Carmack Xbox 360-ra fejleszt

John Carmack, a Quake és Doom játékprogramokat fejlesztő id software vezetője, egyben a világ egyik legismertebb és leggazdagabb programozója annak ellenére, hogy mindeddig az OpenGL API (Application Programming Interface) egyik legmeghatározóbb támogatója volt, az elkövetkezendő legalább hat hónapban elsősorban a Microsoft következő generációs Xbox 360 konzoljához készülő játékprogramok fejlesztésére koncentrál.


Carmack videoüzenete: adnak a szavára - forrás: quakecon.org

A játékprogramozók doayenje szerint a PC-s játékfejlesztés egyre több fejfájást okoz a programozóknak, a hardver sokszínűsége és a meghajtóprogramok kuszasága ugyanis mindinkább nehezebbé teszi a kódok megfelelő optimalizálását. Az id Software vezető programozója úgy gondolja, hogy a Microsoft Xbox 360 konzolja már kellően erős hardver lesz ahhoz, hogy a játékprogramok a PC-ket túlszárnyaló vizuális látványt nyújtsanak vele, ráadásul az egységesebb szoftver- és hardverháttér miatt lényegesen egyszerűbb rá fejleszteni, mint a személyi számítógépekre. A programozó kifejtette továbbá, hogy a redmondi cég évtizedes szoftverfejlesztői múltja miatt a Microsoft konzolja minden konkurens megoldásnál kedvezőbb fejlesztői környezetet nyújt a szoftverkészítők számára.

John Carmack döntése – mely némileg meglepetésként érte a szakmát – komoly fegyvertény lehet a Microsoft oldalán a két következő generációs konzol, az Xbox 360, illetve a Sony Playstation 3 összecsapása során, mindemellett intő jel lehet a PC-komponenseket gyártó cégek számára is, Carmack ugyanis korábban nem egy, nagyobb hardvergyártó termékét karolta már fel, mindemellett véleményének igen komoly súlya van a szakmában.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés