Elérhető a DLSS támogatása a Steam Play-ben

A Proton 6.3-8-as frissítésével Linuxon is működhet az NVIDIA felskálázis eljárása.

Az NVIDIA DLSS technológiája eleddig Windows operációs rendszerhez volt kötve, de már egy ideje dolgoznak rajta, hogy a Steam Play rendszeren keresztül is bekapcsolható legyen az eljárás, és most sikerült is megoldani a gondokat, ugyanis a Valve kiadta a Proton 6.3-8-as frissítést, amely már képes megfelelően kezelni az említett felskálázási módszert.

Természetesen az új Proton magát a fejlesztői munkát nem helyettesíti, a DLSS-t ugyanúgy be kell építeni az említett címekbe, de most már a funkció működéséhez szükséges alapok a Steam Play platform alatt is elérhetők, konkrétan a DirectX 11 és 12 API-t használó, DLSS-t natívan támogató játékokban.

Fontos kihangsúlyozni, hogy a DLSS aktiválásához mindenképpen úgy kell beállítani a Protont, hogy a PROTON_ENABLE_NVAPI opció 1-es értékkel térjen vissza, emellett a dxgi.nvapiHack paraméter legyen kikapcsolva. Utóbbi ugye arra szolgál, hogy a GeForce-okat a rendszer Radeonnak hazudja, ami számos játék problémamentes futtatásához fontos, de ha egy DLSS-t használó címről van szó, akkor az említett beállításnak nem szabad aktívnak lennie. Linuxon ezeket viszonylag egyszerű manuálisan paraméterezni, tehát némi kényelmetlenségen kívül sok gondot nem fognak okozni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés