Elsőként Macen demózta az id készülő játékmotorját Carmack

Hirdetés

Bár a Microsoft részéről állítólag többször is igyekeztek megnyerni John Carmackot, a világ alighanem leghíresebb játékprogramozója minden jel szerint egyelőre nem mutat érdeklődést a szoftveróriás nemrég bevezetett, forradalminak titulált DirectX 10 API-ja iránt. Ennek egyik legnyilvánvalóbb bizonyítéka lehet, hogy az id Software feje – kinek nevéhez többek közt olyan világsikert aratott játékok kötődnek, mint a Quake és Doom széria – tegnap az Apple Worldwide Developers Conference rendezvény megnyitóján lépett színpadra, és tartott rövid bemutatót a szoftvercég készülő id Tech 5 elnevezésű játékmotorjáról. A demó a rendezvény szelleméhez igazodva egy Mac-en futtott, OS X háttérrel.

Az új játékmotorról egyelőre kevés konkrét részletet árult el Carmack, az előadás (mely egyébként megtekinthető a YouTube videomegosztó oldalon is) inkább egy marketingelemekkel teletűzdelt prezentációra hajazott. Carmack többek közt közölte, hogy az id Tech 5 révén a grafikusok és a látványvilágért felelős szakemberek kezét többé nem kötik majd gúzsba a textúramemória szabta korlátok, ez pedig minden eddiginél részletesebb játékbeli grafikát eredményezhet majd, ráadásul ígérete szerint mindemellett nem lesz gond sem a stabilitással sem a teljesítménnyel. Mindennek persze ára lesz, a részletesebb textúrák ugyanis rengeteg tárhelyet igényelhetnek – Carmack demója például 20 GB-on terpeszkedett, ezzel mintegy előzetes új értelmet adva a terabájtos merevlemezek létezésének.

Az id Tech 5 az id Software egyelőre meg nem nevezett új játékának nyújt alapot, mindemellett – akárcsak korábban – más szoftvercégek is licencelhetik majd a „forradalmi” játékmotort. Az új fejlesztésről várhatóan a közelgő E3 és Quakecon rendezvények kapcsán derülhetnek ki további részletek.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés