Hirdetés
A Vulkan API sorra kap kisebb frissítéseket, amelyekbe jellemzően olyan kiterjesztések kerülnek bele, amiket nem kötelező támogatni. Később azonban a Khronos Group a fontosabbnak ítélt fejlesztéseket beveszi egy új Vulkan verzióba, így kényszerítve a gyártókat arra, hogy az implementációikban javítsák a minimum szinten elérhető lehetőségeket.
Most mérföldkőhöz ért a Vulkan Roadmap 2024 tervezete, ami egyelőre nem végleges, de biztosan egy későbbi Core specifikáció alapját képezi. Az új, kötelező kiterjesztések között szerepelnek majd az alábbiak:
- VK_KHR_dynamic_rendering_local_read
- VK_KHR_load_store_op_none
- VK_KHR_shader_quad_control
- VK_KHR_shader_maximal_reconvergence
- VK_KHR_shader_subgroup_uniform_control_flow
- VK_KHR_shader_subgroup_rotate
- VK_KHR_shader_float_controls2
- VK_KHR_shader_expect_assume
- VK_KHR_line_rasterization
- VK_KHR_vertex_attribute_divisor
- VK_KHR_index_type_uint8
- VK_KHR_map_memory2
- VK_KHR_maintenance5
- VK_KHR_push_descriptor
A shaderek tekintetében minimum szinten biztosítani kell 8 és 16 bites fixpontos, illetve 16 bites lebegőpontos adattípusokat, emellett nagy előrelépés, hogy kötelező lesz a multi-draw indirect funkció kezelése.
Arról nincs adat, hogy a Khronos Group mikorra tervezi a véglegesítést, leghamarabb erre az év vége felé van esély. A legtöbb modern PC-s GPU képes támogatni az új minimum szintet, csupán a grafikus meghajtó frissítésére van szükség.