti társaság nyerte meg, akik egy középiskolába jártak, ma ketten a Pannon Egyetem hallgatói, míg a csapat harmadik tagja az ELTE doktorandusza. A Proklan névvel induló csapat tagjai: Búcsú Dávid, Dóczi Gergő (Pannon Egyetem) és Szalkai Balázs (ELTE). „Nagyon erős volt a verseny, és felkészültünk arra, hogy a második forduló komplikáltabb változataként már az összes csapat ellen kell programot írni.” – mondták el a győztesek a bajnokságról. – „Abban, hogy megnyertük a versenyt, biztosan sokat számított az, hogy régóta ismerjük egymást és sokat programoztunk együtt.”

Ericsson győztesek

A győztes 3 fős csapat a tabletek mellett stockholmi utat nyert, ahol nemcsak a várossal, hanem a skandináv innovációs szellemiséggel is találkozhatnak majd. Útjuk során meglátogathatják az Ericsson jövő technológiáját bemutató Ericsson Studiot is. A második csapat tagjai tabletekkel, a harmadik helyezettek SSD 120GB meghajtóval gazdagodtak. Valamennyi döntős mentesül az Ericsson szakmai felvételi tesztjének megírása alól, amennyiben a vállalathoz szeretnének jelentkezni.

A 30 fős döntőben a szervezők nagy örömére három női résztvevő is volt, akik közül ketten a második helyezett csapatban versenyeztek. Ők egyébként a különdíjat is megnyerték azzal, hogy egyedül ők írtak warning-mentes programot.

A verseny menete

Az első fordulóban a versenyzőknek 15 elméleti kérdésből álló kvízt kellett kitölteniük. Az innen továbbjutó csapatoknak pedig már gyakorlati problémákat kellett megoldaniuk.

A második fordulóban két feladatot kaptak a versenyzők. Az elsőben az Ericsson logó ASCII artos ábráját kellett minél kevesebb forráskód-karakterből reprodukálni. A legsikeresebb csapatok között voltak, akik sokadfokú polinomok segítségével oldották meg a feladatot, de olyanok is, akik kihasználták a logó szabályosságát, azaz a három egybevágó, egyenként két félkörlemez által határolt sávot.

A második és harmadik feladatban a versenyzőknek egy szimulált stratégiai játékban kellett irányítania egy munkásokból és katonákból álló sereget. A 2. fordulóban a főellenség legyőzése, míg a 3. fordulóban az ellenfél csapat bázisának lerombolása volt a cél. A döntőben a stratégiai feladat specifikációja alapvetően megváltozott, ezért azok a versenyzők bizonyultak igazán hatékonynak, akik jól karbantartható kódot készítettek az előző fordulóban.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények