Radeonnak fogja hazudni a GeForce-okat a Steam Play

A Valve így akar védekezni a Linuxon nem elérhető NVAPI betöltése ellen.

A nyáron írtunk a Valve Steam Play funkciójáról, amely a korábbi megoldásoknál sokkal könnyebb formában teszi lehetővé a Windowsra írt játékok futtatását Linux disztribúciókon. A rendszer azóta is fejlődik, hiszen ez az átállás nem megy egyik napról a másikra, a koncepció viszont egyre ígéretesebb.

A Valve lassan a nagyobb problémákra is reagál, például a GeForce VGA-val rendelkező játékosok általánosabb gondjaira, ugyanis ilyen környezetben több, Windows operációs rendszerre írt játék lassan fut Linuxon, vagy akár le is fagy. Ennek az oka, hogy az utóbbi operációs rendszeren nem elérhető NVAPI-t akarják betölteni, de ez nyilván nem fog sikerülni, hiszen ez csak egy Windowson létező szervizkönyvtár.

A Valve a Proton kompatibilitási réteg új, egyelőre még béta állapotú verziójában egy nagyon elegáns, vagy éppenséggel furcsa (kinek hogy tetszik) megoldással állt elő, ugyanis azt csinálják, hogy a GeForce VGA-kat egyszerűen Radeonnak hazudják. Természetesen ez sem szerencsés, de az így kialakuló potenciális gondokat nagyságrendekkel egyszerűbb kezelni, mint egy Linuxon nem is létező, de az adott program által igényelt szervizkönyvtárral szenvedni.

Persze rögtön felmerül a kérdés, hogy mi van az AMD saját szervizkönyvtárával, vagyis az AGS-sel. Nos, nem sok jó, ugyanis ez sem érhető el Linuxra. Hatalmas különbség ugyanakkor, hogy az AGS az NVAPI-val ellentétben nyílt forráskódú. Munka tehát mindenképpen lesz a szervizkönyvtárakkal, elvégre bizonyos, Windows operációs rendszerre tervezett játékok ezeket igénylik, viszont a nyílt forráskód legalább reményt ad a kompatibilitás biztosítására.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Valve

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés